Sivu 6/25
Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "
Lähetetty: 17.3.2010 15:47
Kirjoittaja lada.h.s
Sama se minulle on mitä autoja sinne tuodaan. En minä nykyautoja ( muiden omistamia ) vihaa, mutta en missään tapauksessa halua sellaista itse
omistaa. Moottorit on myös nykyautoissa, ja moottorit ja autot on erittäin kiinnostavia!
Kyllä autoala oli minulle parhaiten sopiva vaihtoehto.
Ja totta on myös että minä tykkään näpeltää kaikenlaista varsin epäolennaista, mutta se on mukavaa.
Jotain pitää tehdä ettei nyt ihan tylsistyisi.
Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "
Lähetetty: 17.3.2010 17:03
Kirjoittaja pvdriver
lada.h.s kirjoitti:En minä nykyautoja ( muiden omistamia ) vihaa, mutta en missään tapauksessa halua sellaista itse
omistaa. Moottorit on myös nykyautoissa, ja moottorit ja autot on erittäin kiinnostavia!
No tässä taas se jotta mikä luokitellaan "nykyautoksi", onko se 2010-luvun auto, vai auto jonka tekniset toteutukset edustavat modernimpaa suunnittelua kuin ladan 60-lukulaisiin perustuva perustekniikka. Ja onko mm., polttoaineenruiskutus, joka on vallannut alaa jo 80-luvun lopulta alkaen "nykyautoa", vai ovatko 2000-luvulla yleistyneet ajonvakautusjärjestelmät "nykyautoa"... Mitä sitten ikinä tarkoitetaankaan "nykyautona" mutta itselle kelpaa kaikki neljällä pyörällä liikkuva, vuosimalli aivan sama. Jostakin syystä silti ylenkatson japanilaisia ja ranskalaisia autoja, mutta autoiksi niitäkin kutsutaan...
Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "
Lähetetty: 17.3.2010 17:08
Kirjoittaja lada.h.s
No "vihattavaksi" nykyautoksi katson autot vuosimallista 2003 ylöspäin. Tosin löytyy niistäkin "positiivisia" siedettäviä poikeuksia.
Olen kanssasi samaa mieltä Jaappanian ja Punaviininlipittäjien "autoista".
Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "
Lähetetty: 17.3.2010 18:12
Kirjoittaja Jokari
pvdriver kirjoitti:Jokari kirjoitti:Minulla ei ole ainakaan enää minkäänlaista luottoa muuhun kuin omien käsien tuotoksiin.
Noin en sanoisi ikinä kenellekkään. Osoittaa suurta luottamuspulaa, meinaan kukaan ei ole hyvä kaikessa ja itse ainakin turvaudun usein hyvin monessa asiassa osaavampiin käsiin, on kyse koneistuksesta, maalauksesta, ompelusta tai ruuanlaitosta... Silloin kun lopputuloksella ei niin suurta väliä, eikä riski ole suuri niin itsekin voi yrittää...

Viittasin tällä ainoastaan autokorjausjuttuihin ja selkeästi kaupallisiin sellaisiin...
Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "
Lähetetty: 17.3.2010 19:34
Kirjoittaja pvdriver
Jokari kirjoitti:Viittasin tällä ainoastaan autokorjausjuttuihin ja selkeästi kaupallisiin sellaisiin...
Niissäkin on joskus hyvä turvautua ammattilaiseen, mutta ymmärsin kyllä ajatuksesi...
Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "
Lähetetty: 18.3.2010 0:46
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Antakaas nyt NuorenMiehen NÄPLÄTÄ. Mitä ihmettä siinä on jos on innostunut? Ja pienistä se on hyvä aloittaa.
Voihan sitä heti alkaa Turpoja ja Urpoja rakentamaan näihin romuihin tai madaltaa mahdottomaksi tai vetää Karvaa pintaan kun pintaan, mutta kyllä se on taito sinänsä, että osaa nauttia pienistä näpläyksistä.
Ja miettikäähän nyt sitä, että kun ei vielä pääse tuonne liikenteen sekaan sompaamaan niin näplätessä sitä tutustuu autoonsa ja sille saadaan sydän ja sielu.
Minä ajan paljon ja tällä tavoin (joudun)tutustumaan näihin vekottimiin, mutta kyllä minäkin tykkään jonkun pikkuvian korjaamisesta, kun siitä tulee minulle mieleinen vaikka se olisi täysin epäolennaista.
Millään muulla ei saa Romuun puhallettua henkeä kuin Ajamalla ja räpläämällä. Jos ajamista jokin rajoittaa niin sitten Räplätään ja Näplätään.
Tsemppiä Helmi -vekottimen Näpläämiseen.
Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "
Lähetetty: 18.3.2010 14:57
Kirjoittaja lada.h.s
Kiitokset kannustuksesta!
Tietääkö kukaan vuokraako/myykö Delta enää tänäpäivänä oikeanlaisia liuskamittasarjoja? Pääsis kokeilemaan säätöä.
Deltasta olisi niin helppoa hakea koska se on melkein kivenheiton päässä. No pari kilsaa ei ole paljon.
Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "
Lähetetty: 18.3.2010 15:14
Kirjoittaja THI-900
En tiedä deltasta, mutta pöyhönen on ainakin tuonut niitä Venäjältä.
OT: Mulla on kellotulkki tehtaan paapan paketis, josta se pian otetaan koekäyttöön

