Sivu 54/170
Lähetetty: 20.5.2007 15:58
Kirjoittaja Samara87/88
itellä kaikki muut kuin etulasin/etupää vuotaa/vuosi.
2.5 tuubia sikamassaa myöhemmin ei enää pahemmin vuoda
eipä sitä muuta voi, kuin joka paikkaan silikonia tai sikaa, ja sellaisiin paikkoihin josta vuoto järjen mukaan mahdollista tuplasti enemmän ko moskaa.
koska vaikka sen ei pitäisi vuotaa se jotenkin voi vuotaa silti. Ei enää järjellä selitellä
tosiaan hitsi jos siellä jalkatilassa 2cm vettä.. viime syksyn kokemuksia

Lähetetty: 23.5.2007 0:09
Kirjoittaja köhmä
Jaahas. Vaikken Samaroista tajua vieläkään mitään, niin silti aion osallistua tähänkin topikkiin. Sain kunniatehtävän tänään irroittaa tuhoon tuomitusta ja puretusta orkkistuning special Samarasta laturin itselleni. Avaimet olikin sopivasti samat kuin takavedonkin laturin irroituksessa tarvittavat, koska itse laturi näytti myös samalta. No hyvällä paikallahan se on, MUTTA: Miksi laturin alakorvakkeen pitkä kiinnityspultti ei mahdu irtoamaan

No siksi, jotta sen pultin kanta ottaa puoliksi kiinni etupalkkiin tai tarkemmin sanottuna palkin viereen prässättyyn peltisaumaan

Ihmettelin tätä suuresti, koska ei laturin irroittaminen saisi jäädä mielestäni noin vähälle. No luvan saatuani moukaroin tylysti pellit ja vähän palkkiakin kasaan, jotta sain pultin pois. Aikaa meni eto hommaan lähes tunti...no yli puolituntia. Kiitos kuuluu kuitenkin laturin lahjoittaneelle Samara87/88:lle, kokeillaan sen toimivuutta sitten tuonnempana.
Lähetetty: 23.5.2007 5:51
Kirjoittaja LADACAT
Se alapultti on jo alunperin väärinpäin.Jos se olisi laturin takapuolelta laitettu,se mahtuisi tulemaan ulos.
Helpommalla pääsee,kun avaa kolme alakiinnikkeen pulttia ja ottaa laturin irti.
Lähetetty: 23.5.2007 15:10
Kirjoittaja Samara87/88
hmm.. suhtaudun edelleen epäillen sen (laturin) toimivuuteen, edel. omistajalta kun sllaisen käsityksen sain että siinä jtn vikaa olisi ollut. Mutta en ole koskaan itse autoa käyntiin kokeillut, joten envoitietää
mielenkiintoinen irroitus sessio tosian oli, moukari vaan heilui, tuli vaan mieleen että "noinko sitä ladaa korjataan"
näin täälläpäin
huoh. vika viimeisen kerran jakelukeikalle nilsiään. hyvin on samara jakeluauton tehtävät hoitanut, mahtavan iso peräkontti on mahtavan iso
kautta profeetan parran poliisin tehotarkkailu ja pitäs vetää n. 10km väärällä puolella tietä taajamassa... kun ohjaus ei oo niinku postiautossa

Lähetetty: 24.5.2007 21:34
Kirjoittaja Lada-Jussi
Samara Sedan sai tänään leiman otteeseen, lähes virheetön suoritus joku takavalo ei toiminut ja vetoakselin päätymutteri piti kiristää (käytännössä vaihdoin parempaan koko mutterin), siihen loppui kolinatkin. Todella halpa vuosi ollut Sedanin kanssa, mitään isompaa ei ole ollut, oikeestaan kaiken on pystynyt tekemään itse ja mm. hyvin toimivia jarruja on taas korjailtu käytetyillä osilla.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Lähetetty: 17.6.2007 23:03
Kirjoittaja Lada-Jussi
Samara Sedan selvitti Kälviä�reissun, joka kaikkine oheisretkineen oli noin 1000 km pitkä.�atkan aikana mittariin pyörä�i�7000 eli 40 tuhatta kilometriä ene�än kui�hankinta hetkellä viime�uhannuksena oli. Eli autolla ajettu mun käytössä �ik�a �ille vuosi ja 40 tkm. Auton kokonaisajomäärä taitan��l� 187000, päättelin huolt��jan ja katsastus paperien merkinnöistä. Nyt on yk� re�as alkanut ääntää ja täristä,��si��ainot�udon�t tai kudokset vaurioitunut. Muutoinkin Samara on palvellut varsin pienin vioin.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Lähetetty: 24.6.2007 12:29
Kirjoittaja Samara87/88
juhannusreissu samaralla takana, km tuli n 1400.
keskikulutus olemattomat 6.2l/100km

säädön varaa
olen kyllä kulutukseen / toimivuuteen enemmän kuin tyytyväinen. potkua sais olla lisää, mutku kaikki muu kuitenki joten kuten natsaa niin parempi kai olla hiljaa.
kesän ykkös juttuja reissussa:
Vakionopeudensäädin, GPS, kertakäyttögrillit ja autojääkaappi.
samarasta on matkailuautoksi

