Sivu 6/13

Lähetetty: 28.1.2006 15:23
Kirjoittaja AI
Jaakkima kirjoitti:Täytyy tutkia mikä nivelistä siellä narisee ja vaihtaa/vaihdattaa se uuteen.
Apusimpukka kuivunut? Narisee silloin aika v-mäisesti.

Lähetetty: 28.1.2006 15:39
Kirjoittaja Jaakkima
AI kirjoitti:
Jaakkima kirjoitti:Täytyy tutkia mikä nivelistä siellä narisee ja vaihtaa/vaihdattaa se uuteen.
Apusimpukka kuivunut? Narisee silloin aika v-mäisesti.
Eipä tullut mieleeni, mutta vaikuttaa niveleltä, koska nitisee esim. kuopissa. Tai nitisi, kovienpakkasten jälkeen ei ole pitänyt mitään ääntä.

Lähetetty: 28.1.2006 19:26
Kirjoittaja Kimmo86
Jaakkima kirjoitti:
AI kirjoitti:
Jaakkima kirjoitti:Täytyy tutkia mikä nivelistä siellä narisee ja vaihtaa/vaihdattaa se uuteen.
Apusimpukka kuivunut? Narisee silloin aika v-mäisesti.
Eipä tullut mieleeni, mutta vaikuttaa niveleltä, koska nitisee esim. kuopissa. Tai nitisi, kovienpakkasten jälkeen ei ole pitänyt mitään ääntä.


Sanoisin aika suurella varmuudella että jostain ala/yläpallosta rasvat kuivuneet, samalla kannattaa vaihtaa kaikki nivelet uuteen kun nehän ei paljoa maksa. Mun axtecissa on sama remppa edessä ja täytyy tossa keväällä pistää kuskinpuolelle kaikki uusiksi, niin on sitte kunnossa

Lähetetty: 28.1.2006 21:32
Kirjoittaja destor
Minulla on joskus pakkasilla natissut ohjauksen osat, eli se apusimpukan lähellä oleva kumihässäkkä oli päässyt kuivaksi. Rasvaamalla natina loppui. Tilasin joitain aikoja sitten Pöhöltä kaikki uudet nivelet etupäähän tuohon nappikseen, ja edulliset ovat, kestävyyskin on ihan eri luokkaa mitä tarvikeosilla (=kaatopaikkaosa). Moottorinvaihdon yhteydessä onkin helppo vaihtaa nuo ohjauksen yhdystangot ja muut hankalat kaverit uusiin.

Kumiosat monesti aiheuttaa natinaa, jos välyksiä ei missään tunnu niin koita suihkia jotain liukasta kaikkiin liikkuviin kumiosiin. Ojutta CRC:tä en suosittele, se haihtuu niin äkkiä pois. Silikoni tai jokin tahmea voiteluaine käy hyvin.

Lähetetty: 29.1.2006 9:01
Kirjoittaja AI
Jaakkima kirjoitti:mutta vaikuttaa niveleltä, koska nitisee esim. kuopissa.
Noin se juuri oireileekin, narisee kuopissa, kääntäessä tai etukulmaa alaspainettaessa. Siihen kannattaa käyttää kumiosien rasvaukseen tarkoitettua rasvaa tai muuten parin vuoden päästä alkaa kolisemaan kun kumi haurastuu. Kostealla ilmalla narina saattaa lakata kun vesi voitelee...

Lähetetty: 29.1.2006 23:52
Kirjoittaja Vanja-eno
Olikos se maakaapeli muuten sitten löysällä, niinkuin epäilit???

Lähetetty: 30.1.2006 3:12
Kirjoittaja Jaakkima
Vanja-eno kirjoitti:Olikos se maakaapeli muuten sitten löysällä, niinkuin epäilit???
Ei vain maakaapeli, vaan molemmat akunkengät. Ei kyllä ole enään temppuillut kiristyksen jälkeen. Vikamuistia en ole muistanut/kerennyt vielä katsoa.

