Sivu 54/56
Lähetetty: 24.5.2007 22:59
Kirjoittaja Mara
pressa kirjoitti:
venttiilivälyshän hieman kasvaa kun lukkomutterin kiristää
Tämäpä mielenkiintoinen ilmiö!
Mulla ainakin vetää aina välyksen tiukaksi, kun kirraa lukkomutterin, käsittääkseni johtuen siitä, että kierteissä oleva välys tiukkaantuu ylöspäin ja se johtaa venttiilivälyksen pienenemiseen.
Mutta viisaammat korjatkoon.
Edit: Jokari on sairaan nopee..
Lähetetty: 25.5.2007 17:52
Kirjoittaja tepuster
Ei kait latukan venttilejä kannata rakotulkilla ährätä. No jos ensimmäisen säätää mukavaan kymppiin, ottaa siitä sitten näppituntuman ja kaikki yhtä kireelle. Homma käy paljon joutusammin.
Lähetetty: 25.5.2007 19:46
Kirjoittaja pressa
ok
tuli näköjään muisteltua väärinpäin
mutta kuitenkin muutos on samaa luokkaa eli jos ensimmäisen koekiristyksen arvon katsoo niin muutkin kiristyvät saman verran
Re: Takavetoisesta lisäkokemuksia
Lähetetty: 22.9.2007 15:11
Kirjoittaja Jeltsin
Vaihdoin nappikseen talvitermarin 90c.Taitaa olla tarkoitettu siperian talveen,lämmöt nousee punarajan tuntumaan.
Nyt moottori lämpenee nopeasti ja puhaltimesta tulee TODELLA kuumaa ilmaa.Nyt luulis ens talvena tarkenevan

Re: Takavetoisesta lisäkokemuksia
Lähetetty: 11.5.2008 19:13
Kirjoittaja Lada-Jussi
Viikonloppuna tein vähän huoltoa papanorkkikseen ja otin sitten pari uutta kuvaa, kun oli niin kaunis ilmakin, kuvissa auto "nosturilla" ja alle on vaihdettu uusien länsikumien tilalle hienot MI-16 renkaat kanttilamppuisen vanteella. Pitäisi varmaan tollasessa -82 mallisessa olla hopeiset vanteet, mutta niitä ei oikein hyvä kuntoisia löytynyt, noi renkaat oli valmiiksi noilla vaaleilla vanteilla, mutta on kuitenkin tubetypeä. Käy ihan mukavasti vaikka koneessa onkin kiinni alkuperäinen ozooni, tosin ei kai mikää kaasutin ryydy 29 tkm ajolla, varsinkaan ozooni.

Re: Takavetoisesta lisäkokemuksia
Lähetetty: 11.5.2008 19:38
Kirjoittaja mikko853
Lada-Jussi kirjoitti:Viikonloppuna tein vähän huoltoa papanorkkikseen ja otin sitten pari uutta kuvaa, kun oli niin kaunis ilmakin, kuvissa auto "nosturilla" ja alle on vaihdettu uusien länsikumien tilalle hienot MI-16 renkaat kanttilamppuisen vanteella. Pitäisi varmaan tollasessa -82 mallisessa olla hopeiset vanteet, mutta niitä ei oikein hyvä kuntoisia löytynyt, noi renkaat oli valmiiksi noilla vaaleilla vanteilla, mutta on kuitenkin tubetypeä. Käy ihan mukavasti vaikka koneessa onkin kiinni alkuperäinen ozooni, tosin ei kai mikää kaasutin ryydy 29 tkm ajolla, varsinkaan ozooni.

Näyttää ihan sliksiltä tuo eturengas ainakin kuvassa.. mut tottakai ne on uusia länsikumeja paremmat kun on orkkikset

Re: Takavetoisesta lisäkokemuksia
Lähetetty: 11.5.2008 19:42
Kirjoittaja jaasu
onko tuo takanenki? jussi tainnu poltella...

