Onko nuo Bertone-koppaisia, eli 1500/1800?jimi kirjoitti: Harrastepeleinä on kaksi museokilpistä -71 Mazdaa ja ... .
Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Tuosta 10 kilometrin päästä kävin hakemassapappa- igor kirjoitti:Mistä oot vanhan "räksän'" löytäny?jimi kirjoitti:-73 Mazda RX3 (siis vankel-koneella)
-Jimi-

Olin kyllä kuullut ko. autosta jo 70/80-luvun vaihteessa ja kuulin uudelleen siitä noin vuonna -95 ja pari vuotta sitten se tuli myyntiin huuto-nettiin ja ihan tuohon naapuri kuntaan, ja pölhö kun olen niin pakkohan se oli sitten pois hakea.
Auto on vanha jenkkisuurlähetystön peli, nahkasisustuksella ja mittarissa vain 40296 mailia ja poistettu kilvistäkin jo vuonna -81 ja sen jälkeen seissyt tallissa .
Eli kuten kerroin kaikilla laitteilla on oma tarinansa.
Toinen on 1500 van ja toinen 1300 sedan.audiq kirjoitti:Onko nuo Bertone-koppaisia, eli 1500/1800?jimi kirjoitti: Harrastepeleinä on kaksi museokilpistä -71 Mazdaa ja ... .
-Jimi-
Olen ajanut eläessäni yli kymmentätuhatta eri autoa, olenko siis automaailman Gene Simmons?

Kaikenlaisia kuvia nelipyöräisistä pörisijöista: http://www.jimin.galleria.fi/kuvat/

Kaikenlaisia kuvia nelipyöräisistä pörisijöista: http://www.jimin.galleria.fi/kuvat/
Vuosia ajeltuani Ladoilla ja Fiateilla hommasin jo joku aika sitten Rellu Clion, se kun ei oo mikään statusauto, niin niitä saa halvalla...
Ensi kokemukseni ranskiksesta ovat hämmentäviä: Olin käsittänyt, että idässä on omat standardit, mitä tekniikkaan tulee, mut ranskassahan ne vasta onkin, esim. tulppa-avain on Renun oma tulppa-avain, ei niitä tulppia auota millään mopon avaimella. Huolto ja korjaus tuntuu Ladan jälkeen muutenkin hankalemmalta, kun ei meinaa kädet mahtua moottoritilaan.
Mutta pirteä ja pieniruokainen auto on, no se tietysti osaksi sähkökaasarin ansiota. Alle viiden menee satanen 80 km/h. Kun on omat öljylähteet vähissä, voin kuvitella palaavani Lada-kantaan ainoastaan Samaralla. Silti olen vielä hengeltäni Ladamies.

Ensi kokemukseni ranskiksesta ovat hämmentäviä: Olin käsittänyt, että idässä on omat standardit, mitä tekniikkaan tulee, mut ranskassahan ne vasta onkin, esim. tulppa-avain on Renun oma tulppa-avain, ei niitä tulppia auota millään mopon avaimella. Huolto ja korjaus tuntuu Ladan jälkeen muutenkin hankalemmalta, kun ei meinaa kädet mahtua moottoritilaan.
Mutta pirteä ja pieniruokainen auto on, no se tietysti osaksi sähkökaasarin ansiota. Alle viiden menee satanen 80 km/h. Kun on omat öljylähteet vähissä, voin kuvitella palaavani Lada-kantaan ainoastaan Samaralla. Silti olen vielä hengeltäni Ladamies.
Peugeot 306xsi-97
Mun käyttöautona on ollut kohta kaksi vuotta Peugeot 306Xsi 2.0 16v vm 1997. Mittarissa on vajaat 140tkm. Auto on toiminut kohtuuhyvin ja laittelen tähän plussat ja miinukset.
+hyvä ajettavuus
+hyvä lämmityslaite
+nätti ulkonäkö (tietysti makuasia)
+erinomaiset penkit
+käynnistyy hyvin ja perustekniikka on toiminut OK
+hyvä kori, ei ruostu helposti
-pienet sähköviat, esim. molempien penkinlämmittien vastukset meni ja korjaus olis kallista
-bensamittari näyttää omiaan, anturi jumii kuulemma seisonnassa ja uuden kun ostaa joutuu ostaa myös polttoainepumpun.
