Sivu 6/13
Lähetetty: 14.3.2007 17:51
Kirjoittaja lada combi
Lähetetty: 14.3.2007 18:03
Kirjoittaja Midi^
Sanoisin kyllä että toi on täys vitsi.
Ei tuon avulla kyllä 200hv lähde ladan koneesta..
Lähetetty: 14.3.2007 18:34
Kirjoittaja Fast2105
hei äijät, tottakai se tuo ladaan tehoa ku se on ollu bemaris kiinni

Lähetetty: 14.3.2007 18:45
Kirjoittaja Lada-Jussi
Tatu Waloranta kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti:Mara kirjoitti:
Suosittelen tilaamaan orkkistunnuksella vanhan mallin kilvet, ei maksa enempää, kun uudetkaan ja ehtii varmaan tulla konttorille ennen rojektin katsastusta ja paremman näkösetkin ne vanhaan autoon on.
eipä tosta mitään kovin hienoa olla muutenkaan tekemässä, erityisesti vielä budjetti huomioiden

Kyllä munkin mielestä pitäis vähän enemmän olla rahaa laittaa tohon projektiin, voi jäädä vähän räkäseks,
mutta tolla budjetilla tosta Ladasta olisi saanut siistin, hienon ja laitetun ORKKISKLASSIKON!
ei tosta olis orkkisklassikkoa saanut kun auto on malliltaan muunnoksen muunnoksen muunnos, tuskin tuolla rahalla orkkistakaan, tuunata ja räpeltää voi vaikka mitä mutta yrittääpä tehdä orkkista, se ei olekaan niin helppoa.
Lähetetty: 14.3.2007 19:14
Kirjoittaja Tatu Waloranta
Lada-Jussi kirjoitti:Tatu Waloranta kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti:
eipä tosta mitään kovin hienoa olla muutenkaan tekemässä, erityisesti vielä budjetti huomioiden

Kyllä munkin mielestä pitäis vähän enemmän olla rahaa laittaa tohon projektiin, voi jäädä vähän räkäseks,
mutta tolla budjetilla tosta Ladasta olisi saanut siistin, hienon ja laitetun ORKKISKLASSIKON!
ei tosta olis orkkisklassikkoa saanut kun auto on malliltaan muunnoksen muunnoksen muunnos, tuskin tuolla rahalla orkkistakaan, tuunata ja räpeltää voi vaikka mitä mutta yrittääpä tehdä orkkista, se ei olekaan niin helppoa.
Mitäs mallia toi on, onkos se joku 21033/1600 hypridi vai mikä se on kun ei ole tullu oikein selkeää vastausta.

kyllä tolla 1000€ varmasti ihan siistin orkkiksen olisi saanut kun olisi ite hitsannut, maalannut ja tehnyt tarvittavat korjaukset, varusteiltaanhan nuo vanhojen ihmisten Ladat ovat säilyneet yleensä hyvin (sisusta...yms). Eihän toi 1000€ vältämättä museoon olisi riittänyt mutta kyllä tostakin hyvän Orkkis käyttiksen olisi saanut ja eikös ton ikänen Lada ole jo itessään klassikko

Lähetetty: 14.3.2007 20:05
Kirjoittaja pressa
en ota kantaa enää projektiin vaan tuohon ahtimee
MINUN MIELESTÄNI pari-kolme tietokoneen prosessorinpuhallinta ajaa saman asian
Lähetetty: 14.3.2007 20:07
Kirjoittaja markku
Voimamies..... hoi !!!!!!!! MYYTKÖ TAKAPUSKURIN halvalla , älä heitä roskiin maksan vaikka kuinka vähän ....... sopiiko !!
Lähetetty: 14.3.2007 20:10
Kirjoittaja BA3
Ei mulla puskureita ole myynnissä... Vai onkos täällä muitakin Voimamiehiä kuin minä ?

