0-100km/h

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Qulle kirjoitti:Jokari onkos nuo sun ajat tehty vakio 1500cc padalla jossa vain weberi kiinni ns. virinä? Jos näin niin ei todellakaan huono aika :)
Sata kuutiota enemmän, kärjetön sytkä, kanavat kohdisteltu kanteen, Weberi kohdisteltu imusarjaan, äänekäs ei-ahdistava ränni. Siinähän ne. Kyllä se aavistuksen hereämmin kulkee mitä vakio, pitäisi taas ajaa jollain vakioluuskalla niin saisi vertailudataa.

Ja tietenkin yksin, vain 100 kg kyydissä... :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

mistäs tuommosen softan saa kännyyn joka tripit mittaa? :shock: toimiiko kännykän sisäisen gepsin kanssa?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

osaakohan joku kertoa toimiiko tuo kiihtyvyysmittausohjelma tämmöisen uutuuskännyn kanssa? https://www.konebox.fi/PublishedService ... ode=108810
sattu mainoksesta silmään ja tekis mieli tuon gepsin takia muutenkin tuota vaan toimineeko jopa tämä?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Nyt on omassa luurissa RaceChrono asennettuna, mikä onkin aika paljon parempi kuin tuo tempes.
Kokeilin pari vetoa duunista pois ajellessa viime viikolla mutta tulos oli todella heikko = sinne 16 sekunnin paikkeille.
Pitääpä koittaa vaihtaa vähän eri kohdissa kun tuntuu tuota alavääntöä olevan aika paljon enemmän tarjolla kuin ennen... Lähtöjä en saa mitenkään järkevästi onnistumaan. Silloin joskus kun koittelin niin homma toimis paljon paremmin... ilmeisesti säälin tätä autoa ihan liikaa noissa lähdöissä :)

Joki tuossa aika tavalla vielä hakee kun auto hakkaa kaasarin vaihdon jälkeen selvästi paremmin joutavaa soralla mitä aikaisemmin... eli woimaa on selkeesti enemmän mutta ei sitä oikein ole näillä parilla vedolla saanut kelloon saakka esille.

Toisaalta tässä on jo jonkin aikaa epäilty tuon virranjakajan toimintaa, kun siinä o vähäsen välyyttä ja tuntuu että siinä 5000rpm pintaan vähän "sekoilevan" satunnaisesti.

Toki nyt on eri softakin käytössä joten sekin saattaa vaikuttaa... ja konetta on sotkettu niin vitusti että ties vaikka siinä alkais olemaan tunnit täynnä :)

Onneksi tuo Jallulada on enää kasausta vailla. Periaatteessa kaikki palikat on jo hankittuna.
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

joo, itelläkin kun tosiaan alkaa olla kaikki osat jo kasassa, niputusta vaille vain, olis mukava sitten koettaa saada jotakin dataakin ulos ehkä näytille asti jos aihetta... jos jostakin löytää sopivan tasasen soratienpätkän, asfaltilla ei taida olla asiaa kiihdytellä jos ei kesäyön hämärissä... ;) toimiiko tuo racechrono sitten sisäänrakennettujen gepsien kanssa, vaikka tuossa 2710:ssa? nettisivuilla ei suositella käytettäväksi integroitujen kanssa mutta toimiiko silti?

edit: syy selvisi miksei suositella. kännyn sisäisen päivitystiheys kerran sekunnissa joten kovin tarkkaan mittailuun ei asiaa... menisi siis pakkohankinnaksi tuo erillinen gps-kapula...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Qulle kirjoitti: Kokeilin pari vetoa duunista pois ajellessa viime viikolla mutta tulos oli todella heikko = sinne 16 sekunnin paikkeille.
Pitääpä koittaa vaihtaa vähän eri kohdissa kun tuntuu tuota alavääntöä olevan aika paljon enemmän tarjolla kuin ennen... Lähtöjä en saa mitenkään järkevästi onnistumaan. Silloin joskus kun koittelin niin homma toimis paljon paremmin... ilmeisesti säälin tätä autoa ihan liikaa noissa lähdöissä :)

Joki tuossa aika tavalla vielä hakee kun auto hakkaa kaasarin vaihdon jälkeen selvästi paremmin joutavaa soralla mitä aikaisemmin... eli woimaa on selkeesti enemmän mutta ei sitä oikein ole näillä parilla vedolla saanut kelloon saakka esille.
Turha repiä tosiaan mitään 6000+ jos hyviä aikoja tavottelee, ei tule kuin takkiin vakiokoneella. Kun voima loppuu niin kierroksilla ei tule kuin paskaakin paskempia aikoja.

