Sivu 6/22
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 18.7.2007 16:43
Kirjoittaja Tuning Vaz
-jusu- kirjoitti:minkälaiset sytkäsäädöt sulla on?
En oo vielä valmis autolla...katotaan myöhemmin..
Nå niin..
Nyt on näin kauan...
Teen vielä downpipe ja ahtoputket, kaapelit, letkut, mittarit ja kuskin istuin paikalle sitten....

Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 18.7.2007 16:46
Kirjoittaja Tuning Vaz
Tuning Vaz kirjoitti:-jusu- kirjoitti:minkälaiset sytkäsäädöt sulla on?
En oo vielä valmis autolla...katotaan myöhemmin..
Nå niin..
Nyt on näin kauan...
Teen vielä downpipe ja ahtoputket ja maalaan kaikki tavarat, laitan kaapelit, letkut, mittarit ja kuskin istuin paikalle sitten....

ja olen tilannut uus nokkaketjunkiristin..saan sen 30 heinäkuuta, ja kun oon laittanut sen paikalle niin laitan kaikki kiinni..
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 18.7.2007 17:34
Kirjoittaja Mara
^^Ihanan ahdasta.. Minkälaisen korotuksen teet konepeltiin?
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 18.7.2007 21:04
Kirjoittaja BA3
Kateellisena katselen kun jotkut osaa / viitsii rakennella. HIENOA jälkeä

Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 18.7.2007 21:49
Kirjoittaja miksu
Mitä helvetin letkuja tossa imusarjan päällä on?
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 19.7.2007 8:56
Kirjoittaja micco
miksu kirjoitti:Mitä helvetin letkuja tossa imusarjan päällä on?
Ennemmin epäilisin niitä jarrutehostimen letkuiksi...
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 19.7.2007 23:15
Kirjoittaja Tuning Vaz
micco kirjoitti:miksu kirjoitti:Mitä helvetin letkuja tossa imusarjan päällä on?
Ennemmin epäilisin niitä jarrutehostimen letkuiksi...
Ne ovat jarrutehostimen alipaineletkuja, kyllä...
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 19.7.2007 23:19
Kirjoittaja Tuning Vaz
Mara kirjoitti:^^Ihanan ahdasta.. Minkälaisen korotuksen teet konepeltiin?
Nå..en oo kattonut sitä vielä... teen varmasti semmonen iso "scoopi".. noin 10cm korkea ja sama leveys molemmille puolille nii että se riittää kuskin puolella tuo painekotelolle paikkaa..
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 22.7.2007 0:51
Kirjoittaja teukka1100
Muutoskatsastuksesta turbolle:
Minkälaisia dokumentteja & mahdollisia muutoksia alustalle, jarruille jne. katsastuksessa vaadittiin & onko otteessa mainintaa tehoista jne...
(Olisin kiitollinen, jos voisit lähettää kuvan sähköpostilla otteesta, auton rekisteri- & valmistenumerot ei kiinnosta vaan ns. tekniset tiedot omaa projektiani ajatellen)
Teukka
terkei (at) kolumbus.fi
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 22.7.2007 2:13
Kirjoittaja Tuomas
teukka1100 kirjoitti:Minkälaisia dokumentteja & mahdollisia muutoksia alustalle, jarruille jne. katsastuksessa vaadittiin
Ladat on kai teknisesti melko identtisiä, joten niitä muutoksiakaan ei paljon vaadita. Auton pitää vastata vertailumallia, käytännössä 1.7i larssonia. Taitaa vaan useimmat Ladat olla valmiiksi alustalta, jarruilta ja voimansiirroltaan vastaavia, joten silloin ei tarvitse kuin lappu josta ilmenee että mallit ovat teknisesti vastaavia.
Järjellä ajatellen, ja varsinkin kun taitaa harva ahtaaja tyytyä siihen lailliseen tehoon, kannattaa kyllä hoitaa jarrut ja ajettavuus kuntoon.
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 26.7.2007 17:20
Kirjoittaja köhmä
Kai sillä Konela-todistuksellakin jokin virka on. Sillä pystyy osoittamaan ainakin jarrujen riittävyyden.
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 11.8.2007 21:42
Kirjoittaja TurboToffi
Minkälaisia dokumentteja & mahdollisia muutoksia alustalle, jarruille jne. katsastuksessa vaadittiin
Konelan todistuksen mukaan auton jarru ja alustaan ei tarvi tehdä mitään muutoksia.
KanttilamppuLada saa olla 100,8hv ja pyörelamppuset saa olla enintään 84hv.
1700 moottori saadan vaihtaa pyörälamppuseen Ladaan, mutta sitä ei saa käyttää vertailumoottorina sen takia että kyseinen moottori ei oo ollut alkuperäisenä moottorivaihtehtona mallissa...
Olen kuullut että jotkut ovat katsastaneet 2101 malli 100-hevosvoimasena, mutta lakikirjan mukaan ei pitäis käydä (eräs tuttu katsastusmies on ottanut selville AKE:lta, mutta ei onnistunut).
Itse meinaan katsastaa oma 1200L 84 hevosvoimasena. Olen keskustellut aika paljon se saman katsastusmiehen kanssa ja näin se pitää olla...
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 11.8.2007 22:10
Kirjoittaja miksu
TurboToffi kirjoitti:Minkälaisia dokumentteja & mahdollisia muutoksia alustalle, jarruille jne. katsastuksessa vaadittiin
Konelan todistuksen mukaan auton jarru ja alustaan ei tarvi tehdä mitään muutoksia.
KanttilamppuLada saa olla 100,8hv ja pyörelamppuset saa olla enintään 84hv.
1700 moottori saadan vaihtaa pyörälamppuseen Ladaan, mutta sitä ei saa käyttää vertailumoottorina sen takia että kyseinen moottori ei oo ollut alkuperäisenä moottorivaihtehtona mallissa...
Olen kuullut että jotkut ovat katsastaneet 2101 malli 100-hevosvoimasena, mutta lakikirjan mukaan ei pitäis käydä (eräs tuttu katsastusmies on ottanut selville AKE:lta, mutta ei onnistunut).
Itse meinaan katsastaa oma 1200L 84 hevosvoimasena. Olen keskustellut aika paljon se saman katsastusmiehen kanssa ja näin se pitää olla...
No mitä moottoria nyt sit nappisilmässä käytetään? 1200 vai 1300? konelan todistuksessa lukee että kaikkiin lada merkkisiin henkilöautoihin saadaan asentaa 1200 -1700 moottorit. Eikä siinä kerrota mitään korimalleista.
tässä on linkki siitä todistuksesta
http://koti.mbnet.fi/lada1971/konelatodistus.jpg
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 12.8.2007 18:02
Kirjoittaja TurboToffi
No mitä moottoria nyt sit nappisilmässä käytetään? 1200 vai 1300? konelan todistuksessa lukee että kaikkiin lada merkkisiin henkilöautoihin saadaan asentaa 1200 -1700 moottorit. Eikä siinä kerrota mitään korimalleista.
Näin minäkin väittäsin, mutta AKEn mukaan ei voi käyttä semmonen moottori, mikä ei oo ollut korimallissa alkuperäisenä, vertailumoottorina.
2101 ja 2105 mallissa on eri tyyppihyväksyntänumero, eli ei oo sama korityyppi AKEn silmissä... Olen kyllä yrittänyt vääntää tätä kaikilla eri tavoilla, mutta minä en ainakaan saanut katsastusmies hyväksymään se 100,8hv:n raja 2101-mallissa.
Re: Mun Lada 1200L Turbo..
Lähetetty: 12.8.2007 23:18
Kirjoittaja miksu
TurboToffi kirjoitti:No mitä moottoria nyt sit nappisilmässä käytetään? 1200 vai 1300? konelan todistuksessa lukee että kaikkiin lada merkkisiin henkilöautoihin saadaan asentaa 1200 -1700 moottorit. Eikä siinä kerrota mitään korimalleista.
Näin minäkin väittäsin, mutta AKEn mukaan ei voi käyttä semmonen moottori, mikä ei oo ollut korimallissa alkuperäisenä, vertailumoottorina.
2101 ja 2105 mallissa on eri tyyppihyväksyntänumero, eli ei oo sama korityyppi AKEn silmissä... Olen kyllä yrittänyt vääntää tätä kaikilla eri tavoilla, mutta minä en ainakaan saanut katsastusmies hyväksymään se 100,8hv:n raja 2101-mallissa.
No sittenhän tolla maahantuojan todistuksella ei ole mitään virkaa?