Sivu 50/52
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 20.2.2010 20:14
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Mikäs jäi noiden Tyttöjen viimeiseksi ponnistukseksi, jonka jälkee homma hiipui hiljalleen hiljaisuuteen?
Tämä nyt menee ohi ellen aasinsillata tätä. SÄMPYn viimeiseksi ponnistukseksihan jäi Urhea matka Kuusaalt Joensuuhu täysin hajallaan olleilla Vetareilla.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 20.2.2010 20:33
Kirjoittaja Pavlovits
Elä nyt anna sitä Sämpyä vielä romumiehelle. Harjoittele sen kanssa paremmilla keleillä sitä vetarinvaihtoa, niin osaat sen sitten kun se tulee oikeasti eteen.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 20.2.2010 20:49
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
En varmaan Harjottele. Tämä Veljespari kuuluu osastoon: Entisaikojen ajoautot. Kun näin vaikean päätöksen vihdoin tein enemmän ja vähemmän pakosta, ei tulisi en voi kuvitella palaavani aikaan ennen sitä. Johan tuon päätöksen olisi voinut järkijään tehdä aiemminkin.
Minulla on noita Mielenkiintoisia harjotusvastustajia ihan tarpeeksi. Sanoisinpa että liikaakin.
Takapotkut ovat minun heiniäni vielä toistaiseksi, vaikka nyt väliaikaisesti ajellaan VäliPalalla.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 20.2.2010 20:59
Kirjoittaja khj-582
Mitäs harjoiteltavaa siinä vetarin vaihdossa on?
Onko näissä samaroissa joku oma systeemi vai?
Talbotista tuli irroiteltua kerran jos toisenkin vetarit ja laatikkokin pariin otteeseen.
Työkaluja tarvitsi huimat neljää eri lenkkiä, räikkäsarja hylsyillä, älyttömän iso tasakärkimeisseli, astia johon laskea vaihteistolätringit, pari kakkosnelosen pätkää, tunkki ja tukeva pukki.
Röhnössä kun piti olla vielä tarkkana, kun oli tuo vääntösauvajousitus.
Kesäoloissa ja pressukatoksessa irroitus tapahtui jopa 2 tunnissa itsekseen, pelkkä vetarin vaihto n. tuntiin.
Eikös näitä samaroita voisi hyödyntää vielä jotenkin? Kansi ja lohko vissiin on ihan kukkuvia.
Hmm, saiskohan siitä kannesta tehtyä viriviri-tööttööt kannen rapakymppiin...
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 20.2.2010 21:10
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Kyllä minusta kaikki hommat, jota ei ole aikaisemmin tehnyt ovat opettelua. Ei 3vuoden autonlaittokokemuksella tehdä mitään remonntia tuosta vaan. 3vuodessa ehtii paljon, mutta ilman mitään teknistä peruskoulutusta, moponrassausta ja mitään muutakaan mekaniikan tuntemusta lähes kaikki hommat ovat hankalia ja vaikeita ellei niitä ole tehnyt joitain kertoja.
Vieläpä kun katsotte tuolta aiempaa nuo meikäläisen SuomalaisUgrilaisten PihaRemonttien tekopaikat niin...
Kyllä näitä Samasaroja voidaan hyödyntää. Ilmottakaa vaan mitä haluatte niistä niin aletaan neuvotella. Kyllä niissä ehjää osaa on vaikka kuinka.
Ei muuta kuin kyselemään mitä on tarjolla.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 20.2.2010 21:26
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Ja onhan tuossa vielä sekin että tässä ollaan melkoisen MyöhäisHerännäisiä näitten autoräpellyksien kanssa. Valmiina ollaan kuin partiopoika, intoa on kuin orhivarsalla ja arviointikyky on aataminaikuinen, mutta...
Josko joskus olisi sitä kokemuksen mukanaan tuomaa viisauttakin vähän sijoittaa näihinkin hommiin. Muuhun minä sitä jo osaan laittaa, mutta räpellysropelluksiin valitettavan harvoin.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 11.3.2010 12:52
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Molemmat yksilöt luovuttavat uutterasti Elimiä. Tähän mennessä lähes kaikki elimet ovat menneet minulle itselleni VäliPalaan, mutta on näistä pikkunippeliä siunaantunut muillekin.