Lähdöt on minullakin ongelma, pitäisi saada pito rikottua aivan kevyesti lähtiessä niin ajat paranisivat eikä tulisi niin julmaa nyyskäystä lähdössä. Nyt 195/50-renkailla ja lukkoperällä silkkaa utopiaa pidon menetys kuivalla :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kustaa
Viestit: 712
Liittynyt: 27.2.2010 13:58

Re: 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja Kustaa »

Hei!

Ihan vain uteliaisuuttani.
Miten kilpurin pitää lähteä viivalta.. just niin kuin renkaat pitävät, hieman sutien, pienemmmällä teholla ennen kuin renkaat sutivat?
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Niin mulla työluurina E72 ja sisäisellä gepsillä toimii komiasti.
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
tinuri
Viestit: 412
Liittynyt: 22.8.2009 21:43
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja tinuri »

Kustaa kirjoitti:Hei!

Ihan vain uteliaisuuttani.
Miten kilpurin pitää lähteä viivalta.. just niin kuin renkaat pitävät, hieman sutien, pienemmmällä teholla ennen kuin renkaat sutivat?
Mitä olen joskus itse seurannut niin taitavat rahamiehet ja naiset käyttää launch controllia että olisi optimaali kierrokset koneessa kun ampaisevat matkaan. Itse en ole noita kiihtyvyys hommia koskaan kokeillut aikojen takia. Mutta epäilisin että siinä kai se optimi kohta on jolla pyörät eivät vielä lyö joutavaa.
Avatar
pressa
Viestit: 10500
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja pressa »

Joskus kaveri kilpurilla kokeili lähtöjä kovalla sorapinnalla. Lähtö siten että joka vaihteella löi sutua, aika 4 sekuntia huonompi verrattuna siihen että ainoastaan lähtö viivalta sutaisi. Siis vajaalla kilometrillä sudittelu hukkasi aikaa niin paljon ettei sitä helposti kiinni aja. Toki ei liity ladoihin kun sen verran että ladan perä oli käytössä, koska kestävämpi kuin xxxxx:n oma!
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja Qulle »

pressa kirjoitti:Joskus kaveri kilpurilla kokeili lähtöjä kovalla sorapinnalla. Lähtö siten että joka vaihteella löi sutua, aika 4 sekuntia huonompi verrattuna siihen että ainoastaan lähtö viivalta sutaisi. Siis vajaalla kilometrillä sudittelu hukkasi aikaa niin paljon ettei sitä helposti kiinni aja. Toki ei liity ladoihin kun sen verran että ladan perä oli käytössä, koska kestävämpi kuin xxxxx:n oma!
Aika paljon aiheen vierestä mutta on kokemuksia päinvastaisestakin omalta kohalta.
Eli tuo mun käyttis Subaru Legacy 2.2:lla koitin aikoinaan kiihtyvyyksiä... pääsin muistaakseni sinne 11.7 tuntumaan mutta silti vähän täristävästä kytkimestä johtuen lähdöt meni enemmän tai vähemmän reisilleen (ei tällainen lintaa jaksa ku vinkasta asfaltilla jos nostaa suoraan kytkimen).
Nooh, koitin jonkun vinkistä samaa soralla ja aika oli 11.3 :) Enempää en sitten viittinyt käyttistä kiusatakaan.
Eli lähdössä kun sai sen stumppaamisen pois niin ajatkin alko parantumaan - ja soralla neliveto ei pahemmin häviä asfalttiin verrattuna kun ei jaksa lyödä suttua kuin ykkösellä :)
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
pressa
Viestit: 10500
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja pressa »

pressa kirjoitti:Joskus kaveri....
Qulle kirjoitti:on kokemuksia päinvastaisestakin omalta kohalta..
En ala väittelemään, starletit ja subarut menee palan matkaa alta minuutin...
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

voisikko joku antaa "junttimallin" käyttöopastusta tuon 0-100 -kiihdytyksen mittaukseen Racechronoa käyttäen? uuteen kännyyn asensin sen mutta mitenhän tuon kanssa tulis toimia? kun uuden session tekee, 0-100kph, painaa start, alkaa hakea satelliitteja mutta millon sitä pitää lähtä ajamaan? vai voiko lähtä milloin vain?

ja jos joku vielä olis joskus kokeillut reittiä siihen ohjelmoida siten että saataisiin jälkikäteen dataa miten lujaa missäkin kohti menty, voisi paljastaa että kuinka?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Vastaa Viestiin