Sivu 7/11

Re: Projekt lada 1200L tbo

Lähetetty: 30.10.2007 17:14
Kirjoittaja strapi
Juu civicci tosiaan on eg6 :D jostain syystä satun tietään ;)

Re: Projekt lada 1200L tbo

Lähetetty: 30.10.2007 20:10
Kirjoittaja iigorr
miksu kirjoitti:
iigorr kirjoitti:
START kirjoitti:se ladan vakio sähkö flekti on ihan hyvä on meinaan sopivan ohut
nii no.. itsellä n.3,5cm paksu ja ohkasin oli jotai 2,5cm luokkaa :D
Mistä ton kokosia flektejä saa ostettua?
motonetin hyllystä yleismalli..

Re: Projekt lada 1200L tbo

Lähetetty: 19.3.2008 17:47
Kirjoittaja larbatzi
Miten projekti edistyy ?

Re: Projekt lada 1200L tbo

Lähetetty: 17.7.2008 18:32
Kirjoittaja -jusu-
Jees, pitkästä aikaa vois jotain kirjotella. Moneen otteeseen on miettiny paaliin vai pitäskö siitä jaksaa tehä :D nyt kumminki jatketaan aina kuin jaksetaan. Korissa aika kovasti kittaamista ja hiomista, pari oveakin pitäs tehdä, yhdeltä kerholaiselta on jo takaovetkin melkee hommattu. Moottoripuoli tulee vaihtumaan ja muukin siinä samalla. Koneeksi tulee 1.6 ladan oma kone ja garretin t03. Bensapuolen tulee aluksi hoitamaan yksi 40mm tuplaweeberi, mutta tulevaisuudessa toinen tai ruisku. Mutta koitetaan nyt saada ensin auto valmiiksi, sitten vasta mietiätään ruiskuja =) Koitetaa tälläkertaa viedä projekti loppuun :)

Jotakin kuvia tossa otin.

http://img.photobucket.com/albums/v500/ ... _A0240.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v500/ ... _A0242.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v500/ ... _A0244.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v500/ ... _A0239.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v500/ ... _A0249.jpg

Re: Projekt lada 1200L tbo

Lähetetty: 20.7.2008 20:52
Kirjoittaja vesman
mitenkäs tuo lada muuten toimi tolla edellisellä kaasarilla?

Re: Projekt lada 1200L tbo

Lähetetty: 21.7.2008 20:08
Kirjoittaja -jusu-
vesman kirjoitti:mitenkäs tuo lada muuten toimi tolla edellisellä kaasarilla?
En koskaa päässyt kunnolla edellisellä kaasarilla ajamaan, mutta pienet testilenkit ainakin toimi.

Re: Projekt lada 1200L tbo

Lähetetty: 22.7.2009 1:15
Kirjoittaja -jusu-
Pitkästä aikaa on tullu vähä jotain touhuttua. Perjantaina pitäs viedä maalarille, voi olla ettei kyllä ihan kerkee. Moottori tuli nosteltua pois ja pestyä konehuone. Ovivälit tuli myös maalailtua.

Väriksi tulee kiiltävä valkoinen. Tekniikkapuolesta ei ole juurikaan mitään hajua, on vähä suunnitelmat muuttunu ja toi garretin 3:nen on myyty ja semmosta. Ahdettu kuitenkin jossain vaiheessa, mutta aluksi tällä tietoa 1500cc vapari, yhdellä tuplalla jonka ostin uutena toissakesänä.

Pistellää lisää ku on jotai mitä laittaa. Hyvä ku tos lueskelin tän läpi, nii piti jo kovasti olla 07 kesänä valmis, hehhe :lol: :lol: eipä tätä kyllä tullut varmaa vuoteen tehtyäkään.

