Sivu 6/8
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 15.4.2011 6:53
Kirjoittaja lada.h.s
Komea laite!!!

Hyviä ajoja toivotan!
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 5.5.2011 21:39
Kirjoittaja THI-900
Istutin siinä illan ratoksi padan päälle Weber DGR 32 kaasarin. Nyt mut varmaan sitten hirtetään palleista kattoon.
No kumminkin. Osat loppui kesken, pitää odottaa moposportista suuttimia, ei saa kuosiin noilla mitä on.
Nyt on sisällä seuraavat palat:
ykkönen/kakkonen
sisäkurkut 23/24 (kiinteät, ei vaihdettavat...)
seosputket F50/F6
sekoittimet 3,5/4,5
tk suuttimet 50/100
pääsuuttimet 115/130
ilmasuuttimet 170/190
65-85km/h menee ihan hieman laihalla perstuntumalla, laajakaistalla en vielä ole mitannut. Sitten kiihdytyspumppu ei ruiski pensaa ihan kaasun liikken alkupäässä ja sen huomaa pintakaasulla ajettaessa nykäisynä kun painaa kaasu. Säätö auttanee tuohon ja jos ei pannaan uusi kalvo, semmonen jo onkin.
Huomenna tilaan 117 ja 120 koon pääsuuttimet ja 55 koon tk suuttimet. tässä on semmonen isompi suutin tyhjäjäyntisuuttimena. Ikinä en oo ennen nähnyt. Pitää oikein soittaa ja kysellä moposportista mikä se semmonen on.
Mutta muuten toimii hyvin, nyt voi ajaa nelosella 40 km/h, hyvin jaksaa.

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 8.5.2011 16:19
Kirjoittaja THI-900
jatkoin säätöjä sitten. Kiihdytyspumppu tuli kuntoon, kun säädin käyttövipua niin, että ei jää välystä läppäaskelin epäkeskon kanssa. Ykköselle laitoin 125 suuttimen kun parempaa ei vielä ollut ja kulkee niin tosi hienosti nyt. Mitään ihmeellistä ei todella nyt ilmene. Ryyppyvaijerin laitoin myös uuden, kun orggis ei riitä. Orggiskuoriin toki tämän asentelin, niin näyttää hyvältä
Mutta kun saan nuo 117 ja 120 suuttimet, niin laitan lambdan putkeen ja katson että misää me mennään...
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 15.5.2011 14:51
Kirjoittaja THI-900
Nyt on käytetty lambdaa putkessa ja vielä tarvii kyllä käyttää uudesta, mutta nyt on jo hyvä. Lähinnäksi siksi uudesta, että ei konetielle ehtinyt vielä koittaamaan.
ykköselle 117 oli liian pieni, 120 oli sopiva suutin. Mutta sitten ykkösen ollessa täysin auki meni laihialle joten 170 oli liika iso lisäilma, laitoin 150 ja sitten oli afr luokkaa 13,5-14 tasakaasulla kun ajoi noin 120km/h niin se on varman ihan ok. Pitää koitenkin katsoa vielä miten tuo menee, on kyll 160 ja 165 kokoisetkin lisäilmat, joten niitäkin voi tarvittaessa laittaa. Kakkosen pääsuutin oli liian suuri meni armottoman riikaalle lappu lattiassa luokkaa 11 oli AFR, mutta nousi hieman päälle 12 joka on hyvä kun laitoin 125 suuttimen. Lisäilma vaikutti oklta, joskin sitä ei voi testata kuin just siellä konetiellä.
Heh. tuli siinä ikävä pikku vikakin. Meni strasselin jouhen ykkösen suuttimeen kesken kaiken ja vähän puutui meno

No putsailin siinä koko kaasarin sitten niin taas toimi hyvin.

Palaamme asiaan taas kun jotain kerrottavaa. Seuraavaksi varmaan KevätPörähdys kutsuu!
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 2.6.2011 10:33
Kirjoittaja THI-900
W on kaasutin

Kevätpörähdys onnellisesti takana. Toimi todellakin niinkun kvartsikello. Reippaassa ajossa kulutus oli koko reissulle 7,8l/100km. Eli noin 1,5l/100km pudotus kun laittoi W:n ja alipainesäätöisen jakajan

I'm speechless...
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 11.6.2011 17:41
Kirjoittaja THI-900
300km takana paahtavassa helteessä. Hiukka kun jähtyy niin saa melkoisesti sahata tulille. Lähinnä hauska ominaisuus ja hymyn ihmisten huulille

Kulutus oli reissulle luokkaa 7,7l/100km. Reipasta maantieajoa. Im satisfied.
Vikaakin oli. Jännitesäädin elää hieman omaa elämäänsä. Välillä antaa varmaan sen 17 volttia, kun lämpömittarin viisari nousee 3,5mm ja puhaltimeen tulee yks nopeus lisää. Pitänee varmaan vaihtaa tuo, yksi semmoinen on tossa varalla.
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 23.7.2011 9:07
Kirjoittaja THI-900
Ei meinannut kopeeka suostua yhteistyöhön kun piti lähteä näyttelyyn RC MM kisoihin. Lähti kyllä heti käyntiin, mutta kävi kolme sekunttia ja sitten ei enää käynyt. Startti kyllä pyöritti makiaa, mutta se olikin siinä.
Lopputulos oli että kärjet ei jostain syytstä auennut. Ruuvit oli kyllä kiinni, mutta koko jakajan sain ottaa pois ja säätää uudesta. Mitään ei varsinaisesti ollu rikki.
Autoglymin punainen vaha oli muuten kyllä hyvää, kiitos Jaakkimalle vinkistä. Nyt kiiltää niinkun se kuuluisa papin palli pääsiäisaamuna.

