Sivu 55/218
Lähetetty: 22.11.2005 15:50
Kirjoittaja Lambada
Semmonen homma ilmaantu tuon lämppärin puhaltimen vaihdon jälkeen että kylmänä kone käy kovemmilla kierroksilla eli parin tonnin pintaan. Vähän kun lämpenee niin asettuu taas normaaliin 900-1000 kiekkaan. Eli 110 8v -00. Erikoishomma? Vai onko? Tosiaan ilmaantu nyt vasta viikko sitten.
Lähetetty: 22.11.2005 18:37
Kirjoittaja mam
Kyllähän sen kylmänä pitääkin käydä korkeammilla kierroksilla mutta että parin tonnin kieppeillä tuntuu jo liialta. Kannattaisi kysyä Deltalta onko joku mennyt pieleen.
Sitten 110:n alustasta havainto. Teetin tuossa ruostesuojaustarkistuksen 2000-malliseen STW:hen ja alustan pesussa kävi niin, että massa lähti kynnyskoteloiden vierestä pohjamaalineen. Ilmeisesti tämä on tunnettu ongelma - liekö korjattu uudemmissa malleissa? Onneksi pellit olivat kirkkaat eli ruostetta ei ollut päässyt muodostumaan. Asiasta selvittiin uudelleenmaalauksella ja massauksella. Muuten auto oli ihan hyvässä kunnossa mitä nyt jouduttiin ovien helmat maalaamaan, koska revin joku vuosi sitten ne kumitiivisteet pois. Lopuksi laitoin muoviset kynnyskotelosuojat, jotka löytyivät Kostamuksesta 710 Ruplan hintaan (20 Euroa). Ne suojannevat ovet ja kotelot paremmin.
Lähetetty: 26.11.2005 14:00
Kirjoittaja ff8728
Latalla oli ajettu jotakin 20000 km. kun ilmaantui kiusallista nykimistä pikkukierroksilla, noin 1000-1500. Vein Jyväskylän delta-autoon, koko homma maksoi 165 euroa,sanoivat että pelkkä diagnoosipistokkeen kiinnitys maksaa 80 euroa.
Lähetetty: 26.11.2005 23:20
Kirjoittaja Sepesusi
No tuliko kuntoon?
Lähetetty: 26.11.2005 23:29
Kirjoittaja erkkimalinen
Tänään 110:llä ajavat nuoret miehet ovat Viisikymppisinä Äijinä Legendoja, aatelkaa, jos nää kerholaiset ajattelevat tulevia harrastajia, niin heiltä löytyy helmiä. Aatelkaapa mitä kirjoittelette nuoret poijjaat, myö voijjaa vaikka paalata automme uuden romu-autolain astuessa voimaan. Mistäss' siloon löytyy Historic-Ladoja..ajatelkaapa ihan tosissaan..taltioikaa nyt jo vanhat "lada-aarteet". Moro!

Lähetetty: 27.11.2005 8:35
Kirjoittaja ff8728
Kyllä se nykytys loppui,eikä ole enää vaivannut. Kaipaisin enemmän vääntöä pikkukierroksille, ...kuitenkin mainio tämä ladan satakympin kone.
Lähetetty: 27.11.2005 17:56
Kirjoittaja Jaska HKI
Liikennevaloista kiihdyttäessä kone jotenkin tuntui voimattomalta ja sytytti moottorihäiriövalon,sen jälkeen kulku oli normaalia.Irroitin taasen akunkengän 10mm lenkillä ja laitoin takaisin.....häiriö oli poistunut.Ajotietokone antoi niin pitkän rimpsun vikakoodeja,että en alkanut niitä erittelemään.Jos kysymyksessä oli ollut vain yksi vikakoodi niin silloin olisin huolestunut
Nyt kun lumisateen jälkeen tiet oli polanteella on suorastaan ollut juhlaa ajella näissä urissa kun alla on lähes uudet testeissä pärjänneet talvirenkaat joiden sivuttais- ja pitkittäispitoa kiiteltiin.Jos alustaltaan kunnossa olevalla satakympillä ja hyvillä renkailla ei Suomen talvessa pärjää niin voisi miettiä olisiko jo aika palauttaa ajokortti takaisin poliisilaitokselle

