Sivu 6/10
Lähetetty: 8.8.2006 9:29
Kirjoittaja RTJN65
Lada-Jussi kirjoitti:
parempi kai lähtee jokkikseen ton kans, ei siitä enää mitään saa, noita autoja ku on muutenkin joka jannulla, mitä noita säästeleee

Joo, Hyvä Jussi. Nyt alat päästä vihdoinkin asian ytimeen. Laitetaan siihen Raffiin joku V8 mylly niin alkaa rapa lentämään

.
Lähetetty: 8.8.2006 9:49
Kirjoittaja pressa
niin ja kaikki osat mitä irrotetaan kannattaa tuhota kunnolla
se nimittäin harmittaa vietävästi kun olet kaatopaikalle tai metsään vienyt osat mätänemään ja joku ne löytää ja voi jopa hyötyä niistä
Lähetetty: 8.8.2006 10:30
Kirjoittaja Nonnis
Kyllähän se parasta olisi että ne osat ja autot olisi tallessa VAIN JUSSIN MUISTISSA. Kaikista turvallisinta. Muuten joku voi tosiaan käyttää niitä johonkin epäpyhään tarkoitukseen. Ei ne Jussin pihassakaan ole turvassa. Joten parasta polttaa kaikki

. Mutta ei nyt kun on metsäpalovaroitus.
Lähetetty: 8.8.2006 10:55
Kirjoittaja Qulle
Älkää ainakaan kaikkea polttako Jussin pihasta.... Jos kuitenkin joutuu viel hakemaan vaikka lisää patoja harrasteautoon

Lähetetty: 8.8.2006 11:06
Kirjoittaja Nonnis
Qulle kirjoitti:Älkää ainakaan kaikkea polttako Jussin pihasta.... Jos kuitenkin joutuu viel hakemaan vaikka lisää patoja harrasteautoon

Se pata oli sen iskän. Ei se omiaan myy

Lähetetty: 21.8.2006 2:55
Kirjoittaja samarai
Lähetetty: 27.8.2006 5:25
Kirjoittaja samarai
Ton RAF 977:n arvo ymmärretään näköjään parhaiten sen synnyinmaassa Latviassa! Tossa Viron automotopalstalla
"denis23 kertoo" (myös kuva) tällaisen omistajan pyytävän autosta niin paljon "lateja", ettei edes kehtaa sanoa
isompi kuva ei näy tosta pienestä kuin rekisteröityneille, joten laitan sen
tähän
Lähetetty: 29.9.2006 12:24
Kirjoittaja Warreossi
Törmäsin tuollaiseen kuvaan Raffista

Lähetetty: 29.9.2006 14:33
Kirjoittaja Lada-Jussi
Warreossi kirjoitti:Törmäsin tuollaiseen kuvaan Raffista
joo toi on tuo vanhempi 977D malli 1960-1969, enemmän sivuikkunoita ja pienempi takaosaston ovi, 977DM malllissa 1969-1976 oli myös vähän enemmän tehoa, etujousituksessa muutoksia ja rengaskoko muuttunut. niin ja toi mun 977DME on tietysti tuon viimeksi mainitun vientiversio (ehkä vähän laadukkaampia osia ja lännessä vaadittuja varusteita)
Lähetetty: 29.9.2006 18:01
Kirjoittaja samarai
Lada-Jussi kirjoitti:
joo toi on tuo vanhempi 977D malli 1960-1969, enemmän sivuikkunoita ja pienempi takaosaston ovi, 977DM malllissa 1969-1976 oli myös vähän enemmän tehoa, etujousituksessa muutoksia ja rengaskoko muuttunut. niin ja toi mun 977DME on tietysti tuon viimeksi mainitun vientiversio (ehkä vähän laadukkaampia osia ja lännessä vaadittuja varusteita)
Jossain muistan lukeneeni "epävirallista" luetteloa noista 977- malleista, niin siinä Suomeen tuodun mallin tyyppi oli 977 EM.

Lähetetty: 29.9.2006 21:36
Kirjoittaja Lada-Jussi
itellä rekisteriotteessa ja muistaakseni myös typpikilvessä lukee DME
mallit 1960-1969
977D bussi
977I ambulanssi
977E turistibussi
mallit 1969-1976
977DM bussi
977IM ambulanssi
977EM turistibussi
vientimalleissa yleensä E perään eli DME, IME, EME noissa uudemmissa, vanhoissa DE, IE, EE, en kyllä tiedä mitä kaikkia on suomessa saanut, myynti kai alkoi 1965 eli myös vanhaa sarjaa olisi saanut täällä.
Lähetetty: 8.10.2006 6:43
Kirjoittaja samarai
Lähetetty: 26.2.2007 21:27
Kirjoittaja Lada-Jussi
Tulihan tänään rykästyä UAZi käyntiin ensimmäistä kertaa sitten uudenvuoden juhlien. Vaikea se on käynnistää, joutuu kikkailee ryypyn ja kaasun kanssa. Lisäksi bensatankin valinta aiheuttaa päänvaivaa, kun bensamittari ei varatankilla taida kuuluakaan toimia ja normi tankilla se ei kai muuten vaan toimi. Totesin että normitankki täytyy olla tyhjä kun käsipumpussa ei ollut tuntumaaa ja mitään käynnistymisen elettä ei tapahtunut, varatankilla homma oli toisin ja kone lähti käymään iloisesti.
vähän UAZi taas kenotti vasemmalle, mutta oikeni siitä kun vähän ajoi ja täytti eturenkaan, joka näyttää tasaisen rauhallisesti vuotavan. Lienee sanomattakin selvää, että UAZilla ei ollut mitään menemisen ongelmaa vajaan 20 cm:n hangessa. Ja ettei homma olisi ollut pelkkää huvittelua, niin kuskailin renkaita yms romua ympäri farmia. irtoromua pystyy hyvin kuskaamaan vaikka tavaratilassa onkin pieniä jakkaroita ja sellainen väliseinä tavaratilan perällä. Vähän on mietinnässä kannattaisiko se väliseinä tuunata pois?
Lähetetty: 27.2.2007 10:24
Kirjoittaja köhmä
Mitenkäs se Lada-Jussin UAZ haisee sisältä?? Tuli vaan mieleen, että intissä ne "pallo" UAZit haisi ihan karmeelle!! Ja onko siinä ne hienot metron väriset penkit...ne ne vasta on hienot
Ai nii ja tuosta RAFista tuli mieleeni. Mulla oli joskus poikasena semmonen Venäläinen Delta mopo, mutta siihen oli liimattu niiden merkkitarrojen päälle semmoset RAF tarrat?! Ostin mopon siis RAF merkkisenä, mutta se olikin sitten vissiin Delta. Sama moottori kuitenkin kuin Stellassa.
Lähetetty: 27.2.2007 19:42
Kirjoittaja samarai
köhmä kirjoitti:
Ai nii ja tuosta RAFista tuli mieleeni. Mulla oli joskus poikasena semmonen Venäläinen Delta mopo, mutta siihen oli liimattu niiden merkkitarrojen päälle semmoset RAF tarrat?! Ostin mopon siis RAF merkkisenä, mutta se olikin sitten vissiin Delta. Sama moottori kuitenkin kuin Stellassa.
Ei sillä Deltalla varmaan muuta ole RAFin kanssa tekemistä kuin se, että se on valmistettu myös Riikassa - RMZ:ssä (RigaMotoZavod) kuten myös Stellakin.
http://www.hot.ee/motokuur/mopeedid.htm