Sivu 48/56
Lähetetty: 23.4.2006 1:19
Kirjoittaja destor
Noistahan se jo oikeastaan näkyikin tarpeeksi, ihan siististi ne siihen istuu. Eikä ne taida sen enempää myötäillä tai sortaa kuin leveämmällä vanteellakaan, täytyypä katsella josko sijoittaisi rahaa kumeihin. Voi kyllä olla vähän huono sijoituskohde tällä ajotyylillä

Lähetetty: 23.4.2006 1:27
Kirjoittaja Jokari
destor kirjoitti:Noistahan se jo oikeastaan näkyikin tarpeeksi, ihan siististi ne siihen istuu. Eikä ne taida sen enempää myötäillä tai sortaa kuin leveämmällä vanteellakaan, täytyypä katsella josko sijoittaisi rahaa kumeihin. Voi kyllä olla vähän huono sijoituskohde tällä ajotyylillä

Heh, voi olla kyllä asiaa rengaskauppaan vähän turhankin usein
Kivempihän niitä huonoja hampaattomia talvirenkaita tms. on sulatella kuin uusia kumeja. Tai sitten pitää ostaa niin leveät renkaat että ladasta alkaa loppua teho

Onneksi ei tarvi omalla ladalla kumia sulatella...
Ohan noilla n+1 kertaa mukavampi ajella kuin noilla loppuunkulutetuilla slikseillä ja hampaattomilla talvirenkailla. Ja pitääkin olla...
Lähetetty: 23.4.2006 14:48
Kirjoittaja 'aatee'
nyt tuli aika raju kokemus 1700in kanssa
eli meinasin et mitenköhä kiertää ilman ilmanputsaria ja kantta ni perkeles löin käymää ja rupesin kattoo et sehä lyö sielt 20-30cm liekkiä!!!
miks se noin teki ??!
Lähetetty: 23.4.2006 16:19
Kirjoittaja destor
Imuventtiili jostain pytystä palanut tai vuotaa, taikka sitten sytkä pahasti pielessä. Myös kampiakselin etupäässä olevan hihnapyörän kolot ja se anturin kärki saattavat olla likaiset jolloin sytytyshetki saattaa vaihdella.
Lähetetty: 23.4.2006 16:23
Kirjoittaja 'aatee'
destor kirjoitti:Imuventtiili jostain pytystä palanut tai vuotaa, taikka sitten sytkä pahasti pielessä. Myös kampiakselin etupäässä olevan hihnapyörän kolot ja se anturin kärki saattavat olla likaiset jolloin sytytyshetki saattaa vaihdella.
ok kiitos infosta, piitäkin mennä tutkimaan

Lähetetty: 23.4.2006 16:31
Kirjoittaja Jokari
Kyllä mulla ainakin hyppäsi irtonainen ilmanputsarin kansi pari senttiä ilmaan, kun säädin ajatuksissani sytyn jotain 180º pieleen...

Lähetetty: 5.5.2006 22:22
Kirjoittaja Lada-Jussi
Kyllä noi takavedot on aika mopoja Samaran rinnalla, tänäänkin oli todella vaikeuksia päästä Vantaankoskelta Kehä-3:lle liikenteeseen mukaan. Samara 71 hv:n MPFi koneella lähtee ku ohjus millä tahansa vaihteella ja ollaan pian liikenne virrassa mukana, mut takaveto 75 hv:n kaasarikoneella, kiihtyy sitte ku kiihtyy. Ei tolla kyllä uskalla noille isoille teille lähteä.
Lähetetty: 5.5.2006 22:34
Kirjoittaja Jokari
Lada-Jussi kirjoitti:Kyllä noi takavedot on aika mopoja Samaran rinnalla, tänäänkin oli todella vaikeuksia päästä Vantaankoskelta Kehä-3:lle liikenteeseen mukaan. Samara 71 hv:n MPFi koneella lähtee ku ohjus millä tahansa vaihteella ja ollaan pian liikenne virrassa mukana, mut takaveto 75 hv:n kaasarikoneella, kiihtyy sitte ku kiihtyy. Ei tolla kyllä uskalla noille isoille teille lähteä.
No ohan nyt ruiskun ja perinteisen kaasarikoneen välillä jotain eroa oltava
Kyllä sillä 75 kaakilla kerkeää kun vain polkee ajatuksen kanssa. Tämä tunnehan voi johtua myös siitä että en ole tehokkaampia kärrejä juurikaan ajanut. Ei se lata kakkosella oikein lähde, mutta kun saa kolmosen tupaan ja kakkoskurkun avautumaan niin jo lähdetään
Myönnetään että ohan siinä jo reilusti kengittävä jos haluaa pysyä tuon kiihkeän liikennevirran/nykyautojen mukana. Toistaiseksi eivät edellä ajavien perävalot ole juuri loitonneet

