Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Kannattaa tarkistaa kaikki imupuolen liitokset, eli ettei vaan sattuisi olemaan imuvuotoa, mikä sotkisi ilmanmassamittarin arvoja? Kummallakos koneella tuo Vantaan 110 on? Lisäksi tulisi mieleen tuo surullisenkuuluisa kaasuläpän asentoanturi, joka voisi teettää noita ongelmia. Taitaa olla melkoista kulutustavaraa tuo anturi, ainakin mitä minä olen kuullut.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Mulla teki vm-97 samara täysin samaa,se oli 2 kertaa malmin delttassa korjattavana ja ne ei saaneet sitä kuntoon,no sitten yhtenä kauniina päivänä rupesin sitä sitten itse tutkimaan ja viaksi osottautui viallinen lämpöanturin(siinä termostaatin alla) johdon liitin,eli pelkkä tollainen lämpöanturin kosketus häiriö saa jo ruisku ladan nykimään ja hyytymään,sekä vikavalon palamaan. 

FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Joo ei ole ajotietokonetta. Kone on 8v mallia.
Valohan ei varsinaisesti sammunut minullakaan vaan vilkkui aika lailla sama tahti kuin vilkulla on normaalisti. Eli ei sitä valon sammumiseksi voi sanoa.
Sanotaan näin, että tiedän että autossa on puolen vuoden kaupan perumis oikeus, jos jotain vikaa ei saada korjattua, koska tänä aikana ilmennyt vika voidaan katsoa olleen siinä osto hetkelläkin.
Eli jos ne ei sitä puolen vuoden aikana saa kuntoon, niin kyllä mä lähen tota pykälää siinä vaiheessa peräämään.
Juuri soittelin, että onko osaa tullut.Ei ollut, lupasivat palata huomenna/ylihuomenna asiaan, kun selvittelevät mikä on tilanne. Vastahan tässä viikko on osaa odoteltu.
Ai niin peruste sille ettei osaa ole hyllyssä oli se, että Ladan mallisto uusiutuu niin nopeasti, ettei kaikkia voi pitää. Kaippa se sitten osien puolesta uudistuu, kun en nyt muuten ole pariin vuoteen uudistumista juuri huomannut.
Ei viitsi radiota ja kaiuttimia+ antennia vielä asentelemaan, kun ei tiedä miten tämän homman kanssa käy, jos tarvii tuon kaupan purkua alkaa ajamaan.
Muuten tosiaan olen pitänyt autosta ajettavuuden puolesta, mitä nyt olen sillä ehtinyt ajella n. 1000 km
Mites tuo 98, kun jotkut ovat täällä maininneet että kulutus on pienempää. Kuinka paljon pienemmästä kulutuksesta suunnilleen puhutaan. Ajattelin että pitäsiköhän ensi kerralla laittaakin tankkiin 98:a 95:en sijaan, kun ei tuossa hinnassa ole kuin 2 sentin ero, mitä aamulla katselin.
Valohan ei varsinaisesti sammunut minullakaan vaan vilkkui aika lailla sama tahti kuin vilkulla on normaalisti. Eli ei sitä valon sammumiseksi voi sanoa.
Sanotaan näin, että tiedän että autossa on puolen vuoden kaupan perumis oikeus, jos jotain vikaa ei saada korjattua, koska tänä aikana ilmennyt vika voidaan katsoa olleen siinä osto hetkelläkin.
Eli jos ne ei sitä puolen vuoden aikana saa kuntoon, niin kyllä mä lähen tota pykälää siinä vaiheessa peräämään.
Juuri soittelin, että onko osaa tullut.Ei ollut, lupasivat palata huomenna/ylihuomenna asiaan, kun selvittelevät mikä on tilanne. Vastahan tässä viikko on osaa odoteltu.
Ai niin peruste sille ettei osaa ole hyllyssä oli se, että Ladan mallisto uusiutuu niin nopeasti, ettei kaikkia voi pitää. Kaippa se sitten osien puolesta uudistuu, kun en nyt muuten ole pariin vuoteen uudistumista juuri huomannut.
Ei viitsi radiota ja kaiuttimia+ antennia vielä asentelemaan, kun ei tiedä miten tämän homman kanssa käy, jos tarvii tuon kaupan purkua alkaa ajamaan.
Muuten tosiaan olen pitänyt autosta ajettavuuden puolesta, mitä nyt olen sillä ehtinyt ajella n. 1000 km
Mites tuo 98, kun jotkut ovat täällä maininneet että kulutus on pienempää. Kuinka paljon pienemmästä kulutuksesta suunnilleen puhutaan. Ajattelin että pitäsiköhän ensi kerralla laittaakin tankkiin 98:a 95:en sijaan, kun ei tuossa hinnassa ole kuin 2 sentin ero, mitä aamulla katselin.
Minunkin 16V lada nykii ja ajotietokone pukkaa koodeja 0325, 0327 ja 0340. Aiemmassa huollossa oli jo puhetta tuosta nokka-akselin asennontunnistimen mahdollisesta viasta (koodi 0340) ja korjaaja vakuutti, ettei sen pitäisi ajoon vaikuttaa, sillä kuullema
kampiakselin asennontunnistin korvaa sen toimintoja. Nytpä auto kuitenkin nykii, joskus pahastikin, ja kallis huolto varmaan edessä. Onko muuten tietoa oisiko Jyväskylän liepeillä olemassa muita kuin deltan huoltamot, jotka tällaisia vikoja korjaavat?
Jos CHECH ENGINE -valo alkaa kyllästyttää, niin revi sen polttimo irti. Tämä onnistui itseltäni aika helposti.
kampiakselin asennontunnistin korvaa sen toimintoja. Nytpä auto kuitenkin nykii, joskus pahastikin, ja kallis huolto varmaan edessä. Onko muuten tietoa oisiko Jyväskylän liepeillä olemassa muita kuin deltan huoltamot, jotka tällaisia vikoja korjaavat?

- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
toi on kyllä päivän paras juttu, pitäis olla tuolla huumoriosastolla, ainakin jos menis jollekin ei-ladistille sanoo pokkana että Lada uudistuu nopeestiVantaa kirjoitti:Ai niin peruste sille ettei osaa ole hyllyssä oli se, että Ladan mallisto uusiutuu niin nopeasti, ettei kaikkia voi pitää. Kaippa se sitten osien puolesta uudistuu, kun en nyt muuten ole pariin vuoteen uudistumista juuri huomannut.

ilmeisesti Fiatin osia ei delta pidä ollenkaan hyllyssä, vaikka olisko niille sitten kysyntää niin paljon (hajoaa paljon) että kannattaa pitää?

Vikakoodi 0340
Minullakin on ollut tämä sama ongelma jo jonkun aikaa. Alkoi itse asiassa jo ennen 30 000 kilometrin huolto - silloin auto nyki ja CHeck engine valo paloi kunnes vikakoodi(t) niitä taisi olla sen 0340 lisäksi juuri yllä mainittuja. Huollon jälkeen auto rupesi taas toimimaan normaalisti eikä nykimistä enää esiintynyt. Meni n. kuukausi niin valo taas syttyi mutta nyt se on antanut vain ja ainoastaan se 0340. Tapahtui muuten kaupunkiajossa - tyhjäkäynti hilasi ylös alas kunnes koodit poistettiin mutta sen jälkeen tämän kanssa ei ongelmia - ainoastaan vikakoodi 0340 - ymmärtääkseni ei vaarallinen niin kauan kun se toinen anturi toimii - jos se taas pettää niin auto ei käynnisty lainkaan - vai mitä asiantuntijat tästä?Sepi kirjoitti:Minunkin 16V lada nykii ja ajotietokone pukkaa koodeja 0325, 0327 ja 0340. Aiemmassa huollossa oli jo puhetta tuosta nokka-akselin asennontunnistimen mahdollisesta viasta (koodi 0340) ja korjaaja vakuutti, ettei sen pitäisi ajoon vaikuttaa, sillä kuullema
kampiakselin asennontunnistin korvaa sen toimintoja. Nytpä auto kuitenkin nykii, joskus pahastikin, ja kallis huolto varmaan edessä. Onko muuten tietoa oisiko Jyväskylän liepeillä olemassa muita kuin deltan huoltamot, jotka tällaisia vikoja korjaavat?
Jos CHECH ENGINE -valo alkaa kyllästyttää, niin revi sen polttimo irti. Tämä onnistui itseltäni aika helposti.
Tuossa aikaisemmin kirjoitin tuosta kaasuläpän asentoanturista. Sitten kannattaa käyttää irti ja puhdistaa esim. jarrukliinerillä myös seuraavat:
- nokka-akselin asentotunnistin
- kampiakselin asentotunnistin (usein todella likainen -> huono kontakti)
- magneettiventtiili kaasuläpän anturin alla + sen "pohja" ruiskurungosta
- ilmamassamittari
