Lada 1200S -90
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Lada 1200S -90
Pressan liimajuttu varmaan hyvä. Joskus saappiin laiton kylkilistat jollakin liimamassasilikooni tökötillä. Rautakaupoissa näkyy olevan myynnissä. Pysyivät hyivin kiinni, pitää vaan malttaa kuivattaa kunnolla.
warre 353w sedan,
- lada combi
- Viestit: 433
- Liittynyt: 25.4.2006 9:48
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Lada 1200S -90
Eli vissiinkin SIKA-FLEXiä tms...ff8728 kirjoitti:Pressan liimajuttu varmaan hyvä. Joskus saappiin laiton kylkilistat jollakin liimamassasilikooni tökötillä. Rautakaupoissa näkyy olevan myynnissä. Pysyivät hyivin kiinni, pitää vaan malttaa kuivattaa kunnolla.

Re: Lada 1200S -90
nuo sikafleksi tyyppiset liimamassat vaativat pitkän kuivamisajan. Kuumaliima taas kovettuu parissa minuutissa ja on vielä kovettumisen jälkeenkin uudelleen muotoiltavissa lämmöllä.
listojen laittaminen helppoa kun ensin laittaa liiman listaan, sitten lämmittää peltiä ja painaa listan lämpöiseen peltiin jolloin liima sulaa ja tarttuu kuin tauti. Kuumaliima on yleensä vielä lähes väritöntä eli se ei sotke samoin kuin joku musta tökötti.
listojen laittaminen helppoa kun ensin laittaa liiman listaan, sitten lämmittää peltiä ja painaa listan lämpöiseen peltiin jolloin liima sulaa ja tarttuu kuin tauti. Kuumaliima on yleensä vielä lähes väritöntä eli se ei sotke samoin kuin joku musta tökötti.
Re: Lada 1200S -90
Meinas lata lähteä metsähallituksen puolelle oikein kunnolla.. En tiedä kuinka moni täältä tietää Kuusankosken sairaalanmäen.. Siitä olin alapäin tulossa, mäki on jyrkkä ja siitä on risteys vasempaan tielle joka on väärinpäin kallellaan ja peilijäässä. Siitähän se lata innostui ja lähti puskemaan eikä oiennut.. pysäytettyä sentään sain, alle sentti jäi puskurin ja kaiteen väliin
Kaiteesta eteenpäin olisi siis jyrkkä lasku ja puita ja kiviä..

Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada 1200S -90
En tiedä paikkaa, mut varsinkin Ladalla toi etupään rajallinen pito kannattaa pitää mielessä. Tosin sekään ei aina auta, niinkuin tuli karulla tavalla viime jouluna todettua 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Lada 1200S -90
Huomenna pitää valosaan aikaan katella onko koneesta kadonnut öljyä johonkin kun välillä jyrkemmissä kaarteissa öljyvalo syttyy ja sammuu samantien mutkan jälkeen..
Tosin on ne öljyt jokatapauksessa vaihtoa vaille kun jo ostaessa 29.10 öljy oli aivan mustaa eikä vielä ole "ehtinyt" vaihtaa
Josko tässä joku päivä ennen töihin menoa vaihtaisi.
Tietääkö kukaan paikallinen ladisti muuten huoltaako täällä kukaan ladojen periä kun tuo oma jurnuttaa? Vai saisko jonkun kerholaisen lahjottua?
Tosin on ne öljyt jokatapauksessa vaihtoa vaille kun jo ostaessa 29.10 öljy oli aivan mustaa eikä vielä ole "ehtinyt" vaihtaa

Josko tässä joku päivä ennen töihin menoa vaihtaisi.
Tietääkö kukaan paikallinen ladisti muuten huoltaako täällä kukaan ladojen periä kun tuo oma jurnuttaa? Vai saisko jonkun kerholaisen lahjottua?

Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada 1200S -90
Tervehdykset toivottelen.
Samalla kun vaihdat öljyt, niin tarkasta öljypohja ettei ole sattunut mihinkään ja painunut hieman sisään. Öljynpaineen merkkivalon käyttäytyminen viittaisi siihen. Saattaa olla öljypumpun imusiivilän kaula poikki ja se ei yllä öljyyn, kun öljyt ovat kurvissa öljypohjan toisessa laidassa keskipakovoiman vaikutuksesta. Kaula katkeaa herkästi koska se on likellä oljypohjan alapintaa.
Samalla kun vaihdat öljyt, niin tarkasta öljypohja ettei ole sattunut mihinkään ja painunut hieman sisään. Öljynpaineen merkkivalon käyttäytyminen viittaisi siihen. Saattaa olla öljypumpun imusiivilän kaula poikki ja se ei yllä öljyyn, kun öljyt ovat kurvissa öljypohjan toisessa laidassa keskipakovoiman vaikutuksesta. Kaula katkeaa herkästi koska se on likellä oljypohjan alapintaa.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