-suurehko polttoaineenkulutus (keskimäärin ainakin 8l/100km.)
Kesäautona on nyt sitten tämä 1200L vm 1985. http://www.freewebs.com/terda/lada.htm Larpalla ajellaan lähinnä kauniina päivinä fiilistelymielessä
+hyvä kunto ikäikseen
+halvat osat ja helppo huoltaa
-bensaa voisi viedä vähemmän, syö ainakin saman kuin Pösö, jossa kuitenkin on 72 heppaa enemmän.
+hyvä ajettavuus
+hyvä lämmityslaite
+nätti ulkonäkö (tietysti makuasia)
+erinomaiset penkit
+käynnistyy hyvin ja perustekniikka on toiminut OK
+hyvä kori, ei ruostu helposti
-pienet sähköviat, esim. molempien penkinlämmittien vastukset meni ja korjaus olis kallista
-bensamittari näyttää omiaan, anturi jumii kuulemma seisonnassa ja uuden kun ostaa joutuu ostaa myös polttoainepumpun.
-suurehko polttoaineenkulutus (keskimäärin ainakin 8l/100km.)
Kesäautona on nyt sitten tämä 1200L vm 1985. http://www.freewebs.com/terda/lada.htm Larpalla ajellaan lähinnä kauniina päivinä fiilistelymielessä
+hyvä kunto ikäikseen
+halvat osat ja helppo huoltaa
-bensaa voisi viedä vähemmän, syö ainakin saman kuin Pösö, jossa kuitenkin on 72 heppaa enemmän.
Mulla on nykysin kayttoautona Volvo 940 Turbo farmari vuodelta 1992. Koneena kaksilitrainen B200FT ja automaattivaihteisto. Olen silla nyt ajellut n. 3000km ja kaikki tuntuu pelaavan loistavasti. Mitaan vikaa ei ole ilmennyt. Talla hetkella kokonaisajomaara mittarin mukaan 196tkm ja edellisen omistajan kertoman mukaan turbo on kunnostettu 160tkm kohdalla.
Aikaisempi kayttoauto oli Mitsubishi V3000 -93 jonka myin pois koska vaihteiston toiminnassa alkoi olla jotain epamaaraista ja paatin myyda sen pois ennen kuin kokonaan hajoaa.
Mitsu oli kylla 3 litraisen veekuutosen kanssa Volvoon verrattuna olemukseltaan paljon kultivoituneemman ja hienostuneemman oloinen. Volvossa moottorin aani kuulostaa paljon raaemmalta ja tuntuma muutenkin on selvasti traktorimaisempi. Mitsu myos tuntui kulkevan paljon rivakammin. Volvo lahtee kuin lehma makuulta; ei ole pelkoa etta pyorat sutisivat asfaltilla, mutta kun on paasty liikkeelle ja turbo heraa henkiin tuntuukin voimaa jo oleva ihan mukavasti.
Harrasteautona edelleen Land Rover 110 County V8 vuosimallia 1987. Kokonaisajomaara jotain reilut 270tkm josta itse olen ajellut n. 5000km. Voimansiirto pitaa aika kovaa metelia ja ajotuntumassa ja olemuksessa on selvaa yhtalaisyytta Ladaan. Ajaessa on kokoajan vahan sellainen fiilis etta mita tahansa saattaa hajota koska tahansa. Kaikki on kuitenkin toiminut ongelmitta eika varsinaisesti mitaan ei ole tahan mennessa tarvinnut korjata. Bensankulutus vahintaankin riittava mutta ei se juurikaan haittaa kun vain kerran pari viikossa kay fiilistelemassa ja arkiajot hoitaa Volvolla.
Aikaisempi kayttoauto oli Mitsubishi V3000 -93 jonka myin pois koska vaihteiston toiminnassa alkoi olla jotain epamaaraista ja paatin myyda sen pois ennen kuin kokonaan hajoaa.