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "
Lähetetty: 18.3.2010 19:37
Kirjoittaja pvdriver
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Antakaas nyt NuorenMiehen NÄPLÄTÄ. Mitä ihmettä siinä on jos on innostunut? Ja pienistä se on hyvä aloittaa. Ja miettikäähän nyt sitä, että kun ei vielä pääse tuonne liikenteen sekaan sompaamaan niin näplätessä sitä tutustuu autoonsa ja sille saadaan sydän ja sielu. Millään muulla ei saa Romuun puhallettua henkeä kuin Ajamalla ja räpläämällä. Jos ajamista jokin rajoittaa niin sitten Räplätään ja Näplätään.
No näinhän se on. Varmasti ite kukin meistäkin Ladapöytäläisistä alotellu puuhia samalla tavalla. Korjaamaan ei opi ku korjaamalla ja ajamaan muutenku ajamalla, ne on niitä juttuja jota ei voi täysin kirjoista opiskella... Ja ennen ajokortti-ikää kannattaa ehdottomasti mahdollisuuksien mukaan pyrkiä myös ajamaan, varsinkin kuten sinulla tuntuu jo tuleva ensiauto olevan jo tiedossa, sen niksit kun opettelee jo etukäteen ennen kortinsaantia niin liikenteen seassa rattiin hyppääminen käykin sitten luonnostaan, kun auton hallinta ainakin perustasolla sujuu. Mutta tottakai SULETULLA ALUEELLA ja LUVAN KANSSA. Enkä tarkoita välttämättä mitään teinipeltorallia enkä pihassa portin ja tallin väliä köröttelyä, vaan ihan oikealla tiellä harjottelua, mahdollisuuksien mukaan... Kaipa mm., ladakerhon tapaamisissa, jossa jäärataa tms., käytössä, olisi mahdollisuus hallittuun ajeluun...? Näpläämisellä vaan tarkotin sitä että noin hyväkuntoisen ja lähes priiman-yksilön kun omistaakin niin vielä pitää siitä parantaa... Itellä on omat touhut hiukka suurpiirteisempiä vaan kukin tekee tavallaan...

Sitä vaan tässä olen virnuillu kun toisilla kaiken pitää olla
tiptop...
lada.h.s kirjoitti:Tietääkö kukaan vuokraako/myykö Delta enää tänäpäivänä oikeanlaisia liuskamittasarjoja? Pääsis kokeilemaan säätöä.
En tiedä vaan arvelen jottei kannata merkkiliikkeeseen vaivautua tuommosen takia, hinta on varmasti mitä on, kai tuohonkin käyttöön on muitakin apuvälineitä saatavilla...
Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "
Lähetetty: 18.3.2010 20:19
Kirjoittaja Jokari
THI-900 kirjoitti:
OT: Mulla on kellotulkki tehtaan paapan paketis, josta se pian otetaan koekäyttöön

Vinkkejä voidaan sitten antaa tuon käyttöön jossei insinööriltä taitu..

