Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Kyllähän sen kylmänä pitääkin käydä korkeammilla kierroksilla mutta että parin tonnin kieppeillä tuntuu jo liialta. Kannattaisi kysyä Deltalta onko joku mennyt pieleen.
Sitten 110:n alustasta havainto. Teetin tuossa ruostesuojaustarkistuksen 2000-malliseen STW:hen ja alustan pesussa kävi niin, että massa lähti kynnyskoteloiden vierestä pohjamaalineen. Ilmeisesti tämä on tunnettu ongelma - liekö korjattu uudemmissa malleissa? Onneksi pellit olivat kirkkaat eli ruostetta ei ollut päässyt muodostumaan. Asiasta selvittiin uudelleenmaalauksella ja massauksella. Muuten auto oli ihan hyvässä kunnossa mitä nyt jouduttiin ovien helmat maalaamaan, koska revin joku vuosi sitten ne kumitiivisteet pois. Lopuksi laitoin muoviset kynnyskotelosuojat, jotka löytyivät Kostamuksesta 710 Ruplan hintaan (20 Euroa). Ne suojannevat ovet ja kotelot paremmin.
Sitten 110:n alustasta havainto. Teetin tuossa ruostesuojaustarkistuksen 2000-malliseen STW:hen ja alustan pesussa kävi niin, että massa lähti kynnyskoteloiden vierestä pohjamaalineen. Ilmeisesti tämä on tunnettu ongelma - liekö korjattu uudemmissa malleissa? Onneksi pellit olivat kirkkaat eli ruostetta ei ollut päässyt muodostumaan. Asiasta selvittiin uudelleenmaalauksella ja massauksella. Muuten auto oli ihan hyvässä kunnossa mitä nyt jouduttiin ovien helmat maalaamaan, koska revin joku vuosi sitten ne kumitiivisteet pois. Lopuksi laitoin muoviset kynnyskotelosuojat, jotka löytyivät Kostamuksesta 710 Ruplan hintaan (20 Euroa). Ne suojannevat ovet ja kotelot paremmin.
-
- Viestit: 581
- Liittynyt: 6.10.2005 20:21
- Paikkakunta: Kymi
Tänään 110:llä ajavat nuoret miehet ovat Viisikymppisinä Äijinä Legendoja, aatelkaa, jos nää kerholaiset ajattelevat tulevia harrastajia, niin heiltä löytyy helmiä. Aatelkaapa mitä kirjoittelette nuoret poijjaat, myö voijjaa vaikka paalata automme uuden romu-autolain astuessa voimaan. Mistäss' siloon löytyy Historic-Ladoja..ajatelkaapa ihan tosissaan..taltioikaa nyt jo vanhat "lada-aarteet". Moro! 

Kyllä lähtee..!
Liikennevaloista kiihdyttäessä kone jotenkin tuntui voimattomalta ja sytytti moottorihäiriövalon,sen jälkeen kulku oli normaalia.Irroitin taasen akunkengän 10mm lenkillä ja laitoin takaisin.....häiriö oli poistunut.Ajotietokone antoi niin pitkän rimpsun vikakoodeja,että en alkanut niitä erittelemään.Jos kysymyksessä oli ollut vain yksi vikakoodi niin silloin olisin huolestunut
Nyt kun lumisateen jälkeen tiet oli polanteella on suorastaan ollut juhlaa ajella näissä urissa kun alla on lähes uudet testeissä pärjänneet talvirenkaat joiden sivuttais- ja pitkittäispitoa kiiteltiin.Jos alustaltaan kunnossa olevalla satakympillä ja hyvillä renkailla ei Suomen talvessa pärjää niin voisi miettiä olisiko jo aika palauttaa ajokortti takaisin poliisilaitokselle

Nyt kun lumisateen jälkeen tiet oli polanteella on suorastaan ollut juhlaa ajella näissä urissa kun alla on lähes uudet testeissä pärjänneet talvirenkaat joiden sivuttais- ja pitkittäispitoa kiiteltiin.Jos alustaltaan kunnossa olevalla satakympillä ja hyvillä renkailla ei Suomen talvessa pärjää niin voisi miettiä olisiko jo aika palauttaa ajokortti takaisin poliisilaitokselle

Nokian Hakkapeliitat ja Michelinin XIce:t toimivat 110:ssä hyvin kaikissa olosuhteissa. Muistan kun ajoin Samaralla ja laitoin Semperit-merkkiset renkaat niin oli mahdotonta ajaa polanteisella tiellä! Ensimäisellä kerralla piti pysäyttää ja katsoa tuliko renkaan pultit kiinni. Sileällä lumella ja asfaltilla ei ollut moittimista.
Jos sattuu omistamaan Semperitin Ice Grip 1:t, niin takuuvarmasti on pidon kanssa vaikeuksia. Äiti on ollut lähelä ajaa hatelikkoon monta kertaa oman 110:nsä silloin kun siinä oli alla nuo 1:t. Itselläni taas oli Semperit Ice Grip 2:t ja en ole vielä niin hyviä renkaita auton alla käyttänyt! Pito on mitä parhain ja mikä parasta, Nokian renkaisiin nähden eivät pidä ääntä juuri lainkaan. Tällä hetkellä ovat äidin auton alla ja renkaat ovat käytössä kolmatta talvea, silti on kaikki nastat tallella. Toki tuo nastojen pysyvyys on paljon kuskistakin kiinni.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Ostin ensiliukkailla uudet nastarenkaat satakymppiin, valmistusmaa Kiina. Sohjossa ja asfaltilla menee melkein kuin juna, jääkeleistä pakkaslumesta ei ole vielä kokemuksia. Niin,sanoivat rengasliikkeessä että nimikin nostaa hintaa, kiinalaiset vanteille ja allelaitettuna 185 euroa.
warre 353w sedan,
pitihän se tännekin tehä tunnukset..
ohan se lata hyvä auto, varsinkin sohjossa ja lumessa menee kun pien eläin.
tuli tossa raision reissulla vaan ongelmia..autosta meni kaikki sähköt sekaisin..pyyhkijät ei toiminu ja muutenkin oli ihan tiltissä kaikki? onko muilla ollu ongelmia? nyt ei lähe ees käyntiin.. veikkauksena on et rattiakselin ympäriltä sulanu johdot yhteen...tiiä sit mikä sen on aiheuttanu
ohan se lata hyvä auto, varsinkin sohjossa ja lumessa menee kun pien eläin.
tuli tossa raision reissulla vaan ongelmia..autosta meni kaikki sähköt sekaisin..pyyhkijät ei toiminu ja muutenkin oli ihan tiltissä kaikki? onko muilla ollu ongelmia? nyt ei lähe ees käyntiin.. veikkauksena on et rattiakselin ympäriltä sulanu johdot yhteen...tiiä sit mikä sen on aiheuttanu
- lada 1200s
- Viestit: 647
- Liittynyt: 10.3.2004 11:34
- Paikkakunta: Urjala
- lada 1200s
- Viestit: 647
- Liittynyt: 10.3.2004 11:34
- Paikkakunta: Urjala