Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Mikko_PKP kirjoitti:Kolme kiloeuroa -03 mallista on kyllä todella huonoa huumoria.
Noo, jos menee tommosta vaihtamaan johonkin 5000Euron autoon, niin todennäköisesti myyjä on aluksi vailla 2000Euron välirahaa. Autokaupat ku ei juuri vaihtokauppaa tee, vaan aina pitää rahaa tulla. Varsinkin jos tuo 5000Euron auto on sellainen jonka myynti ei tuota vaikeuksia, ni eivät sitä taatusti vaihda päikseen autoon jonka myynti on hankalempaa.
Risteyksestä lähdettäessä moottori ei reagoinut kaasuun,ajotietokone havaitsi häiriön ja minä kuittasin häiriövalon 10mm lenkkiavaimella,jota pidän hanskalokerossa.Siis akun kenkä irti ja takaisin.
Oikean takaoven ovimoottori on menettänyt tehonsa,eikä useinkaan lukitse takaovea.Pitää kai tilata pari ovimoottoria Oulusta.Niitä saa sieltä edullisesti.
Auto 28 kk vanha 16V HB,24200km ajettu.
Jaska HKI kirjoitti:Risteyksestä lähdettäessä moottori ei reagoinut kaasuun,ajotietokone havaitsi häiriön ja minä kuittasin häiriövalon 10mm lenkkiavaimella,jota pidän hanskalokerossa.Siis akun kenkä irti ja takaisin.
Oikean takaoven ovimoottori on menettänyt tehonsa,eikä useinkaan lukitse takaovea.Pitää kai tilata pari ovimoottoria Oulusta.Niitä saa sieltä edullisesti.
Auto 28 kk vanha 16V HB,24200km ajettu.
Minunkin pitäisi tilata yksi ovimoottori.Onko sinne Oululaiseen firmaan jotain yhteystietoja/linkkiä?Saako noita edullisesti muualta?
Yritys on: http://www.spelektroniikka.fi
Näyttäisi vain olevan useamman tyyppistä keskuslukituksen moottoria myynnissä. Enempikin tuollainen elektroniikka firma, eli kuvastossa ei ole yhteensopivuuksia. Mikähän noista sopii Ladaan?
Kun on puhuttu että Lada satakympin arvo romahtaa heti kun sen ajaa liikkeestä ulos.Itse en ole mikään jobbari joka käyttää sitä vaihdon välineenä lisätäkseen omaa varallisuutta.Enkä myöskään halua autolla osoittaa että olen menestynyt elämässä.Mielestäni menestys elämässä on itse määriteltävä,eikä se ole autokauppiaiden...ei Vehon tai Delta-auton määriteltävissä.
Meidän työpaikalla eräs työntekijä osti syksyllä uuden Punton Deltasta hintaan 135000€.Nyt niitä myydään 10000:lla €urolla.Mahtaa olla paha kilpailija Ladalle ilmastointineen ja kahden vuoden takuineen.
Jaska HKI kirjoitti:Kun on puhuttu että Lada satakympin arvo romahtaa heti kun sen ajaa liikkeestä ulos.Itse en ole mikään jobbari joka käyttää sitä vaihdon välineenä lisätäkseen omaa varallisuutta.Enkä myöskään halua autolla osoittaa että olen menestynyt elämässä.Mielestäni menestys elämässä on itse määriteltävä,eikä se ole autokauppiaiden...ei Vehon tai Delta-auton määriteltävissä.
Meidän työpaikalla eräs työntekijä osti syksyllä uuden Punton Deltasta hintaan 135000€.Nyt niitä myydään 10000:lla €urolla.Mahtaa olla paha kilpailija Ladalle ilmastointineen ja kahden vuoden takuineen.
No joo,eihän toi fiiat nyt mikään auto ole,mutta näyttää se käytettynäkin olevan paha kilpailija käytetylle ladalle,itse olin juuri viimeviikolla aikeissa ostaa itselleni joku hyvä samara,paras vaihtoehto olis ollu vanja-enon 1.1 400 eurolla,muut samarat olis ollu joko liian kaukana tai sitten hinnaltaan mielestäni liian kalliita,no sitten vastaan tuli toi avatarissakin näkyvä fiat tempra vm-93 ja ajettu vasta 140tkm. hintaan 400e.Eipä tarvinnut kauaa ostopäätöstä miettiä vaikka fiiun sähköt vähän pelottaakin.
niin ja onhan toi Fiat uutena huomattavasti paremmin markkinoitu ja käytettynä taas vastaavasti tarjontaa on enemmän -parempi saatavuus. Lada jää sille kyllä kilpailutilanteessa markkinoilla auttamattomasti jalkoihin kaikilla alustoilla jos kysymyksessä on "normaali" autonostajan valintatilanne. Ladan ostajaksi kun vaaditaan jo ennakolta "Ladan ostaja".
