Sivu 44/170

Lähetetty: 27.1.2007 21:28
Kirjoittaja Samara87/88
hmm.. välillä antaa lämmintä, välillä viileää ja harvoin kuumaa...

nooh kai sen kanssa voi elää...
paskoin muuten ladan takavanteen... pakilla aika vauhdilla maahan upotetuun kulmarautaan, ajoeste.

se siitä vanteesta....

Lähetetty: 31.1.2007 7:42
Kirjoittaja foma
Nykyinen GM-ruisku lähti vielä kohtalaisen kevyesti -17 asteen pakksessa (kylmempää tänä vuonna ei täällä viel ollut :D ). Vaihteet vähä jäykemmät, mutta silti toimii ihan hyvin. Lämpäristä tulee lämmintä, mutta tosiaan jossain vaiheessa tulee aika viileä vaikka hetki sitten puhalsi lämmintä. Mahtaako siihen olla syynä, että sylärikierto tulee mukaan... Ainoa mitä huomisin rupes nopeusmittarin vaijeri hakata ilkeästi kuoreen tai johonkin. Jossain vaiheessa ajoa rupee kauhea meteli rattiakselin alueelta kuulumaan. Enempää en ole tutkinut, mut luulen että se on se vaijeri.

Lähetetty: 31.1.2007 8:44
Kirjoittaja Lada-Jussi
mulla on yksi -20 asteen esilämmittämätön kylmäkäynnistys takana GM-ruiskulla, käynnistyy hyvin ja käynti on heti tasainen, ei ongelmia, myös vaihteisto pelasi hyvin

mutta vaikka mittarin mukaan koneen lämmöt nousee normaaliksi ja hana aukeaa täysin ja ilmanohjaimen vipu liikkuu vaijerin avulla oikein, silti sisällä on vähän viileetä, lämmityslaite antaa vain kevyen lämmön, joka ei tahdo yli 10 pakkasasteen jälkeen riittää. lämpöä ei tule mihinkään suuntaan ohjaamoa sen kummemin, eli ei puhalla mistään ohikaan lämmintä, joten lämmintä ei kai tule, olisko sitten lämppärin sisällä jotain ilman ohjaushäikkää tai kennotukossa?

Lähetetty: 31.1.2007 11:10
Kirjoittaja Samara87/88
kerran on startattu samara 1.3 kaasari -20 ilman lämpöjä, hyvin lähti, ja kohatlaisesti kulki.

Tänä aamuna jo näki eteensä, auto oli yön roikassa ja eilen +250km ajoin, lähti hyvin ja toimi kuin unelma alusta asti, eikä ikkunatkaan jäätyneet/olleet jäätyneet.

kyllä joskus se talviautoilu on ihan kivaa. Mutta voisi antaa sitä lämmintä, ku meinaa kaikki vehkeet jäätyä prkl...

Lähetetty: 31.1.2007 12:46
Kirjoittaja ,_,/ukka
Pahvia keulaan ja peräkärry jossa puolikuutiota soraa perään, niin jopa alkaa lämmintä puskeen. Eikös tuo kylmyys ole nykyään yleistä kaikissa autoissa? Moottorien hyötysuhteen nousu pienentää hukkalämpöä ja lämmityslaitteet alimitoitettuja suomen oloihin.

,_,/ukka

Lähetetty: 31.1.2007 14:04
Kirjoittaja Lada-Jussi
,_,/ukkan teoriat varmaan pitää paikkaansa, mutta samarat on yleensä kyllä lämpimiä autoja, eli jos lämmintä ei tule nimeksikään, täytyy jossain olla vika.

Lähetetty: 31.1.2007 15:00
Kirjoittaja Samara87/88
hmmm itse mieltäisin sen nykyaikaisen auton josta ylempänä puhe ja samaran hiukan eri luokkaan :wink:

kyllä siellä varmasti jotain häikkää on, sitä en kyseenalaista....


tänään pääsi samara osaavien amispoikien käsiin, ja Jakohihna, laturinhihna ja öljyt&suodatin vaihtoon. Taas lisää varmoja kilometrejä.

outo tunne kun auto ei ole pihamaalla vaan jossain kaukana 60km päässä..
huomenna vasta saa... Puuttuu sekin maaginen AAAA avain taskusta... Ei varmaan unta yöllä saa...