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Lähetetty: 25.6.2007 19:00
Kirjoittaja Samara87/88
jaahas. nyt sitten tuli ekat huolet ja murheet samaran kanssa. Ei pysy käynnissä. lisää voi lukea teknisistä...
13000km/8kk kesti, jospa siitä viel kalu saatas
ei ruodotonta kalaa eikä oksatonta puuta

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Lähetetty: 29.6.2007 22:08
Kirjoittaja Lada-Jussi
päätin alkaa uhkarohkeaan työharjoitteluun, jotta pysyisin osaamisessa parempien kelkassa. Aloin vaihtamaan jakohihnaa Samaraan. Avasin jo suojukset ja tutkin tilanteen. Autossa on kulmikkailla hampailla varustettu hihna ja vastaavat hihnapyörät. Lisäksi autossa on vanhempi metalllinen kiristin rulla (jee, sitä ei tarvii vaihdella). Sitten orkkisklassikolla Motonettiin, eipä löydykään kuin vanhempaa pyöreillä hampailla varustettua remmiä. Sitten vielä A-tarvikkeeseen, ei löydy sieltäkään.
Sitten alkaa projektin paras idea. Varaosiksi jääneessä Samarassa on vain 30 tkm ajettu hihna (eli toiset 30 tkm jäljellä) ja se on samaa vuosimallia, otampa siitä hihnan, tulee samalla tutustuttua rakenteeseen. Ei morjens sentään, manuaalin mukaan hihnan tulisi olla muuttunut 1989, mutta tuossa varaosaraadossa on pyöreät kolot hihnapyörissä ja pyöreähampainen remmi. Ehkä en sitten vaihdakaan tuota hihnaa. Nyt sitten etsimään oikeanlaista hihnaa jostakin.
vaihto sujuisi nyt kivasti, jos samalla vaihtelee tuon vetonivelen samalta puolelta autoa. Vetonivel löytyikin motonetista
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Lähetetty: 30.6.2007 0:58
Kirjoittaja samarai
Löytyis varmaan kantikas hihna tuolta tallista, jos et lähemmältä löydä.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Lähetetty: 30.6.2007 1:54
Kirjoittaja ,_,/ukka
Lada-Jussi kirjoitti:Sitten alkaa projektin paras idea. Varaosiksi jääneessä Samarassa on vain 30 tkm ajettu hihna (eli toiset 30 tkm jäljellä) ja se on samaa vuosimallia, otampa siitä hihnan, tulee samalla tutustuttua rakenteeseen. Ei morjens sentään, manuaalin mukaan hihnan tulisi olla muuttunut 1989, mutta tuossa varaosaraadossa on pyöreät kolot hihnapyörissä ja pyöreähampainen remmi. Ehkä en sitten vaihdakaan tuota hihnaa. Nyt sitten etsimään oikeanlaista hihnaa jostakin.
Jos vaihtas myös ne hihnapyörät? Vai oisko se tuunausta?
,_,/ukka
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Lähetetty: 30.6.2007 3:13
Kirjoittaja Mara
Lada-Jussi kirjoitti:Sitten alkaa projektin paras idea. Varaosiksi jääneessä Samarassa on vain 30 tkm ajettu hihna (eli toiset 30 tkm jäljellä) ja se on samaa vuosimallia, otampa siitä hihnan, tulee samalla tutustuttua rakenteeseen.
Toi alkaa kyllä jo kuullostamaan aika epäilyttävältä kohdalta säästää; ei ne pelkät kilometrit vaan myös aika kuluttaa hihnaa. Ite en uskaltaisi käytettyä hihnaa laittaa kun korkeintaan pieneen siirtymään. Kaikkiin just ostettuihin autoihinikin vaihdan hihnan heti, ellei tule 100% selvitystä hihnan iästä! Suositushan on hihnan vaihto 5:n vuoden välein kilsoista riippumatta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Lähetetty: 30.6.2007 8:22
Kirjoittaja ,_,/ukka
Mistäs sen tietää kuinka vanhan hihnan varaosaliikkestä saa käteen? Sehän on voinut olla hyllyssä jo vuosia.
Ok, onhan se siellä hyllyssä "lepotilassa" ja suojassa sään(lämpötila ja kosteus vaihtelut) vaikutuksilta...
,_,/ukka
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Lähetetty: 30.6.2007 9:27
Kirjoittaja pressa
ei se hihna maksa deltassakaan kuin 40e kiristinrulla 60e eli satasella saa alkuperäis palikat merkkiliikkeestä
miksi mennä delttaa edemmäs kalaan
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Lähetetty: 30.6.2007 10:41
Kirjoittaja Lada-Jussi
toi mun 30 tkm ajettu varahihna on vasta reilun 2 vuotta vanhakin, kyllä sillä ajelis, täytynee myydä jossain kokoontumisissa kun ei se itelle sovi. hihnapyörien vaihtaminen olisi kovempi urakka, tarvinnee koko kone irrottaa että saa kaikki irti. Täytyy miettiä, jos lähtee samarailta erikseen hihnaa hakemaan niin siihen kustannukseen ostaisi jo deltastakin. Ja kiristinrullaahan en aio vaihtaa.