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
http://www.spelektroniikka.fi
Näyttäisi vain olevan useamman tyyppistä keskuslukituksen moottoria myynnissä. Enempikin tuollainen elektroniikka firma, eli kuvastossa ei ole yhteensopivuuksia. Mikähän noista sopii Ladaan?
Näytti olevan tuommoinen pistoolimallinen "G2B" Ladan "alkuperäisen" moottorin näköinen. Sellaisia olen ainakin itse vaihtanut jumittuneiden tilalle satakymppiin. 10 e ne maksavat joissain muissa firmoissa.
Jos matkustajan ovesta (edestä) moottori menee, kehottaisin vaihtamaan ohjaavaan moottoriin, johdot ovat ainakin minulla valmiina. On huomattavasti mukavampaa, kun saa lukittua auton molemmilta puolilta.
Joissain 110:ssa ilmenevä "kasvihuoneilmiö" on palstalla herättänyt ihmettelyä. Siis se, että auton lasit höyrystyvät. Olen ajellut tolla veljen autolla ja todennut, että siinä on myös tuota höyrykaappivikaa. Syyksi ollaan epäilty lähinnä huonoa ilmankiertoa ja kosteita lattiamattoja.
Tuossa autossa olen kuitenkin erityisesti huomannut lasien runsaan höyrystymisen vaivaavaan sateisilla ja kosteilla keleillä. Tästä syystä olen epäillyt, että lämppäri saisi jostain ulkopuolelta kennon päälle sadevettä ja toimisi näin saunan kiukaan tavoin puhaltaen höyryävää ilmaa laseille.
Tänään tutkin tarkemmin tuota tuulilasin edessä olevan kourulistan kiinnitystä tuulilasiin, koska tuulilasia pitkin juoksevan sadeveden pitää kulkea sen listan reunan yli päästääkseen kouruun. Havaitsin, että se ei ole tiivis vaan se päästää vettä myös liitospinnasta "allensa" ja sitä kautta ehkä jostain myös lämppäriin? Ajattelin tiivistää sen liitoksen. Täytyy nyt kuitenkin ensin ottaa se lista irti, tutkia veden kulkua sen alla ja kertoa jatkossa "lisäkokemuksia".
samarai kirjoitti:Joissain 110:ssa ilmenevä "kasvihuoneilmiö" on palstalla herättänyt ihmettelyä. Siis se, että auton lasit höyrystyvät. Olen ajellut tolla veljen autolla ja todennut, että siinä on myös tuota höyrykaappivikaa. Syyksi ollaan epäilty lähinnä huonoa ilmankiertoa ja kosteita lattiamattoja.
Tuossa autossa olen kuitenkin erityisesti huomannut lasien runsaan höyrystymisen vaivaavaan sateisilla ja kosteilla keleillä. Tästä syystä olen epäillyt, että lämppäri saisi jostain ulkopuolelta kennon päälle sadevettä ja toimisi näin saunan kiukaan tavoin puhaltaen höyryävää ilmaa laseille.
Tänään tutkin tarkemmin tuota tuulilasin edessä olevan kourulistan kiinnitystä tuulilasiin, koska tuulilasia pitkin juoksevan sadeveden pitää kulkea sen listan reunan yli päästääkseen kouruun. Havaitsin, että se ei ole tiivis vaan se päästää vettä myös liitospinnasta "allensa" ja sitä kautta ehkä jostain myös lämppäriin? Ajattelin tiivistää sen liitoksen. Täytyy nyt kuitenkin ensin ottaa se lista irti, tutkia veden kulkua sen alla ja kertoa jatkossa "lisäkokemuksia".
Mulla oli se raitisilmasuod, joka oli märkä ja aiheutti huurtumisen kostealla.... poiston jälkee ei ongelmaa
Lada110 kirjoitti:
Mulla oli se raitisilmasuod, joka oli märkä ja aiheutti huurtumisen kostealla.... poiston jälkee ei ongelmaa
jaa, mutta mistä syystä se raitisilmasuodatin oli märkä? Onkos se juuri ton kourulistan alla?
se on siinä kourussa tuulilasin alla... sitä kourua pitkin kulkee vesi pois.....
juujuu, mutta sitä tässä epäilläänkin, että pieni osa vedestä menee tuulilasia pitkin sinne kourulistan alle - kastellen mahdollisesti esim. sen raitisilmaputsarin. Lähdenkin tästä juuri tonne autotalliin purkaamaan sitä kourulistaa ja tutkimaan tilannetta.