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "
Lähetetty: 19.3.2010 6:54
Kirjoittaja lada.h.s
pvdriver kirjoitti:
No näinhän se on. Varmasti ite kukin meistäkin Ladapöytäläisistä alotellu puuhia samalla tavalla. Korjaamaan ei opi ku korjaamalla ja ajamaan muutenku ajamalla, ne on niitä juttuja jota ei voi täysin kirjoista opiskella... Ja ennen ajokortti-ikää kannattaa ehdottomasti mahdollisuuksien mukaan pyrkiä myös ajamaan, varsinkin kuten sinulla tuntuu jo tuleva ensiauto olevan jo tiedossa, sen niksit kun opettelee jo etukäteen ennen kortinsaantia niin liikenteen seassa rattiin hyppääminen käykin sitten luonnostaan, kun auton hallinta ainakin perustasolla sujuu. Mutta tottakai SULETULLA ALUEELLA ja LUVAN KANSSA. Enkä tarkoita välttämättä mitään teinipeltorallia enkä pihassa portin ja tallin väliä köröttelyä, vaan ihan oikealla tiellä harjottelua, mahdollisuuksien mukaan... Kaipa mm., ladakerhon tapaamisissa, jossa jäärataa tms., käytössä, olisi mahdollisuus hallittuun ajeluun...? Näpläämisellä vaan tarkotin sitä että noin hyväkuntoisen ja lähes priiman-yksilön kun omistaakin niin vielä pitää siitä parantaa... Itellä on omat touhut hiukka suurpiirteisempiä vaan kukin tekee tavallaan...

Sitä vaan tässä olen virnuillu kun toisilla kaiken pitää olla
tiptop...
Ei ole ainakaan vielä ollut muuta mahdollisuutta Ladalla ajaa kuin kotipihassa portin ja tallin väliä

Escortilla olen ajanut kaverini mökkitiellä,
ja sen perusteella osaan kyllä ajamisen perusasiat mielestäni hyvin

On muuten Esco huomattavasti inhottavampi ajaa kuin 64500 ajettu Lada.
Koska mikään ei toimi täsmällisesti.
Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "
Lähetetty: 19.3.2010 14:15
Kirjoittaja pvdriver
lada.h.s kirjoitti:On muuten Esco huomattavasti inhottavampi ajaa kuin 64500 ajettu Lada.
Koska mikään ei toimi täsmällisesti.
Hei, muuten mennen tullen lyö escortin hammastanko ladan simpukan tarkkuudessa, ajokilometreillä tai iällä ei väliä...

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "
Lähetetty: 19.3.2010 14:49
Kirjoittaja lada.h.s
Tarkkuudessa ehkä . Kierroksia oli laidasta laitaan varmaan 6. En tarkkaa määrää tiedä. Ohjaus oli ihan ok.
Mutta kaikista hirvein oli vaihdelaatikko!!!! Jos yritti laittaa kolmosen niin saattoi mennä joko vitonen tai jopa ykkönen.Pakin kytkeytymistä
oli erittäin hankala hahmottaa. Onneksi pakin kytkeytyessä kuului melko voimakas rusahdus joka ilmoitti että pakki on päällä. Olen ajanut
Mazda 323 farmarilla , Isuzu Trooper maasturilla , omalla Ladallani ja kyseisellä Escortilla niin kyllä escossa oli kamalin vaihdelaatikko!
Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "
Lähetetty: 19.3.2010 16:28
Kirjoittaja pvdriver
No ei se oikeestaan laatikossa niin, vaan se alakuperänen keppisysteemi on kieltämättä hiukka hämärä. Kunnon teräsnivelillä siitäkin vivustosta saa kelposen vaan rahalla niihinkin saa oikeita korotettuja keppejä... Kyllä ne vaan monessa iäkkäämmässä etuveossa on melkosia soppakauhoja, omistakin laatokista isossa vaaleessa paljo tarkempi vaihteensiirto, vähemmän käytön takia, toisessa varmaan jo lukituskuulien jouset kuoleutunu tms. Mutta kannattaa silti totutella niihin pakkilukottomiin autoihin, vaikka lähes kaikissa nykyautoissa + ladassa se onkin...

Eikä se ohjauksen hitauskaan normiajossa haittaa, varsinkin kun se miljoona kertaa latalaista kepeempi. Mutta sittenkun nopeutta kasvatetaan normaaleihin maantievauhteihin ja siirrytään keskivertomaantielle niin on se vaan AIKASTE PAREMPI ajettava ku joku ladan kiikku... Kyllä sieki sen huomaat kun tielle pääset keinuttamaan sitä laivaasi... Meinaan orkkisalustalla lada on huono ajettava... Jäykennys kannattaa ja kaikki muukin mistä täällä on paljon puhuttu...

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "
Lähetetty: 19.3.2010 16:31
Kirjoittaja pvdriver
PERHANA NÄITÄ YLIMÄÄRÄSIÄ VIESTEJÄ...