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 28.7.2011 18:04
Kirjoittaja THI-900
Taas oli käsivarta sytty säädetty liika aikaiselle. Se ei todellakaan oo se kohta missä käy parhaiten tyhjää, se mihin jakaja pitää kiristää. Oli luokkaa 15 astetta

No strobolla panin sitten kohdille.
Uusi tuulilasi tuli myös vaihdettua. Nyt näkyy vasta-aurinkoonkin ajettaessa jotain muutakin kun vain pyyhkijöiden jättämät naarmut

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 31.7.2011 12:10
Kirjoittaja THI-900
Yksi 140km edustusreissu taas takana. Komiasti toimi, jos ei oteta lukuun että latauksen valo paloi kerran ajossa noin 20 sekuntia. Ehkä nyt pitää oikeasti aktivoitua ja vaihtaa se lataussäädin.
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 15.8.2011 23:15
Kirjoittaja THI-900
Idänihmeissä tuli käytyä ja siitä sitten vielä jatkoin kaverin mökille. Semmonen 790km reissu. Vähän oli tuskaa matkalla.
Ensin Mansosta kun lähdin tamperetta kohden, niin latausvalo jäi palamaan ekalla startilla, eikä auttanut kaasuttelu. Mutta sammui kun käytti myös koneen sammuksissa. Oikeasti, miksi en nyt saa aikaiseksi sitä säätimen vaihtoa. Varakone on jo takapaksissakin olemassa.
Suurempi tuska tuli sitten Tampereella, kun lyhyempi takajarruputki taka-akselin päällä huokaisi. No 500km mentiin sitten melko heikoilla jarruilla, mutta hienosti se meni silti. Käsijarru on muuten niin tehokas, että saa asfaltilla pyörät lukkoon

Tänään vaihdoin sitten putken, se oli jotenkin ihmeellisesti hajalla, ihan kuin olis jäänyt johonkin väliin. No tiedä noista, vaihdettu se kumminkin on. Myös kenkiä säädin lähemmäs rumpuja. Olivat hieman kaukana.
Ennen reissua tuli vaihdettua myös MaxLifet koneeseen ja koneen kylkeen Fraamin suodin.
Lievää tuskaa on tuottanut myös liian lyhyt puola-virranjakaja HV johto. Tahtoo joskus nousta koneen täristessä ylöspäin puolan päästä. Pitäisi vaihtaa.
W on muuten aika hyvin säädöissä, ekalle tankille reissulla tuli kulutus 7,3l/100km. Täällä ollaan tyyväisiä, muhahaa!!!
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 20.8.2011 11:18
Kirjoittaja Yogi
Moi, muistanet tällaisen jutun vuosi sitten? Tuli ajankohtaiseksi; sovittelin lava-mosseen radiota ja siinä on just ja just takana palkki, jonka vuoksi normipituinen radio ei mahdu kokonaan koloonsa. Tuli mieleen tämän sun tuottama mp3-soitin.
Tarvii vielä käydä paikallisessa Hong Kongissa, ovat mainostaneet tämän tapaista soitinta. Hintaa en muista, mutta oli se kalliimpi, kuin toi sun ostamasi.
THI-900 kirjoitti:Yogi kirjoitti:THI-900 kirjoitti:Tuolla aikaisemmin mainitsemani stereo HongKongista tuli. Ja hyvinhän tuo toimi. Ohjeet olivat tiukasti vain kiinaksi, mutta siinä oli isoliittimet niin johdotus oli vaivaton. Mukana tuli vielä se naaraspalakin, joten hintaansa nähden kaikki oli todella kohdallaan. MP3 soitin on nopea. Paljon nopeampi kuin Bilteman vastaava! Eli tähän asti ainakin suosittelen varauksetta. 27€ sis. toimituksen.
Sopiva Lada-radio kyllä.
==>
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27987 On siellä muitakin... Toimitus oli melko pitkä (useita viikkoja) mutta order trackin toimi moitteettomasti.
lada.h.s kirjoitti:
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 20.8.2011 11:43
Kirjoittaja Jokari
THI-900 kirjoitti:W on muuten aika hyvin säädöissä, ekalle tankille reissulla tuli kulutus 7,3l/100km. Täällä ollaan tyyväisiä, muhahaa!!!
Orkkiksella pääsisit 6,xx!!!
No joko vaihdat takaisin?
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 20.8.2011 16:27
Kirjoittaja pressa
Yogi kirjoitti:Tarvii vielä käydä paikallisessa Hong Kongissa, ovat mainostaneet tämän tapaista soitinta. Hintaa en muista, mutta oli se kalliimpi, kuin toi sun ostamasi.
Keskisen kyläkaupassa oli viimeksi tuollaisia alle kolmenkympin, ja suoraan hyllyssä...
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 21.8.2011 8:40
Kirjoittaja AI
Ainakin Roadstar-merkkinen tuollainen soitin näkyy tyhjentävän akun viikossa! Tai sitten en tajua miten se sammutetaan niin ettei kuluta virtaa, nyt siihen jää aina OFF-teksti näyttöön, valo sentään sammuu.
Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic
Lähetetty: 23.8.2011 22:00
Kirjoittaja Yogi
Katos vaan, tuli julkisella puolella

ihmettelin, kun ei oo yksityisviesteissä jälkeäkään lähettämisestä, mutta täällähän se oli iloisesti topicin jatkona, heh.