Sivu 6/10

Re: Lada Samara 1500i -03

Lähetetty: 5.1.2011 22:33
Kirjoittaja mikko853
Laitoin Jokarin suosittelemat Hakkapelitta 5:set tilaukseen, maanantaina pyörähtävät alle.

Re: Lada Samara 1500i -03

Lähetetty: 5.1.2011 23:11
Kirjoittaja THI-900
Kerro Mikko mulle miksi ostat aina uudet renkaat? Mun mielestä ne maksaa niin paljon, että en ikinä malta ostaa uusia. Koitan kattella semmosia sisäänajettuja, kun niitä saa niin paljon halvemmalla. Esmes Poloisessa on nyt 3kk sitten ostetut 175/65R14 kokoiset Hakkis vitoset. Pintaa 8mm ja nastoja puuttuu koko setistä noin 1 per rengas. 150€. Onhan siinä ettimisen vaiva :? Ja nastarenkaiden kanssa vielä se että ikinä ei tiedä miten ne on ajettu sisään.

Re: Lada Samara 1500i -03

Lähetetty: 5.1.2011 23:20
Kirjoittaja mikko853
THI-900 kirjoitti:Kerro Mikko mulle miksi ostat aina uudet renkaat? Mun mielestä ne maksaa niin paljon, että en ikinä malta ostaa uusia. Koitan kattella semmosia sisäänajettuja, kun niitä saa niin paljon halvemmalla. Esmes Poloisessa on nyt 3kk sitten ostetut 175/65R14 kokoiset Hakkis vitoset. Pintaa 8mm ja nastoja puuttuu koko setistä noin 1 per rengas. 150€. Onhan siinä ettimisen vaiva :? Ja nastarenkaiden kanssa vielä se että ikinä ei tiedä miten ne on ajettu sisään.
Tämä on toinen kerta eläessäni kun ostan uudet renkaat. Muutoin on aina hankittu käytettynä tai auton mukana on tulleet kelvolliset. Sopivilla vanteilla olevia HYVIÄ nastarengassarjoja on metsästetty pari kuukautta tuloksetta. Vääräjakoisia ei juuri kannata ostella käytettynä jos rengastyöt maksaa 70€ /sarja. Poloseen 4x100 jaolla tarjontaa olikin ihan eritavalla, tuollaiseen itsekin ostin käytetyt.

Re: Lada Samara 1500i -03

Lähetetty: 6.1.2011 12:37
Kirjoittaja THI-900
No mulla oli käsitys että oot ostanu niitä uusia enemmän. ups. Ai siellä maksaa rengastyöt 70€ sarja, ei ihan halpa. Tossa paikallisella pajalla maksaa 50€. Tosin mulla on vielä se etu, että saan käyttää yhdessä paikassa rengaskonetta melkein ilman.

Re: Lada Samara 1500i -03

Lähetetty: 7.1.2011 22:30
Kirjoittaja mikko853
Ostin uuden akun, Bosch S5005, 63Ah, 610A.

Ei vanhakaan kyllä osoittanut mitään hyytymisen merkkejä vaikka -22 pakkasessa sai starttailla parikymmentä kertaa jotta Sammy lähti tulille.. Onko tämä sitä paljon puhuttua ennakoivaa huoltoa vai tyhmyyden maksimointia, sen voi jokainen päättää itse :lol:

Nyt on siis kaksi täysin voimissaan olevaa, ylimääräistä Samaraan tai 110:aan sopivaa akkua. Jos joku nuo haluaa viedä pois niin ilmoitelkoon itsestään, eivät maksa mitään.

EDIT: Akut suuntaavat Kuusaalle.

Re: Lada Samara 1500i -03

Lähetetty: 10.1.2011 13:55
Kirjoittaja mikko853
Nyt on uudet hakkapeliitat alla, vielä kun saisi jakohihnan ja vesipumpun vaihdettua niin sammy olisi taas valmis kovaan ajoon.

Re: Lada Samara 1500i -03

Lähetetty: 10.1.2011 14:00
Kirjoittaja innov
mikko853 kirjoitti:Nyt on uudet hakkapeliitat alla, vielä kun saisi jakohihnan ja vesipumpun vaihdettua niin sammy olisi taas valmis kovaan ajoon.
Toivottavasti nenäni edestä huutamastasi Samaran korjausoppaasta on apua, itse joudun pähkäilemään vielä kirjaston kappaleen kanssa (:

Re: Lada Samara 1500i -03

Lähetetty: 10.1.2011 16:14
Kirjoittaja mikko853
innov kirjoitti:
mikko853 kirjoitti:Nyt on uudet hakkapeliitat alla, vielä kun saisi jakohihnan ja vesipumpun vaihdettua niin sammy olisi taas valmis kovaan ajoon.
Toivottavasti nenäni edestä huutamastasi Samaran korjausoppaasta on apua, itse joudun pähkäilemään vielä kirjaston kappaleen kanssa (:
On varmasti, tuota on helpompi remonttipaikalla selailla kuin romppua. Keräseltä kävin hakemassa vielä paikkamaalia, sekä kynsilakka että spraypullon. Voipi meikkailla ruosteet ja aiemmat paikkamaalaukset piiloon :)

Re: Lada Samara 1500i -03

Lähetetty: 30.1.2011 17:09
Kirjoittaja mikko853
Samara seissyt taas kolme viikkoa, tänään ajattelin tuota käyttää mutta yritykseksi jäi, ei virtaa. Ihmettelin hetkisen että mikä on vienyt virtaa kunnes huomasin että olin kytkenyt aktiivisubbarin suoraan virtaan enkä herätteeseen, kyllähän tuollainen kolmessa viikossa akun tyhjentää :lol: Ei pitäisi väsyneenä asennella mitään.. Noh, nyt on akku latauksessa.