Mitsu oli kylla 3 litraisen veekuutosen kanssa Volvoon verrattuna olemukseltaan paljon kultivoituneemman ja hienostuneemman oloinen. Volvossa moottorin aani kuulostaa paljon raaemmalta ja tuntuma muutenkin on selvasti traktorimaisempi. Mitsu myos tuntui kulkevan paljon rivakammin. Volvo lahtee kuin lehma makuulta; ei ole pelkoa etta pyorat sutisivat asfaltilla, mutta kun on paasty liikkeelle ja turbo heraa henkiin tuntuukin voimaa jo oleva ihan mukavasti.
Harrasteautona edelleen Land Rover 110 County V8 vuosimallia 1987. Kokonaisajomaara jotain reilut 270tkm josta itse olen ajellut n. 5000km. Voimansiirto pitaa aika kovaa metelia ja ajotuntumassa ja olemuksessa on selvaa yhtalaisyytta Ladaan. Ajaessa on kokoajan vahan sellainen fiilis etta mita tahansa saattaa hajota koska tahansa. Kaikki on kuitenkin toiminut ongelmitta eika varsinaisesti mitaan ei ole tahan mennessa tarvinnut korjata. Bensankulutus vahintaankin riittava mutta ei se juurikaan haittaa kun vain kerran pari viikossa kay fiilistelemassa ja arkiajot hoitaa Volvolla.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
Harrastepeleinä vw kleinbus vm.62 (junankeula), Volvo pv 544 vm.64 (riisuttu ja karsittu rähinä auto), tuplalamppu Lada vm.75 jota parhaillaan käyttöentisöin, Lada 1200l vm. 86 (mattavihreä kulkupeli jonka poistin juuri kilvistä ja siirryin kulkemaan polkupyörällä).
Emännän koulunkäynti avustajana mitsu lancer 1.6 automaatti jota voi verrata johonkin paskasti viritettyyn mopoon, aja päivä korjaa kaks.
Pihalla lojuu 900ruisku saab jonka voi tulla noutamaan huokeaan 80e hintaan. Käy ja kulkee.
Vm.38 puuvene johon ammuttu sotien aikaan konekiväärillä luodinreikiä kylkeen mutta tää taitaa kuulua jo vähän toisille foorumeille.
Emännän koulunkäynti avustajana mitsu lancer 1.6 automaatti jota voi verrata johonkin paskasti viritettyyn mopoon, aja päivä korjaa kaks.
Pihalla lojuu 900ruisku saab jonka voi tulla noutamaan huokeaan 80e hintaan. Käy ja kulkee.
Vm.38 puuvene johon ammuttu sotien aikaan konekiväärillä luodinreikiä kylkeen mutta tää taitaa kuulua jo vähän toisille foorumeille.
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Lada 1200s vm84, varttikierrosklappia simpukassa, kiristetty niin paljon ku pystyy. taka-akseli ohjailee itestään, sohjosella tiellä aika mielenkiintonen ajella. käryää sisällekkin niin että kait siitä jonku asteinen humalatila tulee, tai ainaki rapula. no siinäpä oliki sitte huonoja puolia
kait siinä hyviäkin on, kerää katseita ja nostattaa suu pieliä ylöspäin

kait siinä hyviäkin on, kerää katseita ja nostattaa suu pieliä ylöspäin

Lada 1200s/1700cc
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Tällä hetkellä mennään Suzuki Baleno 4WD ja ihan kiva lelu
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
*Volvo V50 vm-06 malli -07
*Lada Samra vm-01
Kolme vuotta takaperin ostettiin uusi ja kiiltävä Renault Megane break. Siitä alkoi ongelmat,autossa oli lukuisia kosketushäiriöitä (sähköissä), kerran se onnistui hävittämään avaimesta koodin. Yhtenä kauniina päivänä emännän tullessa töistä kesken kaiken autosta räjähti takalasi. Ei ollu kuulemma ensimmäinen auto totesivat Hämiksellä. Auton oltuaan meillä 1 vuoden ja 10 kuukautta auto lakkasi käymästä tyhjäkäyntiä ja vikakoodina herjasi Nokka-akselinanturin tilapäinen häiriö. Meni hermot. Lauantai aamusta auto toimitettiin huoltoon jossa avuliasti suostuivat vähän tutkimaan. ottivat sen anturin irti. Oljyn seassa oli hileitä, muovia ja metallia. Autolla tuolloin siis ikää 22 kuukautta ja ajettu 70 tkm. Varattiin aika 3 viikon päähän jolloin jälleen kerran näin punaista. Parin päivän kuluttua eli maanantaina Renault vaihtui Volvoon. Jälkikäteen kyselin et mikä siinä oli. Oli kuulemma vika lähteny jakopään kiristäjärullasta. Vaihtoon meni ainakin koko jakopää, nokka-akseli ja muuta, maahantuojalle lähti noin 2000 euron lasku remontista. Nyt Volvolla ajettu 45 tkm autossa ei oo ollu minkäänlaista vikaa (koputtaa puuta). Kun tuli ajankohtaiseksi hankkia kakkos auto niin nettiautoa tutkaillessa huomasin et vaihtoehtona (siis budjettiin sopivat) olivat joko 200tkm ja yli ajetut japsit tai aika tuore ja vähän ajettu Lada. Työkaverit ensin nauroi ajatukselle, mut nyt kaikki on ymmärtäny et ei ollu todellakaan mikään huono kauppa. Kakkos autona siis palvelee uskollisesti Lada Samara. Auton mittarissa on 34tkm. Jokunen anturi on tullu vahdettua mut muuten auto on tuttua ja varmaa lujaa Lada laatua.