Re: Takavetoisesta lisäkokemuksia
Lähetetty: 11.5.2008 22:07
Kirjoittaja Lada-Jussi
toi eturengas on vähän reunasta kulunut, mutta muutoin on hyvin pintaa kaikissa, toihan ei kuitenkaan ole mikään varsinainen ajoauto, lähinnä koriste-esine, tuolta takapihalta mä sen yksi viikko kaivoin.
Re: Takavetoisesta lisäkokemuksia
Lähetetty: 12.5.2008 4:26
Kirjoittaja Nonnis
Hyvin pintaa = melkein lain vaatima 1,6 mm
Re: Takavetoisesta lisäkokemuksia
Lähetetty: 12.5.2008 15:38
Kirjoittaja Jokari
Tärkeintä on ajaa kivettyneillä orkkisrenkailla, muulla ei ole mitään merkitystä.
Re: Takavetoisesta lisäkokemuksia
Lähetetty: 27.5.2008 10:11
Kirjoittaja Lada-Jussi
eli edellä keskusteltu yksilö kävi tänään katsastuksessa. Ekaa kertaa pääsin ajamaan noilla MI-16 kumeilla ja ei hirveästi vedelly ja nypytelly. Mittalin vielä eilen ton yhden renkaan urasyvyyksiä ja kyllä sieltä monesta kohtaa löyty 2 mm, mutta on se aikalailla rajoilla. auto on nyt kaikkiaan tullut maksamaan noin 700 euroa, huomioiden kaikki muu paitsi 250 km:llä kuluneet bensat.
Re: Takavetoisesta lisäkokemuksia
Lähetetty: 27.5.2008 11:04
Kirjoittaja AI
Lada-Jussi kirjoitti:Ekaa kertaa pääsin ajamaan noilla MI-16 kumeilla ja ei hirveästi vedelly ja nypytelly.
Käypäs moottoritiellä kokeilemassa 120 km/h mittarissa...
Re: Takavetoisesta lisäkokemuksia
Lähetetty: 27.5.2008 21:51
Kirjoittaja Lada-Jussi
eihän tuollaisilla peleillä niin lujaa tarvii ajella, oli mulla tänäänkin melkein 100 km/h mittarissa ja hienosti meni, siitä ylöspäin alkaa jo kulutuskin nousta sen verran, että kyllä noi renkaat riittää käytännön nopeuksissa
Re: Takavetoisesta lisäkokemuksia
Lähetetty: 25.7.2009 22:40
Kirjoittaja XXX
Kytkinremontti
Ladan kytkinpoljin painui pohjaan ilman että kytkin olisi irrottanut. Nesteet katosivat. Ajattelin ensin että joko kytkimen letku tai sitten sylinteri on hajonnut. Menin montulle katsomaan: kytkimen työsylinterin mäntä oli pullahtanut ulos. Vaihdoin työsylinterin mutta ongelma ei kadonnutkaan. Työsylinteriltä kytkimelle menevä siirtotanko liikkui ihan vapaasti

Seuraavaksi laatikko irti. Siirtotanko oli murtunut poikki. Ilmeisesti kannattaa korjata hitsaamalla? Kannattaisikohan tuohon siirtovipuun hitsata lisävahviketta, mielestäni se on vähän turhan ohutta tavaraa. Kannattaakohan kytkinlevy uusia samalla kertaa, nykyisellä on ajettu yli 140000 km.
Re: Takavetoisesta lisäkokemuksia
Lähetetty: 25.7.2009 22:43
Kirjoittaja Jokari
En ole kyllä koskaan kuullutkaan että takavedossa olisi tuo siirtohaarukka mennyt poikki, varmasti joku yksittäinen rasitusmurtuma tms.
Asetelma, levy + painelaakeri ehdottomasti vaihtoon, todennäköisesti levy hipoo jo niitinkantoja ja painelaakerit rohisee ilkeästi. Itsellä kesti vajaa 180 tkm, sitten oli niitinkannatkin jo kadonneet ja painelaakeri ihan loppu. Yleensä nuo kytkimet loppuu jossain 100-180 tkm välillä, käytöstä riippuen.
Samalla voi vaihtaa kampuran takapään stefan ja silmälaakerin jos tarve vaatii.