Re: Lada Samara 1500i -03

Lähetetty: 2.2.2011 18:09
Kirjoittaja mikko853
Akku laitettu latauksen jälkeen paikoilleen ja vahvistin kytketty oikein. Käytin Sammyn lämpöiseksi, hetken aikaa sai sahata ennenkuin lähti, mutta onhan tuo jo seissyt yli 3 viikkoa..

Re: Lada Samara 1500i -03

Lähetetty: 12.2.2011 23:52
Kirjoittaja mikko853
Tänään kaivoin tämän hangesta, lunta oli tullut sen verta paljon sitten edellisen ajon, yli kuukausi sitten, että vanteet olivat yli puoleen väliin hautautuneet tiiviiksi tallatun lumen alle. Hyvin se sieltä kuitenkin nousi omin voimin ja ensimmäisellä yrityksellä käyntiin -18c pakkasessa. Alta paljastui paljas asfaltti. 20km kävin ajeluttamassa ja tankilla ensimmäisen kerran sitten joulukuun alun.. ysikasia tietty, tähän en edes kokeile E10 kun siitä on lähinnä huonoja kokemuksia 110:n osalta.. Ja onhan tuo paljon parempi ajettava, kaikki kun toimii just eikä melkein, ohjaus on kevyempi, vaihteisto on kevyempi käyttää, jarrut on paremmat, kytkimen käyttö on pehmeämpää ym.. 110:ssa taitaa parempaa olla ainoastaan hiljaisempi kabiini.

Huomenna sitten veljen talliin remonttia tekemään, vaihdetaan ainakin jakohihna, kiristin, vesipumppu ja käsijarrukahva. Jos aikaa ja inspiraatiota riittää niin vaihdetaan myös siirtotangon ja vaihdelaatikon välinen nivel Kalinan vastaavaan.

Re: Lada Samara 1500i -03

Lähetetty: 13.2.2011 21:54
Kirjoittaja mikko853
Remontti tehty, nyt kaikki pelittää :) Tuon laatikon nivelen asennuksen jälkeen oli kaikki vaihteet liian vasemmalla, joutui hieman säätämään uudestaan jotta vaihteet asettuivat oikealle paikoilleen, mutta kyllä nyt on huomattavasti parempi kuin aiemmin, vanhassa nivelessä olikin useampi milli välystä. Käsijarru kahva on nyt jämäkkä, eikä pamahda alas kahvaa koskettamalla :lol:

Takakuraläpät tuli myös asennettua, orkkikset, mutta ei orkkis paikoille kun ovat turhan takana, vaan sisälokarin ja renkaan väliin. Noita tosin täytyy vielä hifistellä kun mutkissa rengas osuu läppiin, kun kuraläppä on sen verran jäykkää kumia ettei täysin muotoontunut sisälokarin muotoihin, laitetaan vaikka jotakin sikamassaa väliin niin pysyy oikealla paikallaan, tai antaa renkaiden raapia ylimääräinen kumi välistä pois :lol:

Re: Lada Samara 1500i -03

Lähetetty: 13.2.2011 22:00
Kirjoittaja virtain
Älä sitten peruuta mistää kynnyksestä ylös...Meinaan kun olet siirtänyt läpät lähemmäksi rengasta :? ...Just sen takia ne kuuluvat olla vähän kauempana renkaasta,etteivät peruutettaessa tartu renkaan ja esteen väliin....Ja sitäkautta sitten irtoa.

Re: Lada Samara 1500i -03

Lähetetty: 13.2.2011 22:24
Kirjoittaja mikko853
virtain kirjoitti:Älä sitten peruuta mistää kynnyksestä ylös...Meinaan kun olet siirtänyt läpät lähemmäksi rengasta :? ...Just sen takia ne kuuluvat olla vähän kauempana renkaasta,etteivät peruutettaessa tartu renkaan ja esteen väliin....Ja sitäkautta sitten irtoa.
Oletko katsonut koskaan kuinka pöljässä paikassa Samaran takakuraläpät vakiona ovat? 30cm päässä renkaasta, ei noista siellä juuri hyötyä ole. Nyt ne ovat kuten kaikissa muissakin autoissa ja ajavat asiansa mallikkaasti. Ennemmin leikkaan noista palan pois siitä kohtaa missä sisälokasuoja vielä on, tai kiinnittelen sitten paremmin.

Re: Lada Samara 1500i -03

Lähetetty: 13.2.2011 22:33
Kirjoittaja virtain
Juu kyllä tiedän ihan tasan tarkkaan,missä kohtaa Samaran läpät alunperin ovat...Vaikka ovatkin siellä 30cm:n päässä,niin estävät pahimpien kuravesien lentojen lennon takaa tulevien tuulilasille (vaikka sillä nyt ei ole mitään väliä,että mitä takaatulevien lasiin lentää)...Onhan ne ulkonäöllisesti hassun näköiset siellä "kaukana" renkaasta :lol: