Sivu 6/9

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Lähetetty: 17.11.2015 15:18
Kirjoittaja arsenikki
Tommisatta91 kirjoitti:
arsenikki kirjoitti:Vahvalla nappi kuurilla :shock: Eilen napsahti selkä paskaks, tohtori löi semmosen kuurin, että nyt näkee kaiken kahtena, Vit#t ku kolmena. :lol: :lol: :lol:
ai saakeli, mikäs sen selän rikkoi? :shock:
Sunnuntaina touhusin pihassa, pesin autot, nostin nappiksen pukille ja vaihdoin emännän autoon renkaat.
Ilmeisesti sai alaselkä kylmää siinä touhutessa ja eipä toi kikotinkaan ihan suosiolla hallunnu tuolla pukilla pysyä niin joutu vähän jumppaa siinä. ja tietenkin selällä nostanu siinä.
Kuva



Tämmöset on ny namuset mitä popsin.
Kuva

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Lähetetty: 17.11.2015 15:52
Kirjoittaja jta
Kuva on pieni mutta onko ainakin sirdat 4mg ja voltaren 50mg tuossa? Kylmä ja hankala asento + soppeli kiertoliike niin äkkiä saa selän naksahtaan. Nimimerkillä kokemusta on. Rajottaa kivasti hommia kun ei pysty kunnolla liikkuun mutta paikoillaankaan ei oikein voi olla tai jumittuu kokonaan.

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Lähetetty: 18.11.2015 8:48
Kirjoittaja Tommisatta91
Juu kylmyys tekee kyllä tehtävänsä, vielä jos joutuu vähän repimään :?

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Lähetetty: 18.11.2015 9:02
Kirjoittaja pressa
Tommisatta91 kirjoitti:mistäs se lämpö siihen kotelolle yleensä tulee?
Eli pakosarjassa on takareunassa sellainen pelti kaulus joka ottaa pakosarjasta hohtavan lämmön putkelle, monissa paljon ruuvvailuissa autoissa tämä peltikaulus on kokoamisvaiheessa jätetty turhana pois. Imuilman esilämmitys on tärkein lämpötila-alueella +5- -5 koska silloin ilman kosteus on suurimmillaan, ei se polttoaine jäädy vaan kurkkuun jäätyy ilmassa oleva kosteus (eli tiedäthän että ilman lämpötila laskee kun sen virtausnopeus lakee kuristuessaan kaasuttimen kurkussa).

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Lähetetty: 18.11.2015 14:01
Kirjoittaja Tommisatta91
Ahaa.. No mulla ei sellasta kaulusta ollu ollenkaan tuossa kun mulle tuli, minkäs näköinen peltilärpäke se on olemassa sitten? :o

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Lähetetty: 18.11.2015 14:15
Kirjoittaja jta
Tuollanen se kutakuinkin on se osa http://i.imgur.com/6SQKyoS.jpg


Se startin suojapeltikin usein jätetään turhana pois.

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Lähetetty: 18.11.2015 14:26
Kirjoittaja Tommisatta91
Jahaas hmm... No, pitänee askarrella/hommata tollanen sitte jostaki..

No mulla ei ole kyllä sitäkään peltiä :S Se suojaa siis starttia pakosarjan lämmöltä vai..?

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Lähetetty: 18.11.2015 15:07
Kirjoittaja jta
Lämpösuojanahan tuo toimii.

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Lähetetty: 18.11.2015 18:20
Kirjoittaja pressa
Ratapäivilläkin oli taas yksi auto jota ei saanut startattua heti ajon jälkeen, vartin odottelun jälkeen kyllä (siitäkin puuttui lämpösuoja starttimoottorilta eli sekään ei ole turha osa).

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Lähetetty: 18.11.2015 18:36
Kirjoittaja Uitukki
Pakko mainita tähän että isän edesmennyt kummisetä ja hovimekaanikko oli pätevä Ladojen remontoija. Mutta sillä oli just tämä paha tapa että kun auto kasattiin niin "turhat" osat jätettiin pois. Joskus kun olin jotakuinkin mopoikäinen ei kyseinen henkilö jaksanut enää itse rassata isän Ladaa mutta hänen luo silti ajettiin remontintekoon ja homma menikin sitten niin että hän neuvoi ja minä tein. Tosin niitä "tuota osaa ei tarvita" neuvoja en noudattanut, muut neuvot oli kyllä hyviä.

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Lähetetty: 18.11.2015 20:23
Kirjoittaja Tommisatta91
No perhana.. pitäs jostaki semmonenki pelti pierasta sitte :o

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Lähetetty: 18.11.2015 20:37
Kirjoittaja 'aatee'
Se pelti on täysin turha käytä aika enemmin vaikka kynsien pureskeluun

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Lähetetty: 18.11.2015 20:47
Kirjoittaja Jarkko_I
Ja jos autosta löytyy vielä se nykyaikainen pikkustartti niin sillä pellillä ei tee enää yhtään mitään. Ehkä isoilla vanhoilla orkkis starttien kanssa on tuota lämpenemis ongelmaa

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Lähetetty: 18.11.2015 21:56
Kirjoittaja Mara
Ajoin vuosikausia iloisin mielin ilman kumpaakaan peltiä. Ei ollut myöskään sitä haitariputkea tai koko valitsinkoteloa.
Itseasiassa olin jopa lisännyt kylmän ilman saantia suoraan maskin takaa, eikä ikinä ollut mitään jäätymisongelmia.

Mulla oli kyllä paras kaasutin. DGV. 8)

Re: VAZ-21013 - 1986 -

Lähetetty: 19.11.2015 8:52
Kirjoittaja Tommisatta91
Jarkko_I kirjoitti:Ja jos autosta löytyy vielä se nykyaikainen pikkustartti niin sillä pellillä ei tee enää yhtään mitään. Ehkä isoilla vanhoilla orkkis starttien kanssa on tuota lämpenemis ongelmaa
Mulla on kyllä se vanhemman mallin iso tarttimoottori.. nooh pitänee katella että miten käyttäytyypi, jos alkaa olla ongelmia niin sitte katella sitä peltiä jostaki
Mara kirjoitti:Ajoin vuosikausia iloisin mielin ilman kumpaakaan peltiä. Ei ollut myöskään sitä haitariputkea tai koko valitsinkoteloa.
Itseasiassa olin jopa lisännyt kylmän ilman saantia suoraan maskin takaa, eikä ikinä ollut mitään jäätymisongelmia.

Mulla oli kyllä paras kaasutin. DGV. 8)
joo DGVhän se on mullaki, sama juttu tässäki että pitänee vain kokeilla että miten käyttäytyy, jos tulee ongelmia niin sitte miettiä uuestan :)