Kokemuksia halvasta Samarasta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Honecker

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta

Viesti Kirjoittaja Honecker »

Pavlovits kirjoitti:Ei hitto ! Taasko alkaa se jauhaminen, että jonkun merkkinen öljy, tulpat, akku tai joku muu asia rikkoo autosi, kun kerrankin siskon mehellä oli jne. jne. jne. .....
Mä en kans jaksa tätä öljykeskustelua. Renu-kerhon palstalla selittivät aikoinaan suu vaahdossa, miten tietyt öljyt sopivat mihinkin merkkiin. Milloin äänet vähenevät, milloin kulutus. Paskat sanon minä. Olen aina ostanut halvinta, mitä olen löytänyt ja aina on pelannut vuosia moitteetta koneen puolesta auton ja öljyn merkistä riippumatta. Tärkeintä on katsoa, että viskositeettiluvut vastaavat omaa huoltofrekvenssiä ja käyttöfunktiota. Viskositeettiluvut määräytyvät niiden öljytönikän takaetiketissä olevien standardien mukaan ja ovat siten vakiot ja oman näkemykseni mukaan 99,9 prosenttisesti ne määräävät tekijät.
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Eilen illalla sain Samaran vasta kasattua kun oli viikonloppuna menoa. Puristukset on ainakin nyt kunnossa, kaikissa n. 13 - luulisi pudottavan niitä korkeita hc-arvoja. Aivan pientä heittoa on kyllä vieläkin kuumana tyhjäkäynnissä ja joku ihme pieni "resonanssiääni" kuuluu kun kierrokset laskee tyhjäkäynnille, epäilen vähän sitä hihnan kiristysrullaa, jota ei tullut uusittua. Täytyy vähän ajella ja katsastella tilannetta, ennen kuin käy tarjoamaan uudestaan leimalle.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Jusu

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Ajoinpa tänään ensimmäistä kertaa pitemmän siivun tuollaisella -96 ruiskusamaralla ja tuli selväksi että itselleni en moista kippoa osta ikinä. :idea:

Sinne ei iso ihminen, ainakaan minun kaltaiseni sekä pitkä että paksu, kerta kaikkiaan mukavasti sovi.
Penkin säätö on lapsellinen länkkä, taakse siirrettäessä se pudottaa penkin lattiaan joten se ei tue pitkiä kinttuja. Ratti on aivan liian matalalla, autoon kulkeminen on hankalaa ja ajaessa se ottaa polviin jonka lisäksi jalka ottaa kiinni keskikonsoliin ja vaihdekeppiin eikä kojetaulun alle tahdo 50 numeron kenkä sopia. Korollassakin istuu mieluummin kuin samarassa.

Autolla oli ajettu vain 83tkm mutta se silti piti kammottavaa meteliä. Venttiilikoneisto rapisi äänekkäästi ja vaihteisto ulisi häiritsevästi. Nuo äänet peittyivät ajaessa sentään muoviseen räminään, aivan kuin auto olisi ollut täynnään ämpäreitä tms muovirojua. :shock:
Oli siinä jotain positiivistakin, alusta on sentään mainio. :D huonollakin tiellä tuli posoteltua liki satasta, heitot ja kurvat ei tunnu oikein missään, auto pysyy hyvin ajouralla. Terävämmät kuopat täräyttää hieman ja sitä räminää riittää.
Moottorikin on kiitettävän sitkeä, vaihteita ei tarvitse kaiken aikaa hämmentää, mikä onkin vaihteensiirron huomioonottaen pelkästään positiivinen juttu. :roll:
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Aika pitkälti samoja mietteitä kuin Jusulla, joskin en ole vielä Samaraa koskaan ajanut, kuskinpaikkaa kyllä kolunnut pariin otteeseen. En minäkään sinne tahdo sopia (185 cm/100 kg). Varsinkin tuo ratti on tosi pöljästi sijoitettu eikä tosiaan oikea jalka tahdo sopia oikein minnekkään.

