Vanteista..

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Vanteista..

Viesti Kirjoittaja samarai »

Näkyisi olevan tuollaiset "kynnykset" sisäpuolella: http://www.smtuning.ru/content/image/vrez.gif

Olisiko noilla kahdella sitten tekemistä tubeless-renkaan kanssa?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

samarai kirjoitti:Näkyisi olevan tuollaiset "kynnykset" sisäpuolella: http://www.smtuning.ru/content/image/vrez.gif

Olisiko noilla kahdella sitten tekemistä tubeless-renkaan kanssa?
No nehän ovat nimenomaan ne "tubeless-urat" joista tuossa jo taannoin höpöttelinkin.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Vanteista..

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mutta mites Jaakkiman linkin mukaan 2103 vanteessa oli molemmin puolin "hampit", mutta eihän ne alunperin ole ollut tubeless vanteet, muuten toi melkein täsmäis, tosin kuulostaa oudolta että 110:ssä olis ollu vielä vanne jossa on tubeless ura vain toisella puolella, kun vanhoissa malleissakin on ollut tuohon aikaan jo molemmin puolin?

onko yksi hamppi globaalissa standardissa H1 ja kaksi hamppia H2, mm. Ladan tubeless vanteet on yleensä 5J13H2, ilman tubeless uraa 5J13 ja olen kyl kuullu joskus että on olemassa H1 vanteitakin jossain autoissa?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Vanteista..

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

näyttäisi toi hamppi olevan sama kuin tubeless ura
Что такое хампы?

Хампами (от англ. hump, «возвышение, бугор») называют кольцевые выступы вдоль закраин колесного диска, предназначенного для бескамерной покрышки. Основное назначение хампов — надежная фиксация борта покрышки в поворотах, чтобы не допустить разгерметизации колеса.
В обозначениях дисков, имеющих один хамп вдоль внешней стороны, присутствует одна буква H. Но многие модели дисков оснащены хампом и вдоль внутреннего края диска, о чем сообщает индекс Н2. Два хампа повышают надежность фиксации покрышки на колесе, но создают проблемы при ее монтаже. Поэтому на некоторых дисках второй хамп делают как бы усеченным по высоте. Такие хампы называются плоскими (flat hump), в маркировке колеса они обозначаются буквой Х.
englanniksi hump, ja ton mukaan pelkkä H jos on yksi humppi ja ja jos 2 niin H2, sit onko toi flat hump joku korkeempi hamppi ja ne vanteet merkitään X:llä, tollasia ei Ladassa ole ollut.

löytyi googlella tuolta, siellä on kuvatkin H ja X vanteista
http://www.autoreview.ru/new_site/year2 ... /diski.htm
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Vanteista..

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jaakkima kirjoitti:Mm. 2101-vanteen ET on 37.
Schaissea. Tänään mitattiin ja silmälläkin näkee ettei voi pitää paikkaansa. ET on sama 29 nurkilla kuin muissakin.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2700
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Vanteista..

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Voipi olla sitä ihteään, kopioin vain suoraan tiedon tuolta. Ei noita omia 2101 vanteita ole hirveästi käsitelty. Useamman vuoden varastossa vain maanneet, kunnes ne nyt otettiin esiin.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Marko
Viestit: 981
Liittynyt: 7.2.2006 19:48
Paikkakunta: Инкероинен,Коувола

Re: Vanteista..

Viesti Kirjoittaja Marko »

Pitäs osaa jollaa tapaa(muullakin,ku hakukoneel lukee tuo Venäläinen teksti)ja miettii,mitä siin sit loppujenlopuks haluttii kertoo
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Vanteista..

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

eikös et ole kuitenkin vähän vanteen leveyteen sidonnainen, kun 2101 vanne on puoli tuumaa kapeampi niin olis siinä eri et kuin 2103 vanteessa, että päästäisiin samaan raideleveyteen. toisaalta sitä vasten ihmetyttää miksi pitäisi samalle akselille saada saman tyyppiset vanteet, jos leveydestä huolimatta on vanteen kiinnityspisteen keskitys oikea. ite olen kyllä mittaillut, että 2101 vanteessa on eri et kuin 2103 vanteessa. Toisaalta raidevälien vertailu nappis mallit/muut on poikkeava joten voisi olla että et on samakin
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lesnaja Sobaka
Viestit: 367
Liittynyt: 3.7.2008 19:26
Paikkakunta: Joensuu

Re: Vanteista..

Viesti Kirjoittaja Lesnaja Sobaka »

Lada-Jussi kirjoitti:englanniksi hump, ja ton mukaan pelkkä H jos on yksi humppi ja ja jos 2 niin H2, sit onko toi flat hump joku korkeempi hamppi ja ne vanteet merkitään X:llä, tollasia ei Ladassa ole ollut.
Meni nurinperin. Teksti väittää näin:

Два хампа повышают надежность фиксации покрышки на колесе, но создают проблемы при ее монтаже. Поэтому на некоторых дисках второй хамп делают как бы усеченным по высоте. Такие хампы называются плоскими (flat hump), в маркировке колеса они обозначаются буквой Х.

Samma på Svinska: Kaksi "hamppia" parantaa kiinnityksen luotettavuutta, mutta vaikeuttaa asentamista. Siksipä joissain vanteissa toinen "hampeista" tehdään madallettuna. Sellaisia "hamppeja" kutsutaan mataliksi (flat hump), rengasmerkinnässä sitä merkitään kirjaimella X.
А мне навстречу нагило пер капитализм,
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
Vastaa Viestiin