Mun Lada 1200L Turbo..

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

Nå joo.. Eilen sain kaikki tavarat paikalle nii että saisi koekäynnistää.. Ei se luvannu mitään.. kipinä saa, mutt mun mielestä ei tuu bensaa.. Kokeilen huomenna käynnistyssprayilla jos sitte saa se käyntiin.. sytytys on oikealla paikalla.. en oo muuttanut sitä kunnes se lähti viime kertana käyntiin...
Voi kyllä olla roskaa kaasareissa, mutt en mä usko että voi olla JOKAISESSA roskaa.. :P

Kuva
Tässä on kuva koneesta..

Kuva
Ja tässä vielä kuvan uuesta kärrystä.. :D
Lada 1200 TIC -85
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja iigorr »

meitä on monta, homoilla on honda :lol:
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
-jusu-
Viestit: 125
Liittynyt: 3.9.2006 19:58
Paikkakunta: Virrat

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja -jusu- »

:D alkaa se ladanki pannuhuone oleen täynnä, tuleekos cooleria vielä?
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja START »

on kyllä siistin näkönen konehuone :shock:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja micco »

Tuning Vaz kirjoitti:Nå joo.. Eilen sain kaikki tavarat paikalle nii että saisi koekäynnistää.. Ei se luvannu mitään.. kipinä saa, mutt mun mielestä ei tuu bensaa.. Kokeilen huomenna käynnistyssprayilla jos sitte saa se käyntiin.. sytytys on oikealla paikalla.. en oo muuttanut sitä kunnes se lähti viime kertana käyntiin...
Voi kyllä olla roskaa kaasareissa, mutt en mä usko että voi olla JOKAISESSA roskaa.. :P
Meneekö ryyppy päälle kunnolla? Ryyppypiirissä on kyllä sen verran isot reiät että ne harvemmin (ei ikinä) tukkoon menee. Veikkaisin että vika on muualla kuin kaasuttimissa.
500whp.net
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Qulle »

iigorr kirjoitti:meitä on monta, homoilla on honda :lol:
Tuo aiheutti lähes täydellisen repeämisen :lol: :lol: :lol:
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

micco kirjoitti:
Tuning Vaz kirjoitti:Nå joo.. Eilen sain kaikki tavarat paikalle nii että saisi koekäynnistää.. Ei se luvannu mitään.. kipinä saa, mutt mun mielestä ei tuu bensaa.. Kokeilen huomenna käynnistyssprayilla jos sitte saa se käyntiin.. sytytys on oikealla paikalla.. en oo muuttanut sitä kunnes se lähti viime kertana käyntiin...
Voi kyllä olla roskaa kaasareissa, mutt en mä usko että voi olla JOKAISESSA roskaa.. :P
Meneekö ryyppy päälle kunnolla? Ryyppypiirissä on kyllä sen verran isot reiät että ne harvemmin (ei ikinä) tukkoon menee. Veikkaisin että vika on muualla kuin kaasuttimissa.
Tää on varmaan eri vika kun se että mulla tuppaa jäämään ryyppy päälle... :lol:
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Fast2105

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Fast2105 »

on kyllä äijällä siisti konehuone ladas! respect! 8)
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja köhmä »

^Taas kerran asennusjälki konehuoneessa on sen näköistä, että voi tuoda kuvia julki aivan häpeilemättä. Siinä on mallia muillekin! Hienoa.
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

Nyt Lada oo lähteny käyntiin.. En oo varmaa jos haluan kertoa mitä vika oli. se saa olla salaisuus.. niin pikku ja naurattava asia että saa jäädä niin.. :D
Nå jåå, kyllä se sen jälkeen lähti hienosti käyntiin ja joutokäynti näyttää oleva hyvä, mutta kun kaasuttaa ja nostaa kytkinpoljin niin että lähtee menemään niin se ei saa bensaa (ainakin lambda-mittari näyttää niin) ja se kuolee.. jos sulla oo vapaalla ja kaasutat nii kyllä kierrosluvu nousee hienosti mutta silloinkin seos on liian laihaalla, vai miten sanotaan suomeksi??? (kuten te huomaatte mä en oo suomalainen.. :lol: hahahah!) Mutta sitten jos ajan ja painan heti kaasu pohjaan ja pidän sen siellä sitten HITAAASTI HITAASTI kierrosluku nousee ja kun se alkaa ahtaa niin heti se alkaa saada bensaa ja menee tosi hienosti..Nå kyllä pikkusen vähän se vielä silloin saa mutta kyllä se ainakin käy miten se pitäis...