Ja kun japseista oli puhe, niin vastaavia ongelmia ei ollut kaverin Toyota Carina II:ssa. Sisusta ei rämissyt, kyyti oli mukavan hiljaista ja pehmeää sekä kulkupuoli hyvää luokkaa, jää kaikki saranat kuin seisomaan. Bensankulutus matkassa samaa luokkaa kuin ruiskusamaralla, jopa alle sen. Sellaisen mä ostaisin, jos järkiautoa olisin vailla :lol:

Ei herneitä, tarkoitus ei ole haukkua samaraa, kunhan vain toin mielipiteeni julki :wink:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

jusun kokemukset on ihan asiaa, mutta tosiaan makuasioita, itteä ei noista ominaisuuksista kauhistuta mikään, ehkä Samara sopiikin paremmin tälläiselle pätkälle.

sen verran uutta kokemusta, että tutkin tota uusinta ostosta, siinä kun on kumma sähkövika mikä sammuttaa auton aina satunnaisesti, sytytysvirta katoaa hetkellisesti. Laturi jätettiin pois välistä, ei vaikutusta, sytkäpuolella on uutta ja testattua osaa, tulpan johdot räpsii välillä vähän lävitse, ei varmaan enää muuta ole kuin sulakerasia mikä voi pätkiä.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
samarai
Lada kerhon jäsen

Mites Jussi, testasitko toisella virtalukolla?

Takapotkumiesten katkeruus Samaraa kohtaan voidaan jättää omaan arvoonsa. Valmiiksi etuvetovastaisella asenteella ei kannata sitä edes lähteä testailemaan :wink: Tulee lähinnä mieleen nämä autolehtien Lada testaukset. :lol:
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

samarai kirjoitti: Takapotkumiesten katkeruus Samaraa kohtaan voidaan jättää omaan arvoonsa. Valmiiksi etuvetovastaisella asenteella ei kannata sitä edes lähteä testailemaan :wink: Tulee lähinnä mieleen nämä autolehtien Lada testaukset. :lol:
No katkeruus ja katkeruus, mielestäni ei ole katkeruutta jos ei edes fyysisesti sovi Samaraan Kuva

Etuvetoa vastaan mulla ei ole mitään, eikä myöskään taka- tai nelivetoa vastaan. Yksi auto ja vetotapa sopii toiselle, toinen toiselle jne. :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Jusu

samarai kirjoitti:Takapotkumiesten katkeruus Samaraa kohtaan voidaan jättää omaan arvoonsa. Valmiiksi etuvetovastaisella asenteella ei kannata sitä edes lähteä testailemaan :wink: Tulee lähinnä mieleen nämä autolehtien Lada testaukset. :lol:
:shock: No kuka prkele tässä vetotavasta on mitään puhunutkaan? Kuva
Jokari kirjoitti:No katkeruus ja katkeruus, mielestäni ei ole katkeruutta jos ei edes fyysisesti sovi Samaraan Kuva
Ei lisättävää. :idea:
samarai
Lada kerhon jäsen

No sellainen "wanha heittohan" toi oli, ei sitä nyt liian vakavasti pitänyt ottaa. :wink: - noita Jusun esittämiä "vikoja" siinä ajamassaan yksilössä en viitsinyt edes kommentoida, pikkasen kun jäi itselle hakemalla haetun makua 8) Ja täytyy kai jonkun täällä kerhossa Samarankin puolta pitää, tuntuu että sitä selkään puukotetaan mielensä mukaan silloin tällöin mistäkin, viime aikoina tosin enää harvasti - valoa Samaran kardaanitunnelin päässä tuntuu jo paistavan.

