termari ja lisää Ladoja...
Lähetetty: 3.10.2004 19:27
Hitaasta lämmönnoususta johtuen vaihdoin eilenaamulla termostaatin. Hidas lämpiäminen varsinkin lämmityslaitetta käytettäessä johtui siitä että termostaatti falskasi vettä syyläristä vesipumppuun myös ollessaan kiinni. Laitoin ruiskuladassa olleen termarin koska keväällä sitä kokeillessani se nosti lämpöjä hieman korkeammalle.
Lämmönnousu on nyt tehokkaampaa vaikka lämppäri on täysillä. Lämpömittari nousee myös tasan 90 asteeseen kun vanhalla termarilla se jäi karvanvahvuuden alle. Entinen taisi olla kesätermostaatti.
Glykolia en sekoittanut veteen vieläkään ja toivottavasti ensi viikonloppuna ei isosti sada että pääsen vaihtamaan sen woihan wanha wihtahousu stefan. Öljyvuoto on turvottanut vesiletkutkin niin että jouduin yhden jo vaihtamaan kun se muistutti jalkapalloa.
Täytynee samantien nostaa koko kone mäelle, pestä se kuten konetilakin hyvin ja putsata myös moottorin tukikumit ja raidetangonnivelten suojakumit etteivät hajoile ennen aikojaan. Ja voisihan samalla kattella sitä kytkytintä ettei siellä mitään rakenteellista vikaa ole.
Ostin sitten yhden Ladan lisää kun halvalla sain (sulovilenismi). Kaveri rahapulassaan myi minulle -88 1300S:n. Olisin vaihtanut sen renkaisiin jotka myin sille ajat sitten, mutta rahantarve oli kova joten saan renkaista myöhemmin enemmän mitä Ladasta maksoin.
Ruostetta löytyy, papereita taas ei, mutta tekniikka pelaa hieman luistavaa kytkintä lukuunottamatta hyvin ja siinä on vieläpä punainen suomisisusta, joten kaksikymppiä ei ole mielestäni paljon.
Haen sen kunhan saavat sen ylös pellosta.
Lämmönnousu on nyt tehokkaampaa vaikka lämppäri on täysillä. Lämpömittari nousee myös tasan 90 asteeseen kun vanhalla termarilla se jäi karvanvahvuuden alle. Entinen taisi olla kesätermostaatti.
Glykolia en sekoittanut veteen vieläkään ja toivottavasti ensi viikonloppuna ei isosti sada että pääsen vaihtamaan sen woihan wanha wihtahousu stefan. Öljyvuoto on turvottanut vesiletkutkin niin että jouduin yhden jo vaihtamaan kun se muistutti jalkapalloa.

Täytynee samantien nostaa koko kone mäelle, pestä se kuten konetilakin hyvin ja putsata myös moottorin tukikumit ja raidetangonnivelten suojakumit etteivät hajoile ennen aikojaan. Ja voisihan samalla kattella sitä kytkytintä ettei siellä mitään rakenteellista vikaa ole.

Ostin sitten yhden Ladan lisää kun halvalla sain (sulovilenismi). Kaveri rahapulassaan myi minulle -88 1300S:n. Olisin vaihtanut sen renkaisiin jotka myin sille ajat sitten, mutta rahantarve oli kova joten saan renkaista myöhemmin enemmän mitä Ladasta maksoin.

Ruostetta löytyy, papereita taas ei, mutta tekniikka pelaa hieman luistavaa kytkintä lukuunottamatta hyvin ja siinä on vieläpä punainen suomisisusta, joten kaksikymppiä ei ole mielestäni paljon.

Haen sen kunhan saavat sen ylös pellosta.