Sori huonot kuvat, otan parempia kunhan kerkeen.

http://img.photobucket.com/albums/v500/ ... 009199.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v500/ ... 009201.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v500/ ... 009207.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v500/ ... 009208.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v500/ ... 009210.jpg

Re: Projekt lada 1200L tbo

Lähetetty: 5.8.2009 23:27
Kirjoittaja -jusu-
Jees, lada lähti maalarille. Perjantaina varmaa haettavis.

http://img.photobucket.com/albums/v500/ ... 009247.jpg

Tommosen sovitteen tein kaasarille, seuraavaks täytys tehä painekotelo.

http://img.photobucket.com/albums/v500/ ... 009271.jpg

Täytys paineistusarja hommata ja kaikkee muuta pientä. Turbokin, luultavasti Garretin T25:nen tulee, tai Schwitzer S1BG.

Uudet 14" fiatin peltivanteetkin löyty, täytyy käännättää ja levityttää ne kun kerkiää, alustaan on kanssa tulossa muutoksia.

Re: Projekt lada 1200L tbo

Lähetetty: 10.8.2009 21:39
Kirjoittaja -jusu-
Nyt ois maali päällä, sori huono kuva, pistetään parempia kun sattuu kamera mukaan.

http://img.photobucket.com/albums/v500/ ... 009294.jpg

Seuraavaks ois aloteltava kokoomista ja alustan rakentelua.

Hitsailin kaasarinsovitteen kans tossa valmiiks.

http://img.photobucket.com/albums/v500/ ... 009274.jpg

Tuli vähä vesiletkulle ahdasta

http://img.photobucket.com/albums/v500/ ... 009276.jpg

Tein uuden sovitteen

http://img.photobucket.com/albums/v500/ ... 009277.jpg

Tossa noi vanteetkin, tai vanne mitkä levitetään ja käännetään.

http://img.photobucket.com/albums/v500/ ... 009279.jpg

Re: Projekt lada 1200L tbo

Lähetetty: 10.8.2009 22:44
Kirjoittaja START
kyllä se on hienon näköstä jälkeä.
onko sulla omat tikki vehkeet vai harrastatko töissä sotevia? :)
koskas tää nähään liikenteessä?

Re: Projekt lada 1200L tbo

Lähetetty: 10.8.2009 23:15
Kirjoittaja -jusu-
START kirjoitti:kyllä se on hienon näköstä jälkeä.
onko sulla omat tikki vehkeet vai harrastatko töissä sotevia? :)
koskas tää nähään liikenteessä?
Töis tulee tikiteltyä=) Kyllä nyt syksyllä on tarkotus saada ajoon, on pikkasen venyny tää :lol: lueskelin tossa tota yhtä topikkia, että nappista ei muka verrattais muuhun kuin 1300cc koneella olevaan, että tulee kyllä sitten tiukkaa saada toi 1500cc kone turbolla leimasta, tai onhan siinä se n.5hv varaa kasvattaa. Täytyy ahdo olla kyllä todella pienet :shock:

Re: Projekt lada 1200L tbo

Lähetetty: 11.8.2009 7:35
Kirjoittaja START
se on konttori kohtasta. jossain menee 100hepan mukaan jossain ei. konelatodistuksen kanssa konttorille ja kysyyn siltä inssiltä joka muutoskatsastuksia tekee.

Re: Projekt lada 1200L tbo

Lähetetty: 11.8.2009 16:09
Kirjoittaja Susipoika
Finlex - lakiteksti kirjoitti:a) auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet vastaavat vertailumoottorilla varustettua autoa, mahdollinen vakiovarusteena oleva lukkiutumaton jarrujärjestelmä mukaan luettuna;

b) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita painavamman moottorin massa on korkeintaan 20 % suurempi kuin painavimman vertailumoottorin massa; jos vaihdettavan moottorin massa on yli 10 % suurempi kuin painavimman vertailumoottorin massa, tulee moottorin alla olevalle akselistolle kohdistuva massan lisäys kompensoida vastaavasti siirtämällä varusteita tai keventämällä korin osia;

c) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna;

d) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita iskutilavuudeltaan suuremman moottorin iskutilavuus on korkeintaan 25 % suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus;

e) moottorin vaihdon mahdollisesti edellyttämien uusien tai muutettujen kiinnikkeiden tulee olla asianmukaiset; tarvittaessa kiinnikkeiden lujuudesta on esitettävä luotettava selvitys;

f) jos autoon vaihdettavaan moottoriin on tehty alkuperäistä tehoa ilmeisesti lisääviä muutoksia, on muutetun moottorin tehosta tarvittaessa esitettävä luotettava selvitys;