Hieno juttu vaan, jos ei Jusulla tai Jokarilla muuta Samaraa vastaan ole, kun etteivät suurikokoisina sovi siihen sisään - sittenhän mä ole käsittänyt em. tilanteen täysin väärin. :oops: Ei ole toi tullut toi sopivuus vielä itselle vastaan, 180/90 ja hallintalaitteetkin istunut aika hyvin raajoihin. Toyotahan se varmaan olisi seuraavaksi hommattava, että saisi "järkiauton" Samaran tilalle. :roll: Toyotalla vaan kun ei ole itselle mitään "tarinaa", Samaralla se on pitkä ja itselle kun se on kaikkein tärkein auton valinnassa. Hakekaa te vaan edelleen sitä järkiautoanne - minä olen sen jo kauan sitten löytänyt. :mrgreen:
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Jossain 80-luvun Konelan uutisissa oli kerrottu, että joku yli 190 senttinen koripalloilija oli ostanut autokseen uuden Samaran, mitenkähän mahtoi mahtua autoon.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Vaikka kuinka pitäisi omaa autoaan kehua, niin kyllä noihin Jusun esittämiin miinuksiin on pakko yhtyä. Ainoat plussaominaisuudet ovat varmatoimisuus ja halpa hankintahinta ja ylläpito.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Honecker

Viesti Kirjoittaja Honecker »

Lada-Jussi kirjoitti:Jossain 80-luvun Konelan uutisissa oli kerrottu, että joku yli 190 senttinen koripalloilija oli ostanut autokseen uuden Samaran, mitenkähän mahtoi mahtua autoon.
Mulla on mitat 192/85, eikä mitään ongelmaa mahtua Samaraan. Sitä paitsi mä pidän hyvänä puolena, että Samaran penkki putoaa alas, kun sitä siirtää taakse. Silloin mäkin näen autosta ulos :) Ihmettelen, kun pienemmät ukot eivät kuskin paikalle mahdu :?:
Jusu

Kyllä kai sinne samaraan tuollaiset lyhtypylvään taakse kätkeytyvät kuivankesän oravat mahtuu. :idea:
Minä olen kuitenkin 193cm pitkä ja vyötärönympäryskin on liki puolitoista metriä.

Sitä penkin säätömekanismia pidän silti typeränä. Mitä järkeä siinä nyt on, että istuimen etureuna putoaa taakse siirrettäessä lattialle, kun isolla ihmisellä juurikin pitkät kintut tarvitsisivat tukea? Moiseen linkkuun olen törmännyt aiemmin jossain ristuksen vanhassa kadetissa.
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Meillä töissä on Jusun kokoinen tyyppi ja autokseen hän on valinnut Volvo 240:n.Kyllä minä tykkäsin ajaa Samaralla vaikka ratin matala asento oudoksutti.Samoin venäläisten penkkien olematon reisituki.Mieluummin ajan tuhat kilometriä Samaralla kuin tuolla takavetoisella "kommunistien kidutuspenkillä" jossa tavalliselta 173 cm tallaajalla on jo polvilumiot suussa kun kädet hädintuskin yltää rattiin ja vaihdekepin kolmoseen :lol: :lol: .PS. eipä nuo voimansiirron jurinatkaat mitään herkkua pitkällä matkalla ole :?
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Mun strategiset mitat on 163 cm/56 kg enkä silti meinaa sopia Samaraan. Jussin sedan-samaralla ajoin Seinäjoeltä Hämeenkyröön ja siinä kun tuntui kytkin olevan tiensä päässä, reisi töksähti rattiin ennen kuin kytkin otti kiinni. Lisäksi jaloilla oli hieman huonosti tilaa. Jos olisin vetänyt penkkiä vielä taemmaksi, en olisi ylettynyt vaihdekeppiin. Mutta eniten häiritsi tuo, että ratti on sylissä. Mitkään toppahousut jalassa ei sinne väliin enää mahtuisi :lol:

Mutta ei mulla muuten ole pahaa sanottavaa Samarasta.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Vastaa Viestiin