- lada 1200s
- Viestit: 647
- Liittynyt: 10.3.2004 11:34
- Paikkakunta: Urjala
Re: Lada 1200S -90
Eikös se ole perinteisesti sen merkki että on aika kaataa koneeseen turaus öljyämikko853 kirjoitti:Huomenna pitää valosaan aikaan katella onko koneesta kadonnut öljyä johonkin kun välillä jyrkemmissä kaarteissa öljyvalo syttyy ja sammuu samantien mutkan jälkeen..
Tosin on ne öljyt jokatapauksessa vaihtoa vaille kun jo ostaessa 29.10 öljy oli aivan mustaa eikä vielä ole "ehtinyt" vaihtaa![]()
Josko tässä joku päivä ennen töihin menoa vaihtaisi.
Tietääkö kukaan paikallinen ladisti muuten huoltaako täällä kukaan ladojen periä kun tuo oma jurnuttaa? Vai saisko jonkun kerholaisen lahjottua?

Re: Lada 1200S -90
Nyt olis odottamassa beiget suomipenkit lämmittimillä ja ovipahvit samaa sarjaa, 2107 takavalot, uudet kromilistat etu- ja takalasiin, puuttuvat keskitystapit ja tupakansytytin saatu, jarruhilppeet ja uudet sytkävermeetkin saapuivat, oli tänään tarkoitus jarrut laittaa mutta into puuttuu. Katsotaan jonain päivänä kun ei ole menoa. Öljyt ja suodatin odottavat edelleen vaihtoa, onneksi on viikolla kolmen vapaapäivän putki niin ehtii laitella.
Kaiutinkotelotkin sai, kohta Ladassa jumputtaa 6.5" Blaupunktin erillissarja
Kyllä siitä on pikkuhiljaa hyvä tulossa, sen verta paljon tuohon on rahaa mennyt ettei tuota enää kannata pois myydä, ei siitä ikinä tuu saamaan niin paljoa
Onko 2105:n nopeusmittarissa muuten jotain hienosäätöruuvia? Jos tuota mittarivirhettä saisi pienemmäksi.
Ja jos jollain kerholaisella on intoa niin voisin palkata jonkun vaihtamaan perämurikkaan poskilaakerit
Kaiutinkotelotkin sai, kohta Ladassa jumputtaa 6.5" Blaupunktin erillissarja

Kyllä siitä on pikkuhiljaa hyvä tulossa, sen verta paljon tuohon on rahaa mennyt ettei tuota enää kannata pois myydä, ei siitä ikinä tuu saamaan niin paljoa

Onko 2105:n nopeusmittarissa muuten jotain hienosäätöruuvia? Jos tuota mittarivirhettä saisi pienemmäksi.
Ja jos jollain kerholaisella on intoa niin voisin palkata jonkun vaihtamaan perämurikkaan poskilaakerit

Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada 1200S -90
Näkis vaan, muutaman kuukauden päästä on jo joku ihan muu ajokki alla!mikko853 kirjoitti:Kyllä siitä on pikkuhiljaa hyvä tulossa, sen verta paljon tuohon on rahaa mennyt ettei tuota enää kannata pois myydä

2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Re: Lada 1200S -90
Joo, Pohjolan Liikenteen bussi kun Lada lähtee lepikkoonMara kirjoitti:Näkis vaan, muutaman kuukauden päästä on jo joku ihan muu ajokki alla!mikko853 kirjoitti:Kyllä siitä on pikkuhiljaa hyvä tulossa, sen verta paljon tuohon on rahaa mennyt ettei tuota enää kannata pois myydä

Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada 1200S -90
Nyt on etunapoihin laitettu keskitystapit ja öljyt + suodatin vaihdettu. Vanhat öljyt oli kyllä niin paksua tavaraa että
En ole koskaan huomannut noin suurta eroa moottorin käynnissä pelkän öljyjen vaihdon jälkeen, ennen sai antaa ryyppyä 5min ajan jotta käy nätisti ja nykimättä (aittakorpi-jumalniemi), nyt tuntuu että ~30s riittää, ties mitkä orkkisöljyt siellä oli
Nyt koneessa lilluu Teboilin Gold, Diamondia olisin laittanut, mutta oli loppunut ainakin muutamasta liikkestä mistä kävin katsomassa.


Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada 1200S -90
Tänään pyörähti 110tkm mittariin ja parisataa ylikin. Ostaessa oli joku 106 3xx.. semmonen 4tkm kuudessa viikossa.
Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada 1200S -90
Nyt on 2107 takavalot laitettu. Seuraavaksi ruvetaan hifien kimppuun. Pian pahennusta aiheuttaa myös alkuperäisen Lujaa Lada Laatua tarran korvaaminen tällaisella 80cm kokoisena ja vaaleansinisenä

Formulingin rallirattikin saapui.. kyllä se kohta on piloille tuunattu


Formulingin rallirattikin saapui.. kyllä se kohta on piloille tuunattu

Njet problem, normal katastroof 