Nämä kohdat kun katsoo, niin pitäisi alkaa nykimisen alkaa vähentymään. Näin ainakin omassa 110:ni kävi ja suurin syypää nykimiseen ainakin siinä autossa oli tuo magneettiventtiili. Siihenkin oli vaihdettu syttyboxi yms. mutta ei ollut hävinnyt vika ennen tuon venttiilin puhdistusta.
- nokka-akselin asentotunnistin
- kampiakselin asentotunnistin (usein todella likainen -> huono kontakti)
- magneettiventtiili kaasuläpän anturin alla + sen "pohja" ruiskurungosta
- ilmamassamittari
Nämä kohdat kun katsoo, niin pitäisi alkaa nykimisen alkaa vähentymään. Näin ainakin omassa 110:ni kävi ja suurin syypää nykimiseen ainakin siinä autossa oli tuo magneettiventtiili. Siihenkin oli vaihdettu syttyboxi yms. mutta ei ollut hävinnyt vika ennen tuon venttiilin puhdistusta.
Viimeksi muokannut samara88, 24.9.2005 13:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Eilen kävin tankaamassa ja perinteisesti tarkistin rengaspaineet.Mittarin mukaan kaikki paineet oli 1,8.Nostin paineet kahteen.Auton ajokäytös muuttui paljon jouheammaksi.Tuli vain mieleeni,että olisikohan sen huoltoaseman mittari,jota enimmäkseen olen käyttänyt hieman väärässä?Yleensä kalibroikohan kukaan noita huoltoaseman mittareita....ne kun vaan on
.Oikea rengaspaine kun on liikenneturvallisuuteenkin vaikuttava tekijä.

Liikkeele lähtiessä auto reagoi jälkijättöisesti kaasuun ja "check the engine"-valo syttyi palamaan.Ajotietokone antoi seuraavat vikakoodit:
E-1-0300
E-2-0303
E-3-0302
E-4-0300
E-5-0303
E-6-0302
Vikakoodeja tutkiessani niitä ei löytynyt ajotietokoneen suomennetusta tekstistä,eikä vikavalo sammunut vikakoodin kuittausnappuloista.Seuraavaksi otin akunkengät irti ja voitelin navat.Laitoin cleaneriä ruiskun irroitettaviin liittimiin(kaasuläpän asentotunnistin,tyhjäkäyntipiiri,ilmamäärämittari).Kun käynnistin auton oli vikakoodit poistuneet.Yksinomaan se että tulee kolmenlaisia vikakoodeja yhtäaikaa kuuteen eri kohteeseen tuntuu oudolta
E-1-0300
E-2-0303
E-3-0302
E-4-0300
E-5-0303
E-6-0302
Vikakoodeja tutkiessani niitä ei löytynyt ajotietokoneen suomennetusta tekstistä,eikä vikavalo sammunut vikakoodin kuittausnappuloista.Seuraavaksi otin akunkengät irti ja voitelin navat.Laitoin cleaneriä ruiskun irroitettaviin liittimiin(kaasuläpän asentotunnistin,tyhjäkäyntipiiri,ilmamäärämittari).Kun käynnistin auton oli vikakoodit poistuneet.Yksinomaan se että tulee kolmenlaisia vikakoodeja yhtäaikaa kuuteen eri kohteeseen tuntuu oudolta
