Kaiken sähellyksen jälkeen päästiin Ahvenistolle lauantaina ja radalla tuli ajettua ainakin 25 kierrosta. Oli kiva ja auto toimi vallan mukavasti.
Ehkä kovin kokemus ennen reissua oli virta-avaimen katkeaminen virtalukkoon 6 tuntia ennen lähtöä pelipaikalle. Onneksi sain kaivettua nysän pois lukosta ja vielä kovempi juttu oli kun paikallinen suutari antoi minun mennä tekemään uuden avaimen pajalleen kun hän itse oli lomalla 400km:n päästä pajaltaan. Hänen vaimonsa tuli avaamaan minulle oven ja suutari itse neuvoi puhelimessa miten avain tehdään. Uskomaton fiilis oli kun uusi avain käänsi virtalukkoa.
Kaasari tuli säätöön matkalla radalle ja muutama muukin pikku juttu tuli korjattua matkalla.
Nyt on kuitenkin jo uudet huolet ==> Kun pääsin eilen tallille, niin tallin pihassa kun käyttelin RedBullia tyhjää, alkoi konesta kuulua kalinaa. En oikein ymmärrä että mikä on hätänä. Tutkiskelin nokkakoneiston ja siellä ei ollut näkyvää vikaa, pyöritin startilla ja katsoin miten nokat liikkuva ja kaikki tuntuvat toimivan ok. Välystäkin oli silmämääräisesti kaikissa nokissa hyvin. Puristus paineet oli 12.5/12.2/10.5/12.2 Eli ihan ok. Kone käy selvästi kaikilla. Öljynpainevalo ei pala ja Bilteman mittarin mukaan 5 kiloa tulee painetta 3krpm. Putkesta ei tule sinistä. Ääni katoaa kun antaa kierroksia koneeseen ja pysyy poissa kun antaa koneen palata tyhjäkäynnille. Mutta jos sammuttaa ja laittaa uudesta tulille, niin taas kilisee. Mikä piru...
Auto olis nyt leimavalmis, mutta kun on tuo kilinä.