Takavetoisesta lisäkokemuksia

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Tiige kirjoitti:Jos ei meinaa kontti mennä kiini sen takia että lukko on kohmeessa, niin kannattaa koittaa painaa se toisella kädellä kiini ja toisella kädellä vääntää avainta lukossa. Siten sen oon ite aina saanu kikkailtua kiini. Toinen loistava tapa sulattaa lukot jos lukkosula ei toimi, niin on perinteinen kuumaa vettä muovipussiin ja sitä pari minuuttia lukkoa vasten, sulaattaa muunkin mekanismin kuin pelkän lukkopesän. Se kyllä sitten jäätyy myös helposti uudestaan. :oops:
Totta joka sana. Mutta jotakin hyvin voitelevaa öljyä päälle, niin eipäs jäädy. Uudestaan.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

tänään hain konepellin skuupit toisesta largosta tohon käyttömasiinaan, laitoin vielä toisinpäin (reijät lasiin päin) niin ei varmaan lumi enää pääse pellin alle. matka-ajoa vedättäessä varmistuin pahasta aavistuksestani... eli toinen etujarru kautta profeetan parran taas laahaa... kesällä viimeks toinen jumi. aukaisin ja suttasin weedeetä tiivisteitten alle ja puristelin piheillä paloja. mutta heti kun jarrun painas niin taas oli juntturissa. pitää oottaa vähän vähemmän kova pakkanen ja rämpätä lisää.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
VesQ

Viesti Kirjoittaja VesQ »

LamaAjanElvis kirjoitti:tänään hain konepellin skuupit toisesta largosta tohon käyttömasiinaan, laitoin vielä toisinpäin (reijät lasiin päin) niin ei varmaan lumi enää pääse pellin alle. matka-ajoa vedättäessä varmistuin pahasta aavistuksestani... eli toinen etujarru kautta profeetan parran taas laahaa... kesällä viimeks toinen jumi. aukaisin ja suttasin weedeetä tiivisteitten alle ja puristelin piheillä paloja. mutta heti kun jarrun painas niin taas oli juntturissa. pitää oottaa vähän vähemmän kova pakkanen ja rämpätä lisää.
Tuota, ihan vinkkinä että ei missään nimessä crctä tai mitään öljypohjaista rasvaa kuten vaseliiniä yms jarruosiin, sulattaa tiivisteet ja ne jarrumännän kumit semmoiseksi velliksi, silikoonivaseliiniä joka on ihan jarruihin tarkoitettua
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Hyvä kun tuokin tuli julki, koska weedeetä tai crc:tä tuppaa tarjoamaan aina ja kaikkialle ja joka paikkaan. Näin sitä taas viisastuu. :roll: No, siitä tuskin on kuitenkaan suurempaa pelkoa. :? Kiitos vinkistä kumminkin.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

en minä niitä jarruja kunnolla aukassut. siis sen päällimmäisen suojakumin alle tuikkasin sitä rasvaa että ois pahimmat paskat huuhtoutunut pois mutta ei se auttanut. asiahan hoituisi sillä kun ottais koko satulan veks ja käyttäs mäntää irti, hoonais, kaikki tiivisteet uusis ja sitten työntäs sitä vaseliinia sinne, mutten pakkasessa rupee semmosta tekemään, ajan vaikka laahaten kevääseen.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Eipä niitä pakkaskelillä taivasalla tosiaankaan viitti rassata. Mutta siinähän kärsii suunnattoman tehohäviön, jos jarrut laahaa. :P
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

R-J kirjoitti:Eipä niitä pakkaskelillä taivasalla tosiaankaan viitti rassata. Mutta siinähän kärsii suunnattoman tehohäviön, jos jarrut laahaa. :P
elä muuta sano. mutta kun muutaman kerran renkaaseen kovasti potkasee ja ajelee koskematta jarruun niin vähän helpottaa. kyllähän se bensaakin on vetänyt muutaman päivän. itse en polta mutta jos joku on tulta vailla niin voi röökinsä minun jarrulevystä sytyttää :wink:
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Voi tarjota tulta malluun,tai vaikka pelmonttiin, Prisman parkissa, ostoskärryjen kanssa riisikupilleen kiiruhtavalle, keskiluokkaiselle perheenpäälle. Nousematta autosta. Käskee vaan kumartumaan. Kyllä itämainen autotekniikka on ihmeellistä. 8)
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