Lähde:http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779
Eli nappiksessa vertailumoottori on 1600 kuutioinen. ELI 1600 koneessa on 76hp. Nappikseen turpolla tehot 76hp+20%= 91,2hp

Kanttilamppussa ollut 1700 konetta ja sen tehot 84hp. Jotenka 84hp+20%=100,8hp

Ja mikäli tahtoo laittaa nappisilmään jonkun MUUN auton moottorin on sen kuutiotilavuus oltava maksimissaan nappiksen kuutiotilavuus 1568ccm3*1,25=1960ccm3

Ja kanttilampussa 1690ccm3*1,25=2112,5ccm3

http://www.ladat.org/vaz-files/konelatodistus.jpg Tätä näyttämällä ja tarvittaessa kopioimaan tuon lakitekstin finlexistä on katsastus miehen pystyttävä hyväksymään se katsastuksesta.

Sekä jos on turbotettu pitää siitä olla tehotodistus.




Ja mikäli nyt tahtoo esim. 2.0TC moottorin tuonne ladan konepellin alle. Sen saa sinne edelleen vaikka tehot meneekin ylitse 2.0tc VAKIO moottorissa. Kun voit valmistaa sen "OMAVALMISTE MOOTTORINA" Joka se on sen jälkeen kun sulla on esim. eri kaasari, pakosarja ja nokka ja pystyt näyttämäään tehonmittaus lapun moottorista että se on alle 91,2hp(nappis) tai 100,8hp(kanttilamppu). Tietty tässä myös järki mukana. Jos sulla on peltisarja ja 45mm vaakaimut kiinnii niin voi herätä epäilys onkohan tämä tehonmittaus ollut luotettava.

Ja tuon on onnistuttava oli konttori sitten ivalossa tai närpiössä! Se ei ole konttorikohtanen asia vaan Suomen valtio kohtainen. Yhen auton olen tuommosena omavalmisteena vastaavin jutuin tehny.

Re: Projekt lada 1200L tbo

Lähetetty: 11.8.2009 16:24
Kirjoittaja START
mutta mistä tulee nappiksen 1600 vertailu malli? ei sitä ole ollut kun 1300koneella.
tupla lamppunen on taas eri mallisarjaa.
eli vertailumalli on se mikä ratkasee, joillekkin riittää että se on takaveto, kun samat alustarakenteet ja jarrut, mutta jonkun mielestä vaikka on sama alusta ja jarrut niin koppa on eri malli sarjaa jolloin ei kelpaakkaan. tämä selviää vain kysymällä, ja mahdollisesti oman tulkintansa esittämällä
nämä on juurikin tulkinta kysymyksiä, ivalossa voi mennä läpi vaikkei se närpiössä menisikään

Re: Projekt lada 1200L tbo

Lähetetty: 11.8.2009 16:33
Kirjoittaja START
ja tätäkin pakkaa sekoittaa vielä 1500 nappisfarkku eli onko 2102 ja 2101 samaa mallisarjaa? perjaateessa pitäisi olla, koska se on vain farmari malli kyseisestä mallisarjasta. mutta silloin 2103 ja 2106 vosivat myös mennä samaan. kenties vielä 2105 ja 2107 jolloin puhuttaisiin pelkistä takavetosista.
ladan mallisarjat on tyhmästi jaettu. vertaa vaikka toyota corollaan on e2 e3 e7 e8..... kaikista löytyy farkut, coupet, sedanit, ja eri koneilla varustetut mallit (ke25 te27 ae86....)