Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Tulipahan vaihdettua lauantaina lämmityslaitteen puhallin. Auto on 2000-mallia ja ajettu 110 000 km.
Puhallin näissä vanhemmissa malleissa on sama kuin Samarassa - uusissa lienee toinen ja luultavasti parempi malli. Hintaa puhaltimella on noin 300 ruplaa Kostamuksesta hankittuna (alle 10 Euroa).
Homma onnistuu helposti kunhan irrottaa lasinpyyhkimet ja kaikki peitemuovit. Se moottorin nopeuden säätöihin käytetty vastushässäkkä, josta on joskus ollut keskustelua, näkyi olevan siellä kotelon sisällä ja se on kasattu varmaankin hitsaamalla (ei irtoavia ruuviliitoksia).
Toivottavasti pelaa taas seuraavat 5 vuotta. Tosin täytyy selvittää mikä vanhalle tuli, koska liuut ainakin näyttivät hyville. Samarassa kesti yli 200 000 km!
Puhallin näissä vanhemmissa malleissa on sama kuin Samarassa - uusissa lienee toinen ja luultavasti parempi malli. Hintaa puhaltimella on noin 300 ruplaa Kostamuksesta hankittuna (alle 10 Euroa).
Homma onnistuu helposti kunhan irrottaa lasinpyyhkimet ja kaikki peitemuovit. Se moottorin nopeuden säätöihin käytetty vastushässäkkä, josta on joskus ollut keskustelua, näkyi olevan siellä kotelon sisällä ja se on kasattu varmaankin hitsaamalla (ei irtoavia ruuviliitoksia).
Toivottavasti pelaa taas seuraavat 5 vuotta. Tosin täytyy selvittää mikä vanhalle tuli, koska liuut ainakin näyttivät hyville. Samarassa kesti yli 200 000 km!
Todennäköisesti tuo sulanvarsi ottaa kiinni siihen muoviin, joka on konepellin ja tuulilasin välissä. Tosin nuoremmissa sitä ei taida olla enää. Ainakin itselläni otti 110:ssä (vm. 2001) sulanvarsi kiinni siihen muoviin ja päästi sen klonks-äänen.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Tänäaamuna menin käynnistelemään 110 käyntiin. No hyvin lähti, mutta sitten aloin ihmettelemään kun bensamittari ei näytä mitään samoin matkamittari (digitaali) ja merkkivalot mittaristosta pimeenä. Kävin jo hätäisesti tarkastamassa että onko bensakorkinlukko kunnossa. Noin 5 minuutin lämmittelyn jälkeen kaikki palasi normaaliksi. Oli talven ekat kunnon pakkaset täälläpäin (-7C). Täytyy tarkkailla josko se on vika tai ominaisuus. (Toisaalta olihan mulla noissa takavetoisissa sellaisia ominaisuuksia että lämppäri saattoi lähteä pyörimään pienellä viiveellä.)
Onkohan kellään muulla ollut samanlaisia kokemuksia?
Onkohan kellään muulla ollut samanlaisia kokemuksia?
Meikäläisellä sama vika ollu 110:ssä alusta saakka. Bensamittari ei nouse yli puolenvälin vaikka tankki on täynnä. Välillä näyttää tyhjää ja välillä lyö ihan tappiin. Kävin viime viikolla uusimassa lämmityslaitteen moottorin Deltassa. 152 euroa töineen. Moottorin hinta näky olevan 87 euroa. Näin uutena heebona taustaa sen verran että ajossa 110 vm.-00, ajettu 104000. Ostin viime huhtikuussa. Ihan hyvin on pirssi pelannu. 4 tai 5 pitempää (yli 1000 km) reissua on tehty eikä mitään hämminkiä. Pikkuvikaa on toki koko ajan varsinkin noiden sähköhommien kans. Tänä aamuna tuli muuten kävelyreissu töihin. Ovet jäätyny niin kiinni että olis joutunu karmeineen ottaan auki. No, olihan yöllä pakkastakin -6 astetta
Että näin.

Ostin Lidlistä 4€uroa maksavan tuulilasin peitteen.Se estää lasin huurtumisen kun lämmitintä joutuu käyttämään puolella teholla.Jarruvalojen merkkivalo ja ääni edelleen ilmoittelee huonosta kontaktista.Jos vaikka kokeilisi vaihtaa jarruvalopolttimot ristiin.Oikea takaoven ovimoottori ei aina jaksa lukita ovea.Käytön jäljet alkavat näkyä etenkin kuljettajan istuimissa...olen suunnitellut penkinsuojien ostoa.Auto 110HB vm.2003 ja 23500km ajettu.
Kuten aiemmin kerroin lämppärin puhallin maksaa Venäjällä alle 10 Euroa.
Lukkomoottoreita löytyy esim oululaisesta SP-elektroniikasta noin 9 Euron hintaan. Se sopii täydellisesti Ladaan ja tuntuu paljon voimakkaammalta. Itse olen vaihtanut jo kalsi moottoria.
Itse olen ajanut 110000 km ja ei mitään merkkejä verhoilun kulumisesta?
Lukkomoottoreita löytyy esim oululaisesta SP-elektroniikasta noin 9 Euron hintaan. Se sopii täydellisesti Ladaan ja tuntuu paljon voimakkaammalta. Itse olen vaihtanut jo kalsi moottoria.
Itse olen ajanut 110000 km ja ei mitään merkkejä verhoilun kulumisesta?
- LADA 112 T.T
- Lada kerhon jäsen
Re: 2000mittarissa
Sorry, tämä juttu meni jo ohi.
Viimeksi muokannut corona, 24.11.2005 10:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.