tuas kävin perseeni palelluttamassa jarrujen parissa. nyt otin palat veks ja ne kumit jotka oli ihan riekaleina hinkkasin meisselillä satulan pintoja, kumin alusia ja puristelin pihillä naama punasena niitä mäntiä, laitoin yhden vanhan vähän paremman kumin toiselle männälle ja toiseen sen paskan takaisin. sen sai taas pyörimään kepeesti mutta heti jarrunpainon jälkeen taas jäi laahaamaan. tosin ei niin paljoa kun aikasemmin mutta tämä pieni muutos saatto johtua siitä jos rasvaa on päässy levylle. samalla kokeilin toista pyörää jonka kesällä herkistin ja vielähän se tuntu rullaavan. oli se pikkasen mukavampaa kesällä istua vararenkaan päällä ja nauttia remonttikaljaa laitellessa noita patentteja... vaikka silloinkin kiroilutti...

noh pitää joku päivä hommata kaveri jarrunpolkiaks ja ilmata nuo vielä jos vaikka paremmin jaksas vetää sitä mäntää sisään ilman ilmaa.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

On se kesällä ainakin perse säästynyt paleltumavammoilta. Toivottavasti kesäiset asennusoluet ovat kuitenkin olleet kylmiä. Silloinhan ainakin kiroilu sujuu jouheammin. :)
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Sen verran tarkennusta siihen rasvaukseen, että jarrupaloista kannattaa rasvata ne pinnat, jotka liukuvat satulaa vasten. Niillä pinnoilla on taipumusta ruostua. Käytä kuitenkin ohuelti, ettei liukupintaan ala kertyä törkyä. Samoin kannattaa voidella ne tapit. Itse olen käyttänyt jarruvaseliinia.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Jarruvaseliini tms. vastaava varmaankin on parasta ko. tarkoitukseen.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

tänään oli jarrut vähän paremmalla päällä, kävin työkkärissä ja sieltä vanhalle työmaalle norkoilemaan. menomatkalla tuntu melko juntturissa taas olevan ja taispa jarrunesteetkin keittää kun hirmu abs jarrusarjoja testailin yhdellä pätkällä, meinas jarrut hävitä kokonaan. sitten pari tuntia auto seiso ja takaisin kämpille päin... lähtiessä potkasin etupyörää että vähän mahdollisesti irrottais. ajoin muutaman kilsan kaupungin läpi ilman jarruihin koskemista. pihassa sitten kokeilin levyjä ja ei se toinen ollut oikeistaan sen lämpösempi kuin toinen. olisi saattanut olla kuitenkin toisin jos olisin johonkin risteykseen jarrua nykäissyt.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Nuo on kyllä vähän veemäisiä nuo jumittamiset. Periaatteessa saattaa tulla joskus tiukkakin tilanne, jos sattuvat "sopivasti" oikuttelemaan. Rassauspaikka pitäis olla periaaatteessa jossain, vaan harvapa kaupunkiolosuhteissa sellaista onnistuu järjestämään. Itselläkin on vain säilytys, tai siis lepopaikka autolle. On mulla sitten tuolla kesäpaikalla periaatteessa "rassaukseenkin" sopiva paikka, vaan eipä se paljoa auta, kun on peukalo niin keskellä kämmentä kuin ikinä olla voi. :?
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

taisimpa saada kuntoon... otin järeemmän aseen esiin, eli semmosen puristimen jolla yleensä puristetaan jotain liimattuja laudanpätkiä toisiinsa. sillä puristin mäntiä sisään hampaat irvessä :twisted: , sitten rasvausta mäntien/sylinterien välikköön, palat väliin, pokaisu, meni juntturiin, puristusta, palat pois, rasvausta, ja vaikka mitä esineitä palojen tilalle, jarrun polkua jne... tätä oravanpyörää jatkoin tarpeeks pitkään että toisen männän liikevara palautui täysin ja toisenkin sen verran ettei laahaamaan jäänyt.

melko pitkän koeajosession jälkeen levy ei ollut enää edes lämmin.
pitää vaan toivoa että kestää taas vähän-aikaa. kesällä on silti tarkoitus käydä läpi täysin nuo jarrut...
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Vastaa Viestiin