Nivan-modifiointi osio!!!

Lada Niva mallisto, myyty Suomessa vuosina 1978-2012
TOVERI NIVA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Noista muitten koneitten asennuksista:
Kyllähän niitä on varmasti laitettu vaikka mitä mutta mitä on viety leimalle asti niin se taitaa rajoittua tohon fiiatin 1,6 ja 2,0 tc-koneisiin, niitä on jonkin verran ja sitten on vielä semmosia missä 2,0 tc ja fiiatin automaattilaatikko.
Kuva
Nivaismi

Viesti Kirjoittaja Nivaismi »

Tuolta löytyy lisää moottorinvaihto juttuja, Nivaankin.

http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=11535
Turbo_Power

Viesti Kirjoittaja Turbo_Power »

aika pahaan reikään ton ladan koneellakin pääsee, ei siitä voima lopu ku on välitys paikallaan...ennen se ruiskun vaatii käydäkseen ku enemmän voimaa mennäkseen :lol:
P.s. on se kumma ku ne 15" vanteet nivan jaolla on mailmasta loppu
TOVERI NIVA
Viesti:

Turbo_Power kirjoitti: P.s. on se kumma ku ne 15" vanteet nivan jaolla on mailmasta loppu
Täh?????
Kuva
Turbo_Power

no sitä just. et on ollu osto ilmotusta paikassa jos toisessakin mut eipä oo tuntunu sellasia vanteita löytyvän tai sit niitä vaan ei haluta mulle myydä
siis KOHTUULLISELLA HINNALLA.
TOVERI NIVA
Viesti:

Ohan niitä mankelsseja myynnis vähänvälii, itekin ostin just vähän aikaa sitten yhen sarjan 6" leveitä mankelsseja joilla ei oltu ryömitty ees mettässä eikä maksanut ku 70€ ja liero osti just kans yhen sarjan 7" leveitä, ainakin kuvan perusteella hyväkuntosii 100€.
Mä oon nyt ite mettästänyt sarjaa UAZin 15" peltivanteita mut niitä ei oikein tahdo liikkua, kyllähän niitäkin toimettomana lojuu mut eip niitä viitti kukaan hirveesti huudella myyntiin muutaman kympin takii.
Puolustusvoimillakin meni just pari viikkoo ennenku kysyin muutama ylimääränen sarja uakkerin vanteita sulatukseen.
Kuva
Turbo_Power

no perskules.. onx UAZin vanteet alunperin semmoset aikasisälle vievät
ja 15" jos ni vois löytyy (jossei viel hävitetty) ja vaihdos voisin ottaa kierroksen mangelsseja ja kyl siihen jotain välirahaaki voidaan kattoo jos niikseen tulee, miel. 7" tuumasii mut muutkin käy tulis 31x10,5 kummi
TOVERI NIVA
Viesti:

UAZin orkkisvanteet on muistaakseni 6" tai 6,5" leveet eikä tuu ihan hirveesti ulos mut vähän kumminkin:

Kuva

Mulla ei o nyt ylimääräsii mankelsseja mut teeppä tarjousta tolle lierolle ku sillä on ne 7" leveet ja ne tulee nivassa ulos niin pirusti että se saattais vaihtaa ne kapeempiin jottei tarvis tehä 6 sentin levikkeitä.
Jos UAZin vanteita löytyy ni mulle kelpaa ja voin niistä jopa vähän jotain maksaakin!!!
Kuva
liero

Viesti Kirjoittaja liero »

en mää taida niistä 7"vanteista luopua raaskia ,on ne nii miehekkään näköset :D par viikkoo viel niin olis talviloma, jos sillon linnoittautuisi asennuskaljojen kanssa talliin ja tekisi niille pyöränkaarille jotain "pientä"
parannusta :D :D
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
Turbo_Power

liero: no jos tuut toivottomaks niitten levikkeitten suhteen ni mä voin ostaa ne vanteet sit pois.. ku ei oo enää tarkoitus leimata tota omaa nivaa niin ne sopis siihen eri hyvin
TOVERI NIVA
Viesti:

liero kirjoitti:par viikkoo viel niin olis talviloma, jos sillon linnoittautuisi asennuskaljojen kanssa talliin ja tekisi niille pyöränkaarille jotain "pientä"
parannusta :D :D
Oikee asenne!!!!

Tossa just lauantaina kävin hakeen yhen Nivan tuolta Virolahdelta niin se kaveri kauppas mulle semmosia muovisia isoja levikkeitä 70€, en ottanu niitä itelle kun mä rytyytän aika rajusti tuolla mettässä eikä niillä voi oikeen nojailla puihin mut eiköhän ne sillä tallessa vielä oo ja varmaan niistä luopuukin, semmosista saa varmaan aika hyvät ku voi leikellä niitä kaaria sit enemmänkin ja sikamämmillä vaan ne levikkeet sit kiinni suoralle pellille ja sit jos vielä tarvetta nii laittaa siihen pienen soiron vaikka roiskeläppäkumia.
Tahrokko yhteystietoo???
Kuva
liero

en ainakaan vielä kaipaile muovilevikkeitä, veikkaan niiden tuhoutuvan mullakin, kiitokset kumminki...
meinasin vinguttaa eestä ja takaa pois sen suoran alaspäintulevan osan siitä kaaresta, ja hitsata siihen 1mm pellistä pienen jotai 20mm helman , siihen sitten 10mm kumimatosta sopiva soiro sikakitillä + poppareilla kiinittäen, tai jotain sinnepäin, vois ainakin oikoa ko.mallin levikkeen lähes ennalleen hipasujen jälkeen :D tarkempi suunitelma tehdään työnlomassa :?
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
TOVERI NIVA
Viesti:

Jepulis, sillaihan siitä tulee varmasti aika kelvollinen ja sit se on tosiaan hyvä tommonen kuminen ku sillä voi sit nojailla aika huoletta. Tuli tässä just visualisoidessa mieleen että jos löytäis jostain tarpeeks paksua esim.3-4mm ja jäykähköä kumia niin senhän vois tehä niinkin että ajais siihen kumin reunaan jonkun muutaman millin syvän uran jonne sit sikamämmii ja painais sen sit vaan kaareen, joka siis on leikelty "teräväks" ja sit tietty vois muutamalla popparilla+prikalla sen varmistaa, siitä vois tulla jopa ihan asiallisen näköinen.:idea:
Kuva
liero

tuo taktiikka oli myös mielessä ,se mun gummimatto on 10mm paksua aika tukevaa mallia, mietin jos ajais 1.6 lentävän laikalla siihen uran jonka sitten pumppais sikakittiä täyteen ja painais maton paikalleen
TOVERI NIVA
Viesti:

Juuri näin :D

Onpahan muuten aika jöötiä 10mm :shock:
Kuva
Vastaa Viestiin