VAZ-21051 - 1987 - Talviauto

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
Jarkko_I
Viestit: 586
Liittynyt: 26.11.2013 8:41
Paikkakunta: Kausala

Re: VAZ-21051 - 1987 - Talviauto

Viesti Kirjoittaja Jarkko_I »

Tuli talvi huitastua tällä autolla, 45 tkm yhteisiä kilometrejä jo takana. Tullu aika paljon ajettua tuolla Viron puolella tässä lähiaikoina ja sieltä on kilometrejä tullut. Tuli myös hajotettua auto sinne kun ei noi näköjään osaa hiekkateitä kunnossa pitää. Yhtä kauheat kuin venäjällä :lol: Iskarin alakiinnitys pultit menivät poikki molemmilta puolilta, onneksi sai puikkokoneen lainaan niin sai hitsattua koko iskarin alakiinnityksen kiinni tukivarteen jotta pääsi matkaa jatkettua. Uudet tukivarret on tulossa ja ne vaihdan sitten.

Tuli tässä nyt lähipäivinä innostuttua maalaamaan kyseinen auto. 2013 edellinen omistaja on maalannut tämän spray maalilla ja se oli jo niin haalistunut ja ruma että pakko oli päivittää. Hain kaupasta pensselin ja pari purkkia miranolia ja pistin huitasten. Ihan siistin näköinen tuli ja tykkään jo tuosta väristä 8)

Kuva

Viron reissun jälkeen oli pakko käyttää auto pesussa että tähän uskalsi edes koskea :lol: :lol:

Kuva

Uutta maalipintaa 8)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: VAZ-21051 - 1987 - Talviauto

Viesti Kirjoittaja samarai »

Mitäs se Jarkko valittaa teiden huonosta kunnosta, eikös sulla ole Niva juuri niitä varten? :lol:

Viron soratiet on näihin aikoihin monin paikoin tosiaan aika pehmeitä väyliä ajella. Varmaan ne paremmaksikin saataisiin jos olisi rahaa. Yleisesti maapohja on siellä aika höttöä, ja muutenkin pienen maan pinta-alastakin vielä miltei neljännes upottavaa suota. Tee nyt sinne sitten hyviä tienpohjia. :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jarkko_I
Viestit: 586
Liittynyt: 26.11.2013 8:41
Paikkakunta: Kausala

Re: VAZ-21051 - 1987 - Talviauto

Viesti Kirjoittaja Jarkko_I »

samarai kirjoitti:Mitäs se Jarkko valittaa teiden huonosta kunnosta, eikös sulla ole Niva juuri niitä varten? :lol:

Viron soratiet on näihin aikoihin monin paikoin tosiaan aika pehmeitä väyliä ajella. Varmaan ne paremmaksikin saataisiin jos olisi rahaa. Yleisesti maapohja on siellä aika höttöä, ja muutenkin pienen maan pinta-alastakin vielä miltei neljännes upottavaa suota. Tee nyt sinne sitten hyviä tienpohjia. :)
No nää tiet mitä tuli ajettua nii oli sellasia kuoppasia :lol: Ei juuri pystynyty kuoppia väistellä kun tasasta pintaa ei juuri missään ollut :lol: :lol:
Avatar
Jarkko_I
Viestit: 586
Liittynyt: 26.11.2013 8:41
Paikkakunta: Kausala

Re: VAZ-21051 - 1987 - Talviauto

Viesti Kirjoittaja Jarkko_I »

Tästä autosta meinaa moottorin alakerta tulla tien päähän. Kansihan tähän tuli rempattua jo aikaisemmin joten alakerta vikaa todennäköisesti. Öljyä syö sen 1L/100km jos ajetaan 100km/h tai yli. Työmatkoilla ei juuri syö öljyä kun suurin osa matkasta on 80km/h tai alle. Sen sijaan kun tulee nykyään paljon ajettua moottoriteillä niin siellä sitä öljyä kuluu liikaa. Yli 4000rpm kun kierrokset menee niin rupee pukkaamaan savuja ulos putkesta. Muuta vikaahan tässä ei ole, tehot kaikki on tallella ja sitä rataa.

Pitänee joskus kun kerkiää niin nostaa kone pois ja tehdä koko alakerta uusiksi. Todennäköisesti pelkällä hoonauksellla ei pärjää niin voi olla että joutuu poraamaan sylinterit isommaksi
Vastaa Viestiin