*Lada Samra vm-01
Kolme vuotta takaperin ostettiin uusi ja kiiltävä Renault Megane break. Siitä alkoi ongelmat,autossa oli lukuisia kosketushäiriöitä (sähköissä), kerran se onnistui hävittämään avaimesta koodin. Yhtenä kauniina päivänä emännän tullessa töistä kesken kaiken autosta räjähti takalasi. Ei ollu kuulemma ensimmäinen auto totesivat Hämiksellä. Auton oltuaan meillä 1 vuoden ja 10 kuukautta auto lakkasi käymästä tyhjäkäyntiä ja vikakoodina herjasi Nokka-akselinanturin tilapäinen häiriö. Meni hermot. Lauantai aamusta auto toimitettiin huoltoon jossa avuliasti suostuivat vähän tutkimaan. ottivat sen anturin irti. Oljyn seassa oli hileitä, muovia ja metallia. Autolla tuolloin siis ikää 22 kuukautta ja ajettu 70 tkm. Varattiin aika 3 viikon päähän jolloin jälleen kerran näin punaista. Parin päivän kuluttua eli maanantaina Renault vaihtui Volvoon. Jälkikäteen kyselin et mikä siinä oli. Oli kuulemma vika lähteny jakopään kiristäjärullasta. Vaihtoon meni ainakin koko jakopää, nokka-akseli ja muuta, maahantuojalle lähti noin 2000 euron lasku remontista. Nyt Volvolla ajettu 45 tkm autossa ei oo ollu minkäänlaista vikaa (koputtaa puuta). Kun tuli ajankohtaiseksi hankkia kakkos auto niin nettiautoa tutkaillessa huomasin et vaihtoehtona (siis budjettiin sopivat) olivat joko 200tkm ja yli ajetut japsit tai aika tuore ja vähän ajettu Lada. Työkaverit ensin nauroi ajatukselle, mut nyt kaikki on ymmärtäny et ei ollu todellakaan mikään huono kauppa. Kakkos autona siis palvelee uskollisesti Lada Samara. Auton mittarissa on 34tkm. Jokunen anturi on tullu vahdettua mut muuten auto on tuttua ja varmaa lujaa Lada laatua.
Re: Millä autolla ajat? Kerro kokemuksistasi. :)
Juhannuksen tienoilta ollut primera nissan -98, ilmastointi, automaatti, kone 2litrainen. Olen ajanut 20000 km, koko vehkeellä 195000km. Säännöllisesti huollettu, ongelmia ei ole ollut.
Aiemmin lada satakymppi hb -01. Nissan on huoleton peli, hyvien teitten auto. Kyllä lada on kuitenkin jämerä noilla pikkuteillä, kokemukseni mukaan voi turvallisesti pitää reilumpaa vauhtia, kuin japsilla.
Aiemmin lada satakymppi hb -01. Nissan on huoleton peli, hyvien teitten auto. Kyllä lada on kuitenkin jämerä noilla pikkuteillä, kokemukseni mukaan voi turvallisesti pitää reilumpaa vauhtia, kuin japsilla.
warre 353w sedan,