esses kirjoitti:Nuo vikakoodit ovat sytytyshäiriön koodeja.
300 on yleinen ilmoitus sytytyshäiriöstä ja 302 ja 303 viittaavat kakkos- ja kolmossylintereihin.
Jos auto on 16v niin vika vois olla vaikka puolassa. Joskin muitakin mahdollisuuksia on, mutta aika usein puolavika.
Mitäs sitten kun ja jos vika on puolassa? Voiko asialle tehdä jotain vai meneekö vaihtoon, ja jos niin tietääkö joku mitä moinen maksaa? Jos olen puolan sijainnin käsittänyt oikein, niin vaihtaminen tuskin ei ole ongelma. Voisiko vielä tarkentaa asian, niin sitten tiedän ja voin aloittaa asian tarkemman opiskelun.
Tosiaankin minulla antaa vikakoodia 3027, tulpat on vaihdettu, kontaktit suojattu cleanerillä, siitä huolimatta vikakoodi tulee melko pian. Voisiko vika olla anturissa??? Ajossa ei tunnu mitään erikoista, tyhjäkäynti rullaa hyvin.
Tulpiksi laitoin myös nelikärkiset ja moottori muuttui jouhevammaksi. Olen viime viikkoina suojannut cleanerillä jokaisen mahdollisen liittimen, mitä vain eteeni on osunut. Kävin läpi myös keskikonsolin pääreleet. Samalla vilkaisin releiden ja sulakkeiden alla olevia liittimiä, niillä kun saattaa olla taipumus lähteä irti. Takalasin lämmittimen toimimattomuuden ja takalasin pyyhkimen "sulake palaa käynnistettäessä"-ongelman olen selvittänyt liittimien kiinnittämisellä paremmin ja suojaamisella. Ainakin ongelmat ovat poistuneet.
Auton alta pienilläkin kierroksilla tuleva helinä poistui kun irrotin etummaisen äänenvaimentimen suojapellin. Oli melkoisen ruosteessa ja rämisi kädellä taputeltaessa.
Sain vihdoin ja viimein laitettua oviin, moottoritilaan etulasin paikkeille, etuosan jalkatilaan sekä takaluukkuun äänieristeet. Materiaalina oli paksua kumimattoa ja lattiahuopaa. Auto hiljeni niin että on alkuun ollut outoa ajaa, koska moottorin ääntä ei kuule samalla tavalla kuin ennen. Ovissa rasvasin, kiristin, kiinnitin paremmin ja suojasin kaiken mahdollisen, lukot ym.
67000 lähestyy, ensimmäisen leiman kävin hakemassa kesäkuun alussa. Liian alas suunnatuista valoista tuli korjauskehoitus. Kaikin puolin oli auto kunnossa. Edessä iskarit olivat mainiossa kunnossa ja takaa menivät testistä läpi että heilahti.
Ajotietokone on osoittautunut kullan arvoiseksi, se on maksanut itsensä takaisin moninkertaisesti, jos sitä jollain ei vielä ole, niin kipin kapin tilaamaan. Minulla on myös hävinnyt kellon viisarit, ne myös tietyin ajoin näkyvät kokonaan.