Lähetetty: 27.11.2005 18:00
Kirjoittaja pressa
ilmeisesti minun pitää pian palauttaa kortti koska,
renkaat nokian hakkapeliitat uudenkarheat ja satakymppi kunnossa enkä silti osaa vieläkään etuvetoisella ajaa
ilmeisesti kolmisenkymmentävuotta takavetoisella vaikuttaa asiaan
Lähetetty: 27.11.2005 21:42
Kirjoittaja mam
Nokian Hakkapeliitat ja Michelinin XIce:t toimivat 110:ssä hyvin kaikissa olosuhteissa. Muistan kun ajoin Samaralla ja laitoin Semperit-merkkiset renkaat niin oli mahdotonta ajaa polanteisella tiellä! Ensimäisellä kerralla piti pysäyttää ja katsoa tuliko renkaan pultit kiinni. Sileällä lumella ja asfaltilla ei ollut moittimista.
Lähetetty: 27.11.2005 22:23
Kirjoittaja samara88
Jos sattuu omistamaan Semperitin Ice Grip 1:t, niin takuuvarmasti on pidon kanssa vaikeuksia. Äiti on ollut lähelä ajaa hatelikkoon monta kertaa oman 110:nsä silloin kun siinä oli alla nuo 1:t. Itselläni taas oli Semperit Ice Grip 2:t ja en ole vielä niin hyviä renkaita auton alla käyttänyt! Pito on mitä parhain ja mikä parasta, Nokian renkaisiin nähden eivät pidä ääntä juuri lainkaan. Tällä hetkellä ovat äidin auton alla ja renkaat ovat käytössä kolmatta talvea, silti on kaikki nastat tallella. Toki tuo nastojen pysyvyys on paljon kuskistakin kiinni.
Lähetetty: 29.11.2005 12:59
Kirjoittaja ff8728
Ostin ensiliukkailla uudet nastarenkaat satakymppiin, valmistusmaa Kiina. Sohjossa ja asfaltilla menee melkein kuin juna, jääkeleistä pakkaslumesta ei ole vielä kokemuksia. Niin,sanoivat rengasliikkeessä että nimikin nostaa hintaa, kiinalaiset vanteille ja allelaitettuna 185 euroa.
Lähetetty: 1.12.2005 21:24
Kirjoittaja Goljat
pitihän se tännekin tehä tunnukset..
ohan se lata hyvä auto, varsinkin sohjossa ja lumessa menee kun pien eläin.
tuli tossa raision reissulla vaan ongelmia..autosta meni kaikki sähköt sekaisin..pyyhkijät ei toiminu ja muutenkin oli ihan tiltissä kaikki? onko muilla ollu ongelmia? nyt ei lähe ees käyntiin.. veikkauksena on et rattiakselin ympäriltä sulanu johdot yhteen...tiiä sit mikä sen on aiheuttanu
Lähetetty: 1.12.2005 21:48
Kirjoittaja lada 1200s
No minä olen 110:llä kerran tielle jäänyt startin mentyä oikosulkuun.
Siinä meni kyllä luottamus kyseiseen autoon vähäksi aikaa.

Lähetetty: 1.12.2005 22:03
Kirjoittaja Goljat
tossakin meni startti.. mut sen takia kun virta avain ei kääntyny kokonaan normaali ajo asentoon kun otti siihen muoviin kiinni..
Lähetetty: 3.12.2005 18:38
Kirjoittaja lada 1200s
Joo, minä käännän sitä avainta nykyään varmuudeksi hiukan takaspäin käynnistyksen jälkeen. Asiasta toiseen, alkuperäiset jarrukenkät kesti nyt sitten 45tkm, pinnat irtosi kuskin puolelta. Pintaa oli kyllä vielä reilusti, mutta oli vaan täysin irti. Voi morjes..