Nå vieläkin imusarja vuotaa vähän näissä alipaineletkujen liittimissä, siis mä otan tänään imu-pakosarja pois ja hitsaan sitä kuntoon. Saa sitte nähdä miten tehdään kaasareilla... Ehkä kokeilen laittaa isommat pääsuuttimet siinä oo nyt 158:set ja saa sitte nähdää jos käy paremmin..)

Palataan...!!:)
Lada 1200 TIC -85
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja micco »

Turha pääsuuttimia on vielä vaihtaa. Kokeile ennemmin vaikka nostaa neuloja. Vakioneulat ei muistaakseni ole säädettävät mutta niiden alle voi laittaa prikkoja tai jotain että ne saa ylemmäs.
Onko sulla se kaasuttimien paineistusputki yhdistetty suoraan ahtoilmaputkeen? Pitäisköhän siihen rakentaa tuommoinen pitot-putki:
http://www.turbo-bike.com/images/Pressu ... plenum.jpg
500whp.net
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

micco kirjoitti:Turha pääsuuttimia on vielä vaihtaa. Kokeile ennemmin vaikka nostaa neuloja. Vakioneulat ei muistaakseni ole säädettävät mutta niiden alle voi laittaa prikkoja tai jotain että ne saa ylemmäs.
Onko sulla se kaasuttimien paineistusputki yhdistetty suoraan ahtoilmaputkeen? Pitäisköhän siihen rakentaa tuommoinen pitot-putki:
http://www.turbo-bike.com/images/Pressu ... plenum.jpg
Jahaaa.. Nå mulla on vain se putkiliitin paineistusletkulle painelaatikossa hitsattu kiinni.. Pitäis sitten kokeilla laittamaan semmonen "pitot-pipe" niin kun sun lenkissä...
Lada 1200 TIC -85
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

Otin Lada auki taas ja hitsasin eilen ne vuodot imusarjassa.. Vielä ventiilikopalla oli pari vuotoa ja hitsasin niitäkin..
Maalasin vielä imusarja ja ventiilikopa mattamustaksi..
Laitan huomenna kaikki taas kiinni ja teen se paineistusputki suoraan ahtoputkeen turbon lähellä, niin katotaan miten se sitten toimii... Ja jos oo vielä tarpeellistä niin laitan isommat suuttimet..

Moi!
Lada 1200 TIC -85
Tuning Vaz
Viestit: 149
Liittynyt: 27.1.2005 21:28
Paikkakunta: Pedersöre

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Tuning Vaz »

Nyt oo tullut mun projektille pikkusen "käännös"... Olen tilannut MegaSquirt-boksin.. Kestää pari viikkoa ennen saan sitä.. Ja kun se tulee niin alkaa työt.. Imu-pakosarja on otettava pois ja pätkittää että pleenumi ja kaasu-läppä saa paikkaa..(samalla sivulla kuin pakosarja)
Ja on nyt vielä suunniteltu niin että laitan siiheen itsetehty cooleri grillin takana...

SIIS KAASARIT OVAT MYYNNISSÄ.. Ei niissä oo mitään vikaa, mutta kun kuulin että isoveli tilasi MS-boksi AIKA HALVALLA omalle Ladalle, niin en mä voi olla huonompi.. :lol: Tulee oma aihe "myydään"-otsikon alla...!!
Lada 1200 TIC -85
Lape

Re: Mun Lada 1200L Turbo..

Viesti Kirjoittaja Lape »

ihan vaan tiedoksi jos oot intercooleria vailla nii joku oisko ollu kia sorato tai joku nii sen ic sopii tosi hyvin ladan keulalle. itse ostin juuri vastaavan.
Vastaa Viestiin