Sivu 6/14
Lähetetty: 26.4.2007 18:01
Kirjoittaja START
kyllähän porchella on vielä taka moottori autoja (911)
ja olikos hiluxissa vielä manuaaliset napalukot?
mopoautothan on variaattori vetoisia
ja jenkeissähän käytetään myös vielä työntötankoja (dodge viper)
Lähetetty: 26.4.2007 18:19
Kirjoittaja lada1200
kyllä noita oranssaeja rekkarinkehyksiä on vielä rekoissa ja asennetaan vielä
Lähetetty: 26.4.2007 20:36
Kirjoittaja ralli lada
START kirjoitti:ja olikos hiluxissa vielä manuaaliset napalukot?
)
taitaa aivan uusimmissa olla sähkölukot, ainakin paremmassa varustelussa. ja manuaaliset lukothan on paremmat.
Lähetetty: 26.4.2007 23:52
Kirjoittaja Joen musikka
Tarrat kojetaulussa;"Pusu vie puuta päin" jne.
Säädettävä ulkopuolinen ilmanottoluukku -Renault 4.
Tiikerinhäntä tai kortsu antennin päässä.
Bensapumpun käsivipu -Lada
Mekaanisvälitteiset jarrut -Fordson-paku
Imukuppimallinen vuosikatsastusmerkki tuulilasissa.(5-60-luku)
Lähetetty: 27.4.2007 0:12
Kirjoittaja Joen musikka
Niin - se välitanko - Pannaan nyt niin että jarruttoman ajoneuvon hinauksessa käytettävä jäykkä,vähintään 3 metrin pituinen päistään hinaavaan ja hinattavaan ajoneuvoon luotettavasti kiinnitetty tanko!
Lähetetty: 27.4.2007 0:42
Kirjoittaja samarai
Itse olisin veikannut, että se välitanko liittyy kippiin.
Lähetetty: 27.4.2007 8:55
Kirjoittaja Pavlovits
Lisää veikkauksia välitangosta vastaanotetaan.
Paikkakuntatarrat takasivulasissa. Niistä naapurin Marttakin näki, että oltiin käyty Hammerfestissa.
Läänikohtaiset rekisterikilvet.
Etureunasta saranoitu konepelti
Lisävalojen pannumyssynmalliset kivisuojat.
Yleismallin niskatuki matalamallisiin selkänojiin
Sohvamallinen etupenkki.
Läpinäkyvät muovisuojat uuden auton penkkien päällä.
Lähetetty: 27.4.2007 9:22
Kirjoittaja Lada-Jussi
sisältä käsin säädettävä sytytyksen ajoitus. se olisi kova juttu ladassakin kun jakajan ennakot heittelee itekseen
Lähetetty: 27.4.2007 9:51
Kirjoittaja Jaska HKI
-puupinnapyörät
-kangasvahvisteiset ristikudosrenkaat
-tuulilasin sisäpintaan liimattava veromerkki.(70-luvulla auton painon
mukaan kun valtio tarvi lisärahaa)
-kojelaudan päällä oleva taustapeili
-poikittaisen lehtijousen pää alatukivartena.Fiat 600,Fiat 128,Fiat Regata
-kaksimoottorinen 4-vetoinen kilpa-auto.Alfa Romeo Bimotore 1934.540hv yli 300km/t
-alta avoin kojelauta.Wartburg
Lähetetty: 27.4.2007 21:38
Kirjoittaja köhmä
Vaijerivälitteinen kaasu tai yleensäkin mekaaninen vivusto yms.
Tulisiko välitanko kippattavan kopin väliin vähän niin kuin tueksi? Tai sitten se liittyy mekaaniseen kuorma-auton kippilaitteistoon (mm. Ford Köln)
Lähetetty: 28.4.2007 9:31
Kirjoittaja Pavlovits
Linja-auton moottori kuskin vieressä.
Linja-auton oven vivusto, jolla kuski avaa oven käsivoimin
Linja-auton rahastaja.
Kuorma-auton apumies.
Kaksiosainen tuulilasi.
Kaksiosainen takalasi.
Peltinen kojelauta-
Kolmepulttiset vanteet.
Pultilla kiinnitettävät pölykapselit.
Lähetetty: 28.4.2007 9:52
Kirjoittaja Ukki
Tervehdyksen toivottelen.
Toivomiani parannuksia autoihin on ollut jo vuosikymmenien ajan seuraavat: Öljypohja ja syl.kansi kiinni vetoketjulla, kytkinkoppa/vaihteisto neppareilla.
Lähetetty: 28.4.2007 17:29
Kirjoittaja Jaska HKI
-pakoputkitoiminen sisälämmitin linja-autoissa
-ovien ulkopuoliset kromikahvat joissa oven avaus peukalolla
-ovien sisäpuolinen lukitus.Ovi lukossa tappien ollessa ylhäällä.Wartburg
-lasikuituinen peräluukku.Wartburg
-leditoiminen taloudellisuusmittari jonka käyttövoimana on pieni tasavirtageneraattori bensaletkussa.Wartburg
-lattian läpi menevät polkimet.Lähes kaikki vanhat autot
-pestävä metalliverkkoinen ilmanpuhdistin
-akku takapenkin alla.VW kupla
Lähetetty: 28.4.2007 17:50
Kirjoittaja pressa
Jaska HKI kirjoitti:
-ovien ulkopuoliset kromikahvat joissa oven avaus peukalolla
-lasikuituinen peräluukku.Wartburg
-akku takapenkin alla.VW kupla
ovenkahvat pt gruiseri
lasikuitu luukku citroen c8
akku mersuissa
nämä ainakin äkkiseltään vielä käytössä
Lähetetty: 28.4.2007 23:26
Kirjoittaja samarai
Jaska HKI kirjoitti:
-alta avoin kojelauta.Wartburg
Tämä oli hyödyllinen ominaisuus, jos Warren pyyhkijät lopettivat toimintansa sateessa ja apumies mukana - hantti vaan hommiin pyörittämään kädellään pyyhkijöitä.
Toi öljyilmanputsari oli myös mielessä. Öljyn karkeaputsari oli myös ainakin Volgissa ja Mosseissa aikanaan.
Vaihdettavaa panosputsaria ei taida olla vielä mainittu?
öljyilmanputsari (Mosse):
öljyn karkeaputsari (Mosse):
tota kahvaa veivattiin ajon jälkeen 5-6 kertaa edestakaisin, joilloin tuolla sisällä olevat hyvin ohuet levyt hankasivat toisiaan. En kyllä oikein viekäkään tiedä miten ne puhdistivat sitä öljyä. Hienoputsari (vaihdettava panos) oli siis vielä lisäksi.