Sivu 54/218

Lähetetty: 12.11.2005 7:44
Kirjoittaja ff8728
Kiitoksia vihjeestä, on jo korvan takana. Talvella minulla on ollut tapana peittää moottorin alla olevassa suojapellissä ritiläaukot muovilla, muuten lumisilla pikkuteillä ajellessa konehuone täyttyy lumesta.

Lähetetty: 13.11.2005 19:36
Kirjoittaja mam
Tulipahan vaihdettua lauantaina lämmityslaitteen puhallin. Auto on 2000-mallia ja ajettu 110 000 km.
Puhallin näissä vanhemmissa malleissa on sama kuin Samarassa - uusissa lienee toinen ja luultavasti parempi malli. Hintaa puhaltimella on noin 300 ruplaa Kostamuksesta hankittuna (alle 10 Euroa).
Homma onnistuu helposti kunhan irrottaa lasinpyyhkimet ja kaikki peitemuovit. Se moottorin nopeuden säätöihin käytetty vastushässäkkä, josta on joskus ollut keskustelua, näkyi olevan siellä kotelon sisällä ja se on kasattu varmaankin hitsaamalla (ei irtoavia ruuviliitoksia).

Toivottavasti pelaa taas seuraavat 5 vuotta. Tosin täytyy selvittää mikä vanhalle tuli, koska liuut ainakin näyttivät hyville. Samarassa kesti yli 200 000 km!

Lähetetty: 14.11.2005 18:27
Kirjoittaja 110HB
Nyt kun on tota vettäkin satanut, niin tuo pyyhin sanoo klonk, kun sulka nousee ihan yläasentoon

Kuulostaa kun se ääni tulis sillon ku pyyhin osuu siihen ikkunan vieressä olevaan tolppaan...

Muuten on pyyhkinyt hyvin autolla ja pyyhkimillä

Lähetetty: 14.11.2005 21:23
Kirjoittaja samara88
Todennäköisesti tuo sulanvarsi ottaa kiinni siihen muoviin, joka on konepellin ja tuulilasin välissä. Tosin nuoremmissa sitä ei taida olla enää. Ainakin itselläni otti 110:ssä (vm. 2001) sulanvarsi kiinni siihen muoviin ja päästi sen klonks-äänen.

Lähetetty: 15.11.2005 8:00
Kirjoittaja ff8728
Kesällä ajeltiin pohjois-suomessa lomareissulla kahdestaan,kilometrejä tuli n.2500 km. Pari polkupyörää oli vetokoukkutelineessä, kulutus pyörien kanssa n.6,6 l, ilman pyöriä n.5.8 litraa satasella. Hienoa oli pyöräillä ladailun lomassa esim. Enontekiön maisemissa

Lähetetty: 16.11.2005 18:36
Kirjoittaja ff8728
Joskus elokuussa vaihdatin 110:n kaikki iskarit,tarvikeiskarit taakse,delta-autosta eteen, muistaakseni homma töineen teki n.400 euroa. Työ minun luottokorjaamolla. köyhää se kirpaisee...Latalla ajettu n.12000 km,onpa nyt kuitenkin topakka rakkine.

Lähetetty: 19.11.2005 7:51
Kirjoittaja ff8728
Selasin tuossa ladakerhon sivuja. Huomasin omassa tekstissä selvän "mokan", minun latassa on 120000 km.Yksi pää kesät talvet, vanhuuden höperyydelläkin saattaa olla osansa...

Lähetetty: 21.11.2005 0:48
Kirjoittaja zetagi
Tänäaamuna menin käynnistelemään 110 käyntiin. No hyvin lähti, mutta sitten aloin ihmettelemään kun bensamittari ei näytä mitään samoin matkamittari (digitaali) ja merkkivalot mittaristosta pimeenä. Kävin jo hätäisesti tarkastamassa että onko bensakorkinlukko kunnossa. Noin 5 minuutin lämmittelyn jälkeen kaikki palasi normaaliksi. Oli talven ekat kunnon pakkaset täälläpäin (-7C). Täytyy tarkkailla josko se on vika tai ominaisuus. (Toisaalta olihan mulla noissa takavetoisissa sellaisia ominaisuuksia että lämppäri saattoi lähteä pyörimään pienellä viiveellä.)

