Sivu 6/7

Lähetetty: 14.12.2006 13:58
Kirjoittaja Stefa
Miksikös tuohon on kaasari laitettu? 23:stahan ei tainnut olla kaasutinmallina tehty..? Tosimies tekis k-jetillä :twisted:

Lähetetty: 14.12.2006 22:53
Kirjoittaja hiawis
Toi "Kawa ninjan vihree" on kyllä härski väri, onkos toi menossa maalaukseen vai onko vaan wanhoja kuvia? Iteki aattelin suunnilleen samalla värillä maalata pienempiä osia.. :twisted:

Lähetetty: 15.12.2006 20:48
Kirjoittaja miksu
Turbiini kirjoitti:mosse

bmw

Onhan niissä paljon samaa näköä ja varmaan jotkun yksittäiset osatkin sopivat, mikä ei kyllä siitä vielä täyttä kopiota tee (tai sitten ladan konekin on kopio hiacen dieselistä)

Noista kuvista nyt ei käy ilmi mutta ainakin virran jakajan sijoitus on aivan eri mosessa ja bemarin m10 koneessa.

Tänää luin mobilisti lehteä siinä oli juttu -67 elitestä ja siinä kerrottiin, että ensimmäinen mossen kone on kopioitu opelin sivuventtiilikone ja toinen bmw kone.

Lähetetty: 15.12.2006 22:09
Kirjoittaja START
miksu kirjoitti:
Turbiini kirjoitti:mosse

bmw

Onhan niissä paljon samaa näköä ja varmaan jotkun yksittäiset osatkin sopivat, mikä ei kyllä siitä vielä täyttä kopiota tee (tai sitten ladan konekin on kopio hiacen dieselistä)

Noista kuvista nyt ei käy ilmi mutta ainakin virran jakajan sijoitus on aivan eri mosessa ja bemarin m10 koneessa.


Tänää luin mobilisti lehteä siinä oli juttu -67 elitestä ja siinä kerrottiin, että ensimmäinen mossen kone on kopioitu opelin sivuventtiilikone ja toinen bmw kone.
jostain muistan lukeneeni että eliten kone olisi kopioitu siitä bemarista MUTTA siinä myös todettiin että mitään ihan samaakaan niissä ei ole eli ristiin ei osat käy mutta idea ja ulkonäkö on lähelle sama

Lähetetty: 18.12.2006 9:30
Kirjoittaja Stefa
Mutta että tuo on kuitenkin 2,3? Kansihan on jotakuinkin sama kuin 2-litraisessa. Vai onko tuohon vaihdettu kantta tjsp? Imuaukkojen yläreunasta löytyy lovet ruiskusuuttimille? Mihin imusarja ottaa kiinni? Onkos kyseessä l-jetin, vai le-jetin imusarja? Erillinen kylmäkäyntisuutin? Tuolla vakiojetillähän ei sitten turbon kanssa juhlita, onko ollut ajatusta ilmamäärämittarin suhteen?

Olipas paljon kyseltävää :lol:

Lähetetty: 20.12.2006 11:55
Kirjoittaja Stefa
Ja kauan taas kesti ennenkuin myyntiin meni :lol:

Lähetetty: 23.12.2006 11:51
Kirjoittaja 'aatee'
mutta ei oo pakko myyntiä ?

pidähä tää sun ratakillerinä :wink: on asia laite ja oma peräinen

Lähetetty: 23.12.2006 14:16
Kirjoittaja Kontio
Aatee puhuu asiaa, ois hyvä käydä ratapäivillä tommosella nirhaamassa vanhoja takakumeja ja ajamassa varttimaileja :lol:

Lähetetty: 2.1.2007 11:26
Kirjoittaja Rizhto
Mulla on Herald projekti odottamassa sopivaa M20B20 ruiskukonetta, ja aikaa laittaa. Alun perin suunnittelin Rover V8:a, mutta menivät tiukentamaan pykäliä. Projekti on siis tarkoitus saada joskus rekisteriin.

Lähetetty: 4.1.2007 12:18
Kirjoittaja mickey-69
Niinpä niin....., hieman huvittuneena kans sivusta seurannu kuinka tästä aiheesta juttua rönsyää... :shock:

No oli miten oli, mulle on aivan sama mikä minkämerkkinen kori on harrasteautossa, tai saati sitten moottori... Kukin toteuttaa omia mieltymyksiään ja sillä bueno... Ite rakentelen Ladoja, mutta myös näitä italoautoja, enkä elvistele tai sitten häpeile kumpienkaan suhteen..., ne nyt vaan on mun juttu... Jos joku sovittaa Ladaan bemun konetta, niin sehän on hienoa että on mielenkiintoa ja intoa kokeilla sen perinteisen TC:n sijaan joskus jotain muutakin.... Yltiö fanaattisuus ja politikointi kannattaa unohtaa näissä harrasteauto hommissa..., ja keskittyä olennaiseen tai jos se muodostuu liian vaikeeks, niin kannattaa suunnitella hakeutumista ehdokkaaks vaikka kunnallisvaaleihin.... :lol: :wink:


Tekniikan paperille saamisesta sen verran että, lain puitteissa on mahdollista tehdä hyvinkin paljon muutoksia harrasteautoon jos vaan suunnittelee ja perustelee tekemisensä huolellisesti.... Katsokaa vaikk mallia muuan murtoluku fiiusta -> GTI-Magazine 2/2006, sivu 14 :wink:

Tsemppiä projektin pariin...!!

Lähetetty: 4.1.2007 19:31
Kirjoittaja 'aatee'
Kuutos sergei kirjoitti:Tuli tuosa yhtenä yönä mieleen, että ei ois mikään ylitsepääsemätön homma saaja papereille tuota tekniikkaa 8)
toi oliski kova saada kilpii !! kadulle vaa 8)

Lähetetty: 4.1.2007 21:28
Kirjoittaja START
kai se jotenkin mahdollista on
kuinkas paljon näissä pemuissa olikaan tehoo vakiona?
ei vaan taida olla alle 100heppaa
mutta jos vaikka omavalmiste moottorina menis :wink:

Lähetetty: 5.1.2007 11:40
Kirjoittaja Rizhto
M60/M20 sarjan koneissa näyttäisi tehot lähtevän noin 120 hv:sta ylöspäin. Heittelee muutaman hevosen konetyypeittäin vähän lähteestä ja vuosimallista riippuen. Katso esim. BMW Club Finland. M20B20 pre 1984 ruiskuversiossa on 125 hv, mikä on tasan se mitä Triumph Heraldiin saa maksimissaan laittaa (124,8 hv).

Lähetetty: 16.3.2007 14:05
Kirjoittaja Qulle
Kuutos sergei kirjoitti:Nyt se sitte käy ja kulkee, kun sai inspiraatiota laitella :)
Kevyesti tuntuu huilaavan 8) Tielle ei oo vielä tohtinu lähtä pitoja hakemaan, ku jarrut vielä ilmaamatta, mut eiköhän sitä täsä iltapäivästä ;)
Filmiä kehiin testailuista... olis kiva nähä, miten se kulkee 8)

Lähetetty: 16.3.2007 17:51
Kirjoittaja 'aatee'
joo videoo kehii hyvä homma!!