(oho, tuli paise)
Lähetetty: 14.3.2007 20:12
Kirjoittaja markku
Sori olikin VOIMAPESÄ ..... no aikalähelle kumminkin , tarjous edelleen voimassa !
Lähetetty: 14.3.2007 20:19
Kirjoittaja ralli lada
tuollahan ei ole TURBON kanssa mitään tekemistä.
tuohon rahaan saat esim. to3:mosia jo useammankin.
Lähetetty: 14.3.2007 22:12
Kirjoittaja Panu__
älä ny vi..tu tuallaasta mee ostamaan .. kerhon sivuilla on ollut paljon turbokäyttöön tehtyjä pakosarjoja .. nettivaraosasta ostat jonku garretin3,joku 200sx vakio välijäähy , ja paineistetut kaasarit/kaasari .. turbo n 300e käytetty,välijäähy 50-100e käytettynä,pakosarja n.100e .. puristuksia vähä laskia ja se on siinä ..
Lähetetty: 14.3.2007 23:26
Kirjoittaja Mara
Joo-o! Juuri näin, mitäs seuraavaks? Tommin Bilailupuodin alusiipi, vai??
Tollanen saattaa kehittää imusarjaan painetta ehkä alle 1500 kierroksella, jos sitäkään. Mikä idea??
Jotenkin epäilisin, että vaikutus on lähinnä psykologinen..
Ja tosiaan, oikeita ahtimia saa halvemmalla.
Sitäpaitsi tolla voi saada syytteen tapon yrityksestä!
Ainakin katsastusmies saattaa kuolla nauruun, kun konttorille karauttaa.

Lähetetty: 15.3.2007 9:39
Kirjoittaja Mäntä
Mara kirjoitti:
Joo-o! Juuri näin, mitäs seuraavaks? Tommin Bilailupuodin alusiipi, vai??
Tollanen saattaa kehittää imusarjaan painetta ehkä alle 1500 kierroksella, jos sitäkään. Mikä idea??
Jotenkin epäilisin, että vaikutus on lähinnä psykologinen..
Ja tosiaan, oikeita ahtimia saa halvemmalla.
Sitäpaitsi tolla voi saada syytteen tapon yrityksestä!
Ainakin katsastusmies saattaa kuolla nauruun, kun konttorille karauttaa.

Kato onhan se kätevä kun turbon voi kytkeä päälle, vaikka kone ei olisi edes käynnissä

Ja kätevänä ihmisenä tuohon voi tehdä sähköisen "turbo ruuvin" jolla voi säädellä tuon hiustenkuivaimen puhallusnopeutta.
Luulen, että kun kone ottaa tarpeeksi jenkkaa, niin tuosta puhaltimesta ei ole kuin haittaa...
Lähetetty: 15.3.2007 16:04
Kirjoittaja Tatu Waloranta
Lähetetty: 15.3.2007 21:51
Kirjoittaja voimapesä
Vaikka olette romuttanut tuon turbo idean täysin, laski velipoika tuon turbon ahtopaineen.
Tässä vastaus:
Kuitenkin valmistaja lupaa tuolle 1,7 psi tuohan on suurinpiirtein 0,12 bar, eli 12 000 Pa, jos käytössä on normi 2-kurkkuinen kaasutin jossa on 30 mm kurkut, niin niiden pinta-ala on noin 0,00071 m^3. Toisaalta 4-tahtimoottori imee ilmaa joka toisella kierroksella per sylinteri, eli 1,6 litrainen imee 0,8l joka kierroksella, joten se imee noin 66,7 l/s pyöriessään 5000rpm. Ja jotta tämä ilmamäärä saadaan kaasuttimen läpi, niin sillä pitää olla nopeutta noin 94 m/s. Ja koska tehohan on voima kertaa nopeus ja voima on paine kertaa pinta-ala, niin saadaan että P=pAv. Eli teho on paineen, pinta-alan ja nopeuden tulo. Sijoitellaan ja saadaan, että sähköahdin tarvitsee alle 800W tehoa ahtaakseen tuon verran tuolla käyntinopeudella. Jos vielä otetaan huomioon, että kaasuttimen sisäkurkut ovat paljon pienemmät todellisuudessa, niin tehoa ei tarvita edes tuota. Esimerkiksi 23mm sisäkurkuilla pinta-ala on vain 0,00042m^3 jolloin tehoakin tarvitaan enää vajaa 500W. Sähkötehona puhallin tarvitsee virtaa tällöin noin 33A 14V:n jännitteellä. Laskennallisesti normien mukaan tuosta selviytyy 3 mm^2 johto jo kunnialla Cool Valmistajahan lupaa tuolle 1666W, jolla lahennellään 1,6 litraisessa koneessa vähintäänkin 0,3 bar ahtoja, jopa 0,9!
Eli edelleen harkitsen tuon turbon ostamista.
Toinen ajatus oli että viikonloppuna rälläköin katon auki siten että a,b,c-pilarit jää paikoilleen ja asennen paksun plexin tilalle,näin saan läpinäkyvän katon joka on uusissa Pösössäkin.
Kansikin tuli valmiiksi,isonsin palotiloja vain vähän jotta moottori saa enemmän bensaa ahdettuna.