Onkohan kellään muulla ollut samanlaisia kokemuksia?

Lähetetty: 21.11.2005 11:12
Kirjoittaja Lambada
Meikäläisellä sama vika ollu 110:ssä alusta saakka. Bensamittari ei nouse yli puolenvälin vaikka tankki on täynnä. Välillä näyttää tyhjää ja välillä lyö ihan tappiin. Kävin viime viikolla uusimassa lämmityslaitteen moottorin Deltassa. 152 euroa töineen. Moottorin hinta näky olevan 87 euroa. Näin uutena heebona taustaa sen verran että ajossa 110 vm.-00, ajettu 104000. Ostin viime huhtikuussa. Ihan hyvin on pirssi pelannu. 4 tai 5 pitempää (yli 1000 km) reissua on tehty eikä mitään hämminkiä. Pikkuvikaa on toki koko ajan varsinkin noiden sähköhommien kans. Tänä aamuna tuli muuten kävelyreissu töihin. Ovet jäätyny niin kiinni että olis joutunu karmeineen ottaan auki. No, olihan yöllä pakkastakin -6 astetta 8) Että näin.

Lähetetty: 21.11.2005 18:26
Kirjoittaja Sepesusi
Vaikuttaisi kosketus/maadoitus vialta.Itsellä häiriöt lakkasi kun irroitin mittariston ja kiristin takana olevat kiinnitys mutterit.Mittarit on kytketty piirilevyyn ruuvein.

Lähetetty: 21.11.2005 18:30
Kirjoittaja Jaska HKI
Ostin Lidlistä 4€uroa maksavan tuulilasin peitteen.Se estää lasin huurtumisen kun lämmitintä joutuu käyttämään puolella teholla.Jarruvalojen merkkivalo ja ääni edelleen ilmoittelee huonosta kontaktista.Jos vaikka kokeilisi vaihtaa jarruvalopolttimot ristiin.Oikea takaoven ovimoottori ei aina jaksa lukita ovea.Käytön jäljet alkavat näkyä etenkin kuljettajan istuimissa...olen suunnitellut penkinsuojien ostoa.Auto 110HB vm.2003 ja 23500km ajettu.

Lähetetty: 21.11.2005 19:01
Kirjoittaja mam
Kuten aiemmin kerroin lämppärin puhallin maksaa Venäjällä alle 10 Euroa.

Lukkomoottoreita löytyy esim oululaisesta SP-elektroniikasta noin 9 Euron hintaan. Se sopii täydellisesti Ladaan ja tuntuu paljon voimakkaammalta. Itse olen vaihtanut jo kalsi moottoria.
Itse olen ajanut 110000 km ja ei mitään merkkejä verhoilun kulumisesta?

Lähetetty: 21.11.2005 19:17
Kirjoittaja LADA 112 T.T
gamma 112 ajotietokone tuntuu näyttävän totuutenmukaisia tietoja .sopi ainakin lada 112 vm o3 kellon takaa liitin käy suoraan ja yksi johto obcd pistokkeelle.eikö muilla ole kokemuksia.?

Lähetetty: 21.11.2005 19:24
Kirjoittaja Jaska HKI
"käytön jäljillä" tarkoitin lähinnä likaantumista.Ladan penkeistä olen pitänyt pitkilläkin matkoilla,eikä akuankka-kävelyä :lol: :lol: ole tarvinnut harrastaa kolmensadankaan kilometrin yhtäjaksoisen ajorupeaman jälkeen. 8)

Re: 2000mittarissa

Lähetetty: 22.11.2005 14:25
Kirjoittaja corona
Sorry, tämä juttu meni jo ohi.