ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

START Paljonko tuommosessa on suunnilleen tehoja? vois itsekkin värkätä jonkun turpon :lol: onko siitä ladan kaasarista mihinkään, jos laittaa imu puolelle?
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Kait tuon ladan kaasarin luulis imupuolella toimivan ihan OK :roll:

Itekki pitäs turbo laittaa, mut en mä oikeen taida kaasaria imupuolelle väsätä.. Paljon makeempi ku on paineistettu ja dumppi suhisee :twisted:

PS: oisin valmis ostamaan ladan vakio imusarjaan sopivan toimivan paine kaasarin!
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Tuntus, että se ladan kaasari vois kuristaa en sitten tiedä jonkun talbotin kaasarin kun löytäs se vois olla hyvä :?
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Mäntä kirjoitti:START Paljonko tuommosessa on suunnilleen tehoja? vois itsekkin värkätä jonkun turpon :lol: onko siitä ladan kaasarista mihinkään, jos laittaa imu puolelle?
tehoa on enemmän kuin vakiossa :wink:
ja kaasarina on 175cd solexi, joka olisi eräiden tietojen mukaan erittäin helppo paineistaa.
21013 2300tic
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

joo ja imupuolen asennukseen helpompi kun ei oo mikään vakio kaks kurkkunen pystykaasari
ja tehoa on tosiaan enemmän kuin vakiossa näin persdynolla mitattuna
varmaan sais enemmän kun olis isompi ahdin ja aito paine puolen kaasarilla tai ruiskulla varustettu sekä cooleria, työstettyä kantta, enemmän ahtoja, paremmat männät............
:D :D :D
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

nostetaanpas tämäkin taas maailmankartalle.
jokunen päivä sitten koeajolla lada sammui täydestä lennosta omassa pihassa -> ei pimeässä tehty mitään, ja vikana oli virranjakajasta irronnut ohjainboksin johto.
tänään taas koeajettiin ja asennettiin ö-paine mittari, näyttää 3-5 kg/cm2.
tänään ei jostain syystä nostanut enään ahtoja?
oisko hyviä vinkkejä ahtojen puutteeseen?
21013 2300tic
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

ralli lada kirjoitti:nostetaanpas tämäkin taas maailmankartalle.
jokunen päivä sitten koeajolla lada sammui täydestä lennosta omassa pihassa -> ei pimeässä tehty mitään, ja vikana oli virranjakajasta irronnut ohjainboksin johto.
tänään taas koeajettiin ja asennettiin ö-paine mittari, näyttää 3-5 kg/cm2.
tänään ei jostain syystä nostanut enään ahtoja?
oisko hyviä vinkkejä ahtojen puutteeseen?
koittakaas kääntää vähän syttyä :roll:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

kokeilin kääntää jo vähän, mutta käännetään lisää.
ihme kuitenkin kun tuo on kuitenkin ahtanut jo ihan hyvinkin.
jotenkin kuitenkin tänään säätäessä tuli semmonen tunne että virranjakaja olisi ollut ennen eri asennossa :? oisko päässy pyörimään itekseen :?
21013 2300tic
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

ralli lada kirjoitti:kokeilin kääntää jo vähän, mutta käännetään lisää.
ihme kuitenkin kun tuo on kuitenkin ahtanut jo ihan hyvinkin.
jotenkin kuitenkin tänään säätäessä tuli semmonen tunne että virranjakaja olisi ollut ennen eri asennossa :? oisko päässy pyörimään itekseen :?
voihan se olla :roll:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

aika vekkuli kun kiinnitys pultti oli kuitenkin ihan tiukasti kiinni :?
mutta mistä noista tietää.
21013 2300tic
mower

Viesti Kirjoittaja mower »

onkos täälä kukaan koittanu tehdä alipaine säätimestä toisinpäin toimivaa? ja olisko hyviä ideoita sen toteuttamiseen? kuinkahan paljo sytkää pitää jo valmiiks laittaa myöhäselle?
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

itse käänsin aika reilusti ohi jakajan asteikosta.
voishan sitä ostaa vaikka jonkun turbo-auton säätimen ja soveltaa siitä.
tosin esim. saabiin maksaa motonetissä 114e uusi.
21013 2300tic
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

niin mikäköhän tuossa turboladassa on vikana kun ei taho noita ahtoja nostaa. hikisesti ehkä 0,2-0.3bar vaikka siinävaiheessa ennen on ottanu yli 0,5 ehkä viimisimmillä säädöillä pitäs ottaa lähes 1bar painetta mutta kun ei ota :shock: :(
sytkää on yritetty säätää ja sillä tuo 0,3bar on saatu (ennen ei nostanu kuin nollaan) :cry:
missäköhän kohassa muilla tuo virran jakaja on ollu että on jotenkin pelannu :?:

jos sais sen ees jotenkin nostaan ahtoja
meinaan syö miestä kun on turbo laitettu ja auton pitäs olla ahettu ja sitten ei ees nosta ahtoja :!: :?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Taitaa olla seokset liian rikkaalla ja sytkäkin ehkä aikaisella.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

täytyy kokeilla pyöritellä niitä seoksia vielä.
mutta sytytystä on kyllä säädetty jo niin myöhäselle että ei voi olla liian aikasella.
mutta ihmetyttää kun ei tehty mitään säätöjä ja ahdot vain hukku johonkin.
21013 2300tic
Vastaa Viestiin