Koska harraste on KäytäKäytettyjä -ideologialla kyllästetty, näistä Samsaroista on vielä moneksi ja monelle iloa.
Kannattaa kysellä minulta ihan pikkunippeleitäkin, jos on tarvetta. Vaikka ne maksavat vain vaivan, niin kyllä minä niitä toimitan.
Onhan tuossa siis kaksi lähes TäyttäAutoa odottamassa riisumista ja olemista iloksi mahdollisimman monelle.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 12.4.2010 22:32
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
KevätSiivot alkoivat. Ja SÄMPY joutui niiden uhriksi. Ei nyt vielä niin, että se olisi ihan kokonaan tuosta lähtenyt kävelemään.
Osia irtoaa hyvin. Lähes uusi vesipumppu, kiilahihna, kiristyrulla ja laturihihna pääsevät jatkokäyttöön VäliPalaan. Kaasarin tietysti revittelin talteen, vaikkei täysin toimiva olekaan. Tai saattoihan vika olla muuallakin. Virranjakaja, pensapumppu, laturi, syyläri lehtoineen ja mitä lie muuta revinkään pois.
Startti lähtee ja onhan siellä konehuoneessa sitä Axtec -sälää sekä johtoja.
Sitten kun päästään tarpeeksi pitkälle niin tehdään se kuuluisa Kellistys. Eli kaadetaan SÄMPY kyljelleen ja katsellaan sieltä pohjasta irti aikanki pakoputkisto ja polttoainetankki. Ei siellä lie enempää otetavaa olekaan.
TurvaUratuulilasin voisi ottaa. Lämppäripuhaltimen ja jotain. Mitä nyt jaksaa. Mutta pihassa alkaa tapahtua.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 14.4.2010 23:23
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Kovasti tämä VihaRakas SÄMPY liikkuu edelleen. Pikkuisen liikkui pihassa, mutta se lentelee maailmalle kiihtyvään tahtiin palanen kerrallaan. Tätä juuri haluankin.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 7.5.2010 22:57
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
SÄMPYlle tilattu Retki sinne ViimeiseenVoiteluun. Ensiviikolla se saa siis vielä kyytiä.

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 8.5.2010 11:51
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
SÄMPYlle siis tilattu matka siihen parhaaseen Voiteluun. Alkuviikosta lähtee.
Vielä on vähän purettavaa. Startti ja jotakin Axtec -hilpettä. Paljonhan siitä on jo lähtenyt. Moottoripuoliahan ei näistä kai vielä kukaan halua.
Olisihan se tietysti mielenkiintoista katsoa kansi eli venat. Eihän sitä tiedä vaikka venttiilejä olisi palanut ja sen takia ei saatu päästöjä vaikka tein kaiken mitä voin ja osasin.
Keksikääs joku mitä ainakin kannattaa purkaa?
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 8.5.2010 12:34
Kirjoittaja 1500i
Onko laatikolla paljo ajettu? Niitä tuntuu toisilla menneen vähillekin kilometreille kun kahtoo myytäviä autoja

Tekiskö kannella kukaan mitään jos ei koko konetta irrota? Toisaalta taitaahan noita olla purkaamoissakin...
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 8.5.2010 13:48
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Lootahan on hyvä, mutta taitaa olla karmea homma irrotaa. Varsinkin kun ei ole koskaan sellaista tehnyt. Vai putoaako se helposti sieltä pois? Mitä on purettava ensin? Vetarit tietenkin.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 8.5.2010 14:51
Kirjoittaja lada combi
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Lootahan on hyvä, mutta taitaa olla karmea homma irrotaa. Varsinkin kun ei ole koskaan sellaista tehnyt. Vai putoaako se helposti sieltä pois? Mitä on purettava ensin? Vetarit tietenkin.
Tässä kuvasarja 110 kytkimen vaihdosta piharemonttina...
Siinä hyviä vinkkejä Samaran laatikon irroittamiseen
http://zufa66.narod.ru/photoalbum29.html
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 8.5.2010 15:15
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Kiitos linkistä. Perehdytään ja katsotaan onko älyä irrotella.