Mikä on mielestäsi kaunein itäauto ?
Noi "inva-kärryt" annettiin NL-ajalla invaliideille käyttöön, mutta niitä ei saanut silloin omaksi. Se koski sekä näitä Izh 56 moottorilla olevia SMZ:jä kuin ZAZ 965/966/968:n pohjalta tehtyjä "lisävarustein käsiohjattavia" invaliidiautoja. Tärkein käyttäjäryhmä olivat II. maailmansodan (oikeana CCCP-terminä- "Suuren isänmaallisen sodan"
) invalidiveteraanit. Säännön mukaisesti he saivat valtiolta uuden "invakärryn" vanhan hajottua alta.
Kaikki SMZ versiot olivat yksipyttyisellä Izh 350 moottorilla. Ero perusmoottoriin oli hieman muutettu kaasutin, puhallinjäähdytystä varten tarvittu "puhallinkotelo" ja puhallin, ulkopuolinen laturi ja startti. Vanhemmat olivat 6V ja uudemmat 12V. Moottorit olivat myös mallin riippuen 180 astetta eri asennossa -sylinteri etu- tai takapuolella. Noita "pyöreitä" oli myös cabriona.
Olisi parasta aikaa tällainen Virossa myynnissä. (väärin tietysti toi "ZAZ")
Pornotuunattuja yksiöitä:
http://www.carrating.org/car.php?9574
http://www.carrating.org/car.php?8227
http://www.carrating.org/car.php?7978
http://www.carrating.org/car.php?6080
http://www.carrating.org/car.php?5020
http://www.carrating.org/car.php?1906
Kaikki SMZ versiot olivat yksipyttyisellä Izh 350 moottorilla. Ero perusmoottoriin oli hieman muutettu kaasutin, puhallinjäähdytystä varten tarvittu "puhallinkotelo" ja puhallin, ulkopuolinen laturi ja startti. Vanhemmat olivat 6V ja uudemmat 12V. Moottorit olivat myös mallin riippuen 180 astetta eri asennossa -sylinteri etu- tai takapuolella. Noita "pyöreitä" oli myös cabriona.
Olisi parasta aikaa tällainen Virossa myynnissä. (väärin tietysti toi "ZAZ")
Pornotuunattuja yksiöitä:
http://www.carrating.org/car.php?9574
http://www.carrating.org/car.php?8227
http://www.carrating.org/car.php?7978
http://www.carrating.org/car.php?6080
http://www.carrating.org/car.php?5020
http://www.carrating.org/car.php?1906
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Ladaboardin sivullinen lukija oli kiinnittänyt huomiota täällä mainittuun Horch Sachsenring autoon. Hän kirjoitti minulle sähköpostia ja pyysi kertomaan täällä.
tässä siis vähän faktaa:
tässä siis vähän faktaa:
Eli suomessa oli 3 sahsenringia joista kaksi oli DDR suurlähetystöllä, ja palautettiin takaisin. Yksi oli yksityisellä. Tämä sama kulki monen omistajan mm Espoon automuseo kautta minulle, ja minulla se on yhä. Toivottomana projektina johon ei oikeasti saa osia mitään. Aihiosta tulee varmaankin jonkinlainen harraste kilpuri
että edes joskus saadaan sitä ulkoilutettua.
Minulla on jonkinlaiset kotisivutkin joissa asia on mainittu. http://www.sachsenring.voittaa.com
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)- LadaRacingTeam
- Viestit: 278
- Liittynyt: 26.11.2003 12:58
- Paikkakunta: Karstula/Mänttä
Nää Ladaboardin jutut tulee muuten usein googlessa vastaan.Lada-Jussi kirjoitti:Ladaboardin sivullinen lukija oli kiinnittänyt huomiota täällä mainittuun Horch Sachsenring autoon. Hän kirjoitti minulle sähköpostia ja pyysi kertomaan täällä.
http://www.google.fi/search?q=Sachsenri ... rt=10&sa=N
tästä varmaan tullut lukemaan, mitä puhutaan
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Tästä topikista löytyy paljon kuvia kauniista itäautoista:
http://www.forum-auto.com/automobile-pr ... 141875.htm
sivulla 12 on muutama kuva myös noista Sachsenringeistä.
http://www.forum-auto.com/automobile-pr ... 141875.htm
sivulla 12 on muutama kuva myös noista Sachsenringeistä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»