Sivu 6/10
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 20.1.2015 21:04
Kirjoittaja Joen musikka
Kyllä siinä on paljon pobedamaisuutta! Hieno peli! Seuraavan mallin Volgalla pääsin Tallinnassa ajamaankin.Sitten ne pilasi koko automallin.

Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 20.1.2015 21:05
Kirjoittaja t tulppu
Noo Hyvän laitat..
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 20.1.2015 21:52
Kirjoittaja lada.h.s
Joen musikka kirjoitti:Kyllä siinä on paljon pobedamaisuutta! Hieno peli! Seuraavan mallin Volgalla pääsin Tallinnassa ajamaankin.Sitten ne pilasi koko automallin.
Volgasta näkee paremmin ulos

Mielestäni ei Volgassa ihan hirveästi Pobedamaisuutta ole. Pobeda on enemmän 1940 luvun tuote ( no sitähän se nimenomaan on ) ja Volga taas edustaa jo hyvin puhtaasti 50 luvun puoliväliä ja kyllä 50 luvun Amerikkaa. Volgasta ei puutu muutakuin V8 ja pienempi maavara, silloin se olisi todella pitkälti perustason "amerikkalainen" auto.
Ja onhan näitä olemassa Tsaikan 5.5 litraisella täysalumiinisella V8 moottorilla.
24 korinen Volga olisi kyllä myös varsin haluttava auto omistettavaksi. Mutta sen viimeinen facelift upotetuilla ovenkahvoilla ja muuovimaskilla EI enää ole erityisen tyylikäs.
Sen jälkeen tulleet 3102 yms mallit on varsin helppoja tunnistaa liikennevirrasta 24 mallista periytyvän kattolinjan perusteella. Monesti kesäisin on itäturistit olleet liikkeellä jollain uudemmalla Volgalla, ja olen kahtonut että nyt on autojonossa Volga GAZ 24, mutta sitten kun näkee kattolinjan lisäksi keulan ja perän niin huomaa ettei se enää ollutkaan 24.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 21.1.2015 21:41
Kirjoittaja lada.h.s
Unohdin mainita että se käyntihäiriö josta kirjoitin aikaisemmin on nyt saatu korjattua. Eipä ollut iso vika... Yhdestä tulpanjohdon päästä oli jäänyt hapettumat putsaamatta. Nyt se käy nätisti, kuten videostakin näkyy.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 21.1.2015 21:54
Kirjoittaja t tulppu
Joskus elämä ei ole isoista kiinni... mutta hyvä että pelittää...
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 22.1.2015 17:43
Kirjoittaja nivaldimus
Itsellä myös samanhenkinen entisöimätön -67 Volga odottamassa kevättä. Pobedakin oli ajossa muutama vuosi sitten.Mukavia harraste pelejä molemmat .Suurimmat murheet on molemmissa ollut oikeastaan vain väljiintyneiden virranjakajien kanssa ...Olisiko jollakin kenties myydä edes jonkin kuntoisia Volgan takaoviin kromattuja koristepaloja ? Ei tarvitse olla mitenkään priimatavaraa sillä yleensä nämä aika ruosteen raiskaamia ovat . Saisi reijät tukkoon...
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 22.1.2015 20:31
Kirjoittaja lada.h.s
nivaldimus kirjoitti:.Suurimmat murheet on molemmissa ollut oikeastaan vain väljiintyneiden virranjakajien kanssa ...
Tässä yksilössä ei ole havaittu kyseistä ongelmaa, ainakaan vielä.
nivaldimus kirjoitti:Olisiko jollakin kenties myydä edes jonkin kuntoisia Volgan takaoviin kromattuja koristepaloja ? Ei tarvitse olla mitenkään priimatavaraa sillä yleensä nämä aika ruosteen raiskaamia ovat . Saisi reijät tukkoon...
Minulla ei ainakaan ole. Mutta katsoppa tuolta:
http://www.retrodetal.ru/
Näkyi olevan saatavissa, 2500-7500rup olisi hintaa.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 22.1.2015 21:38
Kirjoittaja Joen musikka
lada.h.s kirjoitti:Joen musikka kirjoitti:Kyllä siinä on paljon pobedamaisuutta! Hieno peli! Seuraavan mallin Volgalla pääsin Tallinnassa ajamaankin.Sitten ne pilasi koko automallin.
Volgasta näkee paremmin ulos