Lähetetty: 6.5.2006 16:26
Kirjoittaja Kimmo86
Lada-Jussi kirjoitti:Kyllä noi takavedot on aika mopoja Samaran rinnalla, tänäänkin oli todella vaikeuksia päästä Vantaankoskelta Kehä-3:lle liikenteeseen mukaan. Samara 71 hv:n MPFi koneella lähtee ku ohjus millä tahansa vaihteella ja ollaan pian liikenne virrassa mukana, mut takaveto 75 hv:n kaasarikoneella, kiihtyy sitte ku kiihtyy. Ei tolla kyllä uskalla noille isoille teille lähteä.
Taitaa olla vaan koneen säädöt vähän miten sattuu, ainakin tuolla omalla 67 hv asteekilla pystyy ihan ongelmitta ohittelemaan vielä moottoritielläkin. Ensin kakkosella lämäpohjaan ja sitte kolmosta tupaan

kohtapuolin vauhtia onkin jo 130 mittarissa

Lähetetty: 6.5.2006 17:09
Kirjoittaja destor
Lada-Jussi kirjoitti:Kyllä noi takavedot on aika mopoja Samaran rinnalla, tänäänkin oli todella vaikeuksia päästä Vantaankoskelta Kehä-3:lle liikenteeseen mukaan. Samara 71 hv:n MPFi koneella lähtee ku ohjus millä tahansa vaihteella ja ollaan pian liikenne virrassa mukana, mut takaveto 75 hv:n kaasarikoneella, kiihtyy sitte ku kiihtyy. Ei tolla kyllä uskalla noille isoille teille lähteä.
Vai että sarana lähtee kuin ohjus

Ei millään pahalla, mutta sanamuoto vain pisti hiukan silmään

Lähetetty: 6.5.2006 20:08
Kirjoittaja Lada-Jussi
destor kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti:Kyllä noi takavedot on aika mopoja Samaran rinnalla, tänäänkin oli todella vaikeuksia päästä Vantaankoskelta Kehä-3:lle liikenteeseen mukaan. Samara 71 hv:n MPFi koneella lähtee ku ohjus millä tahansa vaihteella ja ollaan pian liikenne virrassa mukana, mut takaveto 75 hv:n kaasarikoneella, kiihtyy sitte ku kiihtyy. Ei tolla kyllä uskalla noille isoille teille lähteä.
Vai että sarana lähtee kuin ohjus

Ei millään pahalla, mutta sanamuoto vain pisti hiukan silmään

ohjus kuvaa hyvin tuollaista suurvalta teknologian suuria saavutuksia tai jotain sellasta
täytyy myöntää että itellä on 2107:ssa vähän seoshäiriötä, mut ei se paljoa teee eroa, pitäis kyllä vastata 67 hv:ta. Onko se joku harha vai todellisuutta että axtecit olis vähän vääntävämpiä kuin noi ozoni mallit?
Lähetetty: 7.5.2006 18:07
Kirjoittaja Nonnis
Kyllä taas huomaa kuinka seisottaminen tuhoaa auton. Orkkisklassikossa (2105 1500s -91) meni leima vanhaksi maaliskuun lopussa, enkä viitsinyt sitä konttorille kärrätä kun torvi ei toiminut eikä asialla ollut kiirettä kun nivalla ja firman autoilla pääsee kulkeen. No, äsken tuumasin että jos alkais sitä torvee laittamaan. No, auto oli kerennyt seisoon 1,5 kk ja nyt torven lisäksi leiman estää käsijarru, joka nousee tosi jähmeesti eikä pidä mitään. Lisäksi iskarin alakiinnityksen toinen puoli (katkennut ruuvi korvattu hitsinöölillä) irtosi koeajossa. Että silleen
Sen sijaan combi lähti yllättäen laakista käyntiin monen kuukauden jälkeen (viime yrittämällä ei käynnistynyt ees). Sen kässäriä en edes testannut kun leimaa on tammikuulle. Ehkäpä sen voisi ottaa käyttöön kun orkkis vaatii remonttia.
Jollain pitäs päästä Mansoon

Lähetetty: 9.5.2006 20:27
Kirjoittaja Jokari
Ei helevettiläinen, tänään normaalin öljyntarkistussyynäyksen yhteydessä loin katseen kampuran hihnapyörän mutteriin joka...loisti poissaolollaan

Omaa tyhmyyttähän tuokin on, jakopäärempan yhteydessä vedin mutterin sen verta kireälle mitä nyt pystyi vaihdetta vastaan, siinä sitten unohdin kunnon kiristyksen ihan kokonaan. Koko jutun muistin vasta kuukauden päästä tuon jälkeen...aina on pitänyt kiristää mutta tilanahtaus on ollu liian suuri kynnys.
Nyt on sitte pakko metästää uusi mutteri ja teetättää tuohon hylsyyn sopiva jatkovarsi jostain latasta tms. kun sopivaa väännintä ei ole. Kasaus kyllä kierrelukitteen kanssa ja niin pirun tiukkaan.
Kohtuullisen hyvää säkää ettei hihnapyörä ole päässyt tippumaan akselilta...

Saattoi kyllä tippua tänä aamunakin vasta, ihmettelin vain kun helvetinmoinen kolaus kuului pohjasta täysin puhtaalla tiellä...
Lähetetty: 11.5.2006 12:10
Kirjoittaja markku
Kyllä minäkin kyllästynyt 1200 koneeseen "tosi mopo" mutta ei ole kauan kun tulee 1600 mylly ja pienillä viri virillä

Lähetetty: 11.5.2006 18:55
Kirjoittaja Kimmo86
Lada-Jussi kirjoitti:
täytyy myöntää että itellä on 2107:ssa vähän seoshäiriötä, mut ei se paljoa teee eroa, pitäis kyllä vastata 67 hv:ta. Onko se joku harha vai todellisuutta että axtecit olis vähän vääntävämpiä kuin noi ozoni mallit?
No tiiä nyt sitten tosta axtecin "väännöstä", alakierroksilla meno on aika vaisua mutta sitten kun runttaa pedaalin pohjaan niin alkaa tapahtua

Eli kierroksia vaan reilusti, niin pärjäähän sillä. Sama koskee mielestäni muitakin kaasari-Ladoja