Lähetetty: 31.1.2007 15:42
Kirjoittaja Jouska
Lada-Jussi kirjoitti:mulla on yksi -20 asteen esilämmittämätön kylmäkäynnistys takana GM-ruiskulla, käynnistyy hyvin ja käynti on heti tasainen, ei ongelmia, myös vaihteisto pelasi hyvin

mutta vaikka mittarin mukaan koneen lämmöt nousee normaaliksi ja hana aukeaa täysin ja ilmanohjaimen vipu liikkuu vaijerin avulla oikein, silti sisällä on vähän viileetä, lämmityslaite antaa vain kevyen lämmön, joka ei tahdo yli 10 pakkasasteen jälkeen riittää. lämpöä ei tule mihinkään suuntaan ohjaamoa sen kummemin, eli ei puhalla mistään ohikaan lämmintä, joten lämmintä ei kai tule, olisko sitten lämppärin sisällä jotain ilman ohjaushäikkää tai kennotukossa?
Mun GM-samarassa kannattaa pakkasilla avata vielä hansikaslokeron luukku auki. Sieltä saa vielä ripauksen kuumaa ilmaa matkustamoon. Hansikaslokero onkin auton kuumin paikka talvella.

Lähetetty: 31.1.2007 15:46
Kirjoittaja Samara87/88
oli se itelläki auki viime reissulla, siellä voi sulatella suklaata tai tehdä muuta hyödyllistä ja kuskinpenkillä paleltaaaaa...

Lähetetty: 31.1.2007 20:02
Kirjoittaja Lada-Jussi
tossa aiemmin talvella mulle kävi näytillä yksi vanhempi kaasari-samara jossa oli kylmä vikaa, mutta se oli siis todella kylmä, sisälle ei tullut ollenkaan kylmää ja lasit pysyi jäässä koko ajan, käytännössä ei voinut ajaa. Moottori lämpeni normaalisti ja vesiletkut auton sisällä oli ainakin lämpöisiä jos ei ihan kuumiakin. vivustot ja vaijerit toimi. Onkohan tämä lämmitysongelma Samaran mystisin vika, mitä kukaan ei osaa korjata?

Lähetetty: 31.1.2007 20:09
Kirjoittaja larssi21074
Teettäkää messinkiset kennot jos paleltaa.. :D
Ainiin mut ne maksaa.

Lähetetty: 31.1.2007 20:47
Kirjoittaja Samara87/88
hmm.. kuulostaa pahalta. Toissareissu kuopioon oli todella infernaalinen, kuuttakymppiä kun ajoi niin pysyi pieni tirkistysreikä, kun kiihdytti 100kmh, lasi käytännössä parissa sekunnissa "jäätyi" sisältä, ei antanut tarpeeksi lämmintä...

mystinen kyllä, mutta ei oo vielä ehtiny kokeillakkaan korjata, tosin ei taida kenelläkään tietoa olla, mutuja kyllä...

Talvella on niin kylmä ettei oikein kärsi rassata ja purkaa, ja kesällä ei lämmitintä tarvii joten eiköhän se oo ikuisuuskysymys keksitty...

Lähetetty: 31.1.2007 22:42
Kirjoittaja larssi21074
En muuten edes tiedä mitä ainetta ovat. Veikkaisin alumniiniä, kuten satakympissä. Aina kuitenkin voi tehdä tehokkaamman uuden, vaikka olisivatkin messinkiä.

Lähetetty: 1.2.2007 6:51
Kirjoittaja ff8728
Warressa joskus ei vesi(neste) kiertänyt lämmityslaitteessa, sisälle tuli kylmää ainoastaan. korjaantui kun otti lämmityslaitteen letkun irti ja lorotti maahan. Onkohan samaran lämmityskenno niin pieni reikäinen että neste ei vaan kierrä vauhdikkaasti :?: On siis kalkkeutunut

Lähetetty: 1.2.2007 9:51
Kirjoittaja Lada-Jussi
olisko muuten vanhemmissa samaroissa vielä messinkiä ja uusissa alumiinia tai jotenkin?