Mielestäni ei Volgassa ihan hirveästi Pobedamaisuutta ole. Pobeda on enemmän 1940 luvun tuote ( no sitähän se nimenomaan on ) ja Volga taas edustaa jo hyvin puhtaasti 50 luvun puoliväliä ja kyllä 50 luvun Amerikkaa..
Ei hirveästi tietenkään,mutta positiivisesti Henki,hallintalaitteet, ovikahvat ja -pahvit,penkit,tuhkakupit jne. (80-luvun lopulla Volgassa oli myös Haju)
50-60 -luvun vaihteessa se tarkoitti että pirssissä oli Pobedat ja joku muu.Vakaumuksen pobedamiehet vaihtoivat aikanaan Volgaan ja muut pääsivät länsiautojen makuun.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 25.1.2015 12:01
Kirjoittaja ff8728
Mulla on tekniikan maailma vuodelta -66, siinä volga m 21 s koeajo, koko lehteä en myy, kopioita voisin koeajosivuista ottaa...
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 25.1.2015 18:04
Kirjoittaja samarai
Tuo TM-koeajo Volga M21 S vuodelta -66 löytyy tästä valmiiksi skannattuna:
http://www.wuokila.com/wwtm2.php
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 25.1.2015 22:10
Kirjoittaja lada.h.s
Olen joskus lukenut tuon koeajon aikaisemmin.
Lähinnä samarai:lle esitän kysymyksen Volgan lämmityslaitteen käytöstä. Kuinka saada mahdollisimman kuumaa ilmaa autoon?
Tähän yksilöön on asennettu oikein jokin lisäpuhallin. Ja kuinka se räppänä siinä tuulilasin etupuolella aukeaa? Se ei liiku siitä vivusta mihinkään. Ja kuinka lämmin auto Volga on?
Yksi harrastaja sanoi että jos ulkona on -30C niin Volgassa on silloin sisällä korkeintaan -15C. Luulisi sen nyt lämpimämpi olevan

Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 25.1.2015 22:30
Kirjoittaja samarai
Hieman on jo asiat päässeet unohtumaan, mutta ei se Volga kyllä niitä kaikkien lämpimimpiä autoja ollut. Itselläkin siihen oli kytketty t-haaroilla lisälämmitin jo edellisen omistajan toimesta ja sillä sen kyllä sai lämpimäksi. Aika heikkotehoinen se oma puhallin. Talvitermostaatti ainakin että kone riittävästi lämpiää ja säädettävä sälekaihdin apuna. Lämppärin kenno kannattaa varmaan myös tarkastaa ettei ole tukossa.
Kyllä se sillä vivulla pitäisi toimia, onko sitten jostakin irti tai jumissa?
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 26.1.2015 13:11
Kirjoittaja Flaiman
Minun Volgassa silloin taisi aavistuksen liikkua tuo tuulilasin edessä oleva räppänä.
En enää muista millainen vipu sitä ohjaa mutta jos on samanlainen kuin kojelaudan vasemmassa reunassa ne kaksi vipua niin se vivustokin voi jumittaa eikä välttämättä vaijeri.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 26.1.2015 18:56
Kirjoittaja lada.h.s
Semmoinen iso vipu jossa on oikein selluloosa-asetaatista tehty nuppi ja se sijaitsee suunnilleen radion luona kojelaudan alla. Sen olen aina uskonut liikuttuvan sitä ilmaräppänää.
Se on hieman jumissa. Helpottaisi paljon jos tietäisi että mihin suuntaan sitä kuuluu runnoa

Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lähetetty: 26.1.2015 19:04
Kirjoittaja samarai
Kyllä se oikea vipu on, näkyy tässä toisessa kuvassa nro 13:
http://www.kanjidic.com/Gaz21/Control/index.html
Jos en nyt aivan väärin muista, niin sitä vipua painettiin alaspäin luukkua avattaessa.
Ja nuo vasemmalla olevat säädöt molemmat "O" (otkrit) kohdalle, että hönkii parhaiten.
Jos pelkästään tuulilasille, niin sitten alavipu "3" kohdalle (zakrit)