Sivu 6/23

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 30.9.2009 18:32
Kirjoittaja START
joskus oon kovia muovi puslia sovannut, mutta ne ei käy läheskään joka paikkaan. ja niitä ei kannata sitten tehä nailonista, se turpoo kastuessaan --> menee jumiin polyuretaani olis hyvää mutta kallista, pelkästään semmonen tanko maksaa aika törkeesti.

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 30.9.2009 19:52
Kirjoittaja pvdriver
Mihin ne ei käy? Etutukivarsiin pitäis lähinnä saada uudet, ja kallistuksenvakaimeen...

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 30.9.2009 22:42
Kirjoittaja START
kaikkiin missä on vääntöä useempaan kun yhteen suuntaan.
jos itse tekisin niin kokeilisin etutukivarsiin messinki/laakeripronssi holkkeja. se olis vielä herkempi

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 30.9.2009 23:26
Kirjoittaja toktornivako
Juu uretaani puslia löytyy täältä ihan valmiiksi tehtynäkin!!!

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 4.10.2009 18:27
Kirjoittaja pvdriver
Onko joku joskus kokeillut purkaa noita autogaugen mittareita? Oman rundikellon viisari takkuilee, ts. jumittuu jonnekkin päälle 2000 kiekan...

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 7.10.2009 9:35
Kirjoittaja pvdriver
Tekiskö nyt sen kempin vai eikö tekis? Ja samalla mielipiteitä, että vakioperään vai tiheeseen? (onko jollakin tiheämpiä välityksiä joutilaana?)

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 7.10.2009 11:06
Kirjoittaja Mara
Jos vaihtoehtoja on, Kemppihän on aina hyvä valinta hitsaukseen. :wink:

Kadulle en kemppiperää laittaisi mistään hinnasta.

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 7.10.2009 22:20
Kirjoittaja START
juu kemppiläisillä ite tykkään hitsata, oikeastaan muun merkkisiä ei tunneta.
jaa lukkostako ne puhukin :lol: en osaa sanoa, avonaisella ja hitsilukolla olen jäällä ajanut, eikä se oikeen ole toiminut kummallakaan, merkin vaihto tai radikaalit alustaratkasut auttaa asiaa. :wink:
liikenteeseen en huoli vaikka kyllähän se olis hauska pyörittää jossain siwan pihassa donitseja. budjettia oon yrittänyt kasata oikeeseen lukkoon.
ja välitys, niin tihee kun mahollista jos sillä meinaat tyyliin jäällä ajaa, liikenne peliin sit mielummin harva

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 8.10.2009 16:22
Kirjoittaja Tooberi
jos vaan jäällä ajat niin suosittelen kemppi lukkoa. saa vähän paremmin pitoja kun ei vaan toinen rengas suttaa mutkissa.. ja mukavasti lähtee luisuun 8) tehoja se vaan kaipaa..

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 8.10.2009 17:33
Kirjoittaja pvdriver
Sepäse, tehoa vaatii... Vakioonhan tuo olis tulossa, eli kannattaako vaivautua?

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 9.10.2009 20:08
Kirjoittaja Sergy
Onhan se kemppi siisti ja kiva. Mutta esimerkiks varsinkin vajaatehoisella puskee helposti, ja jos meinaa mennä yli kulmaan, niin lähes mahoton oikaista. kun taas jollain kunnon lukolla saa oikaistua vähentmällä vetoa. Itellä on 70-80% lukko, niin siinäkin viel tuppaa ilmenemään samoja ohjausvikoja. 2-way lukot, mitä käytetään japskiriftereissä on hyviä.

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 10.10.2009 19:11
Kirjoittaja START
valaiseppa muuten tyhmää, mitä eroa normi levylukkoon on tolla 2-way lukolla?

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 10.10.2009 20:17
Kirjoittaja Sergy
Vod näköiusesti oon itekki tyhmä, ku en tarkkaan tiiä. Mut 2-way on mielestäni palalukko. Mut voin olla vääräs. Tuossa vähän fiksumpaa sanaa, ku mitä mun suusta pääsöö:
http://www.club4ag.com/faq_and_tech_pag ... al_101.htm
http://www.club4ag.com/faq_and_tech_pag ... al_101.htm
http://www.shyauto.com/downloads/rx0717.pdf
http://www.cusco.co.jp/en/parts_product ... ypemz.html
The difference between the 1.5 and 2 way diff?
On entering a corner the 1.5 will initially allow the inner wheel to turn and the differential to
operate till you put the power on making the diff clamp or “lock” itself together. The 2 way
“diff” however already has the plates under load, effectively locking the diff almost
completely as you turn into a corner. Because both wheels are still locked and the inner is
scrubbing into the corner, this induces understeer that means the car will not want to turn
into a corner and try to go straight on. However, once you have got the car into a corner
and try to exit, he weight is transferred and “snap” oversteer is induced, promoting a tail
slide, because the diff is already locked up.
Both of these effects make a car slower overall around a corner on the road or race track,
but it is why the Drift guys love 2 way diffs because they screw up the handling and make
the back “step out” as soon as you go near the throttle. A 1.5 way diff will operate in the
same way as a normal diff and will not screw up the handling of the car providing that
preload on the plates (described earlier) is not too great.
Eli, jos nyt kaljapäissään noita selailessaan, niin taitaa olla levylukot, noi 2-way. en mää tiee... Tyhmä Ryssä ku oon :P

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 11.10.2009 13:58
Kirjoittaja IlkkaHe
Ite en hölökäsen pölläystä tajua tuosta lukon toimintaperiaatteesta, mutta niin olen aina käsittäny että 2way lukot toimivat kaks suuntasesti niinku nimestä ilmenee, eli vedättäessä voipi olla vaikka 95%lukko, mutta kun höllää kaasusta (suom. moottorijarruttaa) niin lukko ei kirraa vastaan, eli toimii niinku lukoton. Näin olen käsittäny, ja vois tehä järkeäkin :lol: Eli ainoastaan vedättäessä lukko "toimii" muutoin käyttäytä lähes kuinlukoton.

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 11.10.2009 14:02
Kirjoittaja Jokari
Tossahan se yläpuolella lukee selkeällä lontoonkielellä, miten 2way toimii, eli metsään meni.