Lähetetty: 30.1.2006 4:12
Kirjoittaja Vanja-eno
Luulenpa että pätkiminen kyllä johtui niistä löysistä akunkengistä...

Lähetetty: 30.1.2006 4:38
Kirjoittaja Jaakkima
Vanjan kanssa samaa mieltä, koska mielestäni myös valot sammui samaan aikaan. Aivan sata varma en ole, mutta tällainen mielikuva on itsellä ja vaimolla.

Lähetetty: 31.1.2006 20:10
Kirjoittaja Jaakkima
Aamusella tarkistin virhekoodit ruiskuboxista, tai siis sen että niitä ei ollut. Eli vaikuttaa hyvin todennököiseltä että pätkiminen johtui löysistä akunkengistä.

Tuli myös leikittyä tänään hinuria kun hinasin kaverin mersun Kotkasta Haminaan korjaamolle. Mersulla painoa n. 1500 kg ja hienosti jaksoi tuo isolohko sen vetää. Kyllä tuolla varmasti vetäisi hyvin asuntovaunua perässä. Pitäisköhän ruveta caravaanariksi?

Lähetetty: 2.2.2006 14:48
Kirjoittaja Jaakkima
Tuo combin takaluukun lukko on kyllä yks "insinööritaidon" esimerkki. Kaikesta rasvauksesta huolimatta lukko on aina jäässä. Siis ei lukkopesä sisältä, vaan pesä jäätynyt kiinni runkoon. En enään ihmettele miksi venäläisissä combeissa näkyy olevan kuminen suoja lukon edessä. Äkkihän tuo sulaa kerhosytkärillä, mutta on se silti ärsyttävää.

Lähetetty: 2.2.2006 15:04
Kirjoittaja arpati
Jaakkima kirjoitti:Tuo combin takaluukun lukko on kyllä yks "insinööritaidon" esimerkki. Kaikesta rasvauksesta huolimatta lukko on aina jäässä. Siis ei lukkopesä sisältä, vaan pesä jäätynyt kiinni runkoon. En enään ihmettele miksi venäläisissä combeissa näkyy olevan kuminen suoja lukon edessä. Äkkihän tuo sulaa kerhosytkärillä, mutta on se silti ärsyttävää.
Jees taitaa olla melko yleistä... No itellä toi combi ehjällä takaluukun lukolla on ollut vasta sen verran vähän aikaa käytössä ettei ole ollut ongelmia... Punaisessa teinituninki 2102 toi takaluukku ei ollut edes kiinni, muutenkuin välillä liinalla kun oli roinaa kyydissä :lol: Tähän 2104 projektiin olen suunnitellut jotain sähkötoimista avausmekanismia ja vetää ton ulkopuolisen lukkopatruunan vallan pois :wink: No italialaista suunnittelua toi varmaan alunperin ja siellä ei tälläisiä kelejä niin kauheasti ole :lol:

Lähetetty: 2.2.2006 15:14
Kirjoittaja Jokari
Sama jäätymisongelma se on sedanissakin, en jaksa enää tuhlata öljyjä sinne kun ei se auta ku päivän :lol:

Lähetetty: 2.2.2006 15:19
Kirjoittaja Jaakkima
Ei mulla toissa talvena nappiksessa mitään ongelmia ollut. Tuo conbin perä kun on viisto, niin kaikki sulamisvedet valuu alaspäin ja lukko on jäässä. No kohta tulee kesä ja ongelma poistuu n. puoleksi vuodeksi.

Lähetetty: 2.2.2006 15:42
Kirjoittaja RTJN65
Omassa cobissa takaluukun kanssa aivan sama juttu. Joka kerta kun meinaat avata sen niin pitää likea joku rukous jasamalla lämmitekllä lukkoa käsin. Sitten hyvällä säkällä suostuu aukenemaan.

Todella suunnittelun kukkanen (noinkin täydellisessä autossa) toi lukon sijoitus.