Sivu 44/218

Lähetetty: 7.6.2005 19:32
Kirjoittaja Sepesusi
Samaa vikaa täälläkin,onneksi Ladassa sentään näkee nupista onko ovet lukossa.Monessa autossa ei näe ulkoa lukituksen asentoa.

Lähetetty: 8.6.2005 17:39
Kirjoittaja Jaska HKI
Eilen näin kokoontumisessa satakympin ovimoottorit irroitettuna.Ennen naurettiin kuin Neuvostoliitossa kaikki oli rakennettu materiaalia säästämättä.Taitaa Venäjällä asiat olla toisin.Ainakin ovimoottoreiden koko oli lankarulla luokkaa,joten ihmetellä täytyy miten ne jaksavat vuodesta toiseen lukkoja avata/sulkea.Empä ole juuri kenenkään kuullut ovimekanismeja rasvailevan,vaikka pitäisi.

Lähetetty: 10.6.2005 7:43
Kirjoittaja 110HB
Kahdenvuoden huolto häämöttää ja teltta-autostahan
jo tupsahti eteiseen lappu jossa siitä muistutettiin.

Luvasivat oikeen ensiapulaukun ku käy teltassa huollossa.....

Piruuttani soitin ja kysyin hintaa (malmi) tälle 2v / 30000tkm huollolle

HALPAA ON VAIN 414 EEROOOOO....... :evil:

Lähetetty: 10.6.2005 9:18
Kirjoittaja pressa
joo mutta 60tkm huolto on jotain 500e
mutta kannattaa myös soittaa toisen paikkakunnan deltaan ja kysyä hintaa
kummasti paikkakuntakohtaisia eroja

Lähetetty: 10.6.2005 12:13
Kirjoittaja 110HB
Tostahan äkkiä voi laskea montako huoltoa tarvii, että on auton hinta jo tuplaantunut...

Lähetetty: 10.6.2005 15:59
Kirjoittaja tahko
Uusissa autoissa on huollontarve vähentynyt, mutta toisaalta huolto useinkin vaatii joitain erikoistyökaluja. Mikäli takuu ei ole voimassa eikä muutoin halua ylläpitää huoltokirjan leimoja, niin huollot voi tehdä jopa itse, jos vaan osaa ja on välineet. Tämä on syy siihen että suosin itse suhteellisen yksinkertaisella tekniikalla toteutettuja autoja, kuten kaasuttimelliset ei-kat takaveto-Ladat. Tämä ei kuitenkaan tarkoita etteikö uusien autojen kanssa voi elää, mutta samalla niissä piilevät maksetut ominaisuudet täytyy hyväksyä tai yrittää korjata/korjauttaa kalliilla rahalla. Tässä hivene vanhemmassa tekniikassa ei enää ole lastentauteja. Toisaalta uuden tekniikan mukanaan tuomat ominaisuudet puuttuvat. Aivan kuten huoltoja (itse vai liikkeessä) koskevassa valintatilanteessa on löydetävissä kipuraja, on sama kipuraja itselläni (ainakin tällä hetkellä) tuossa mainitussa tekniikassa. Jos ja kun vakuutun uudemman tekniikan toimivuudesta ja kokonaistaloudellisuudesta, niin varmaan hankin uudempaa kalustoa.

Tuossa vuosituhannen vaihteessa alkoi merkin kuin merkin tiimoilta kuulua mitä ihmeellsimpiä kauhutarinoita koskien uudehkojen autojen mystisiä vikoja. Se on merkki keskentekoisina markkinoille lasketuista tuotteista. Kyllä asiakkaalle pitää kyetä myimään toimiva tuote, joka todella toimii käytännössä eikä toimivuus ole pelkästään myyjän korulauseiden varassa.

Lähetetty: 10.6.2005 16:04
Kirjoittaja pressa
kyllähän satakymppiäkin voi itse huoltaa
öljyt suodattimet jarrupalat tulpat yms. perus hilppeet menee ilman mitään erikoistyökaluja
sitten jos jotain ruiskun säätöjä tms. elektroniikan ohjausta niin sitten tarvitaan merkkihuoltoa mutta harvoin niitä tulee
ja ajotietokoneellahan näkee missä vika on jos joku oikein vika on

Lähetetty: 11.6.2005 22:21
Kirjoittaja lada 1200s
jos noi huollot on tosiaan noin arvokkaita, niin
menee ainakin komeesti yli tojotan huoltohintojen.

Lähetetty: 12.6.2005 10:09
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Vaimo otti Yarikseensa osto hetkellä viiden vuoden ladypaketin. Paketti sisältää kaikki määräaikaishuollot, renkaiden vaihdot ja jotain kulutusosien vaihtoja. Hintaan sisältyö työt ja tarvikkeet. Paketti tietysti maksoi kertamaksuna, mutta yli 20000 km:n vuotuisella ajolla se tulee edulliseksi. Tuohon pakettiin sisältyen on jo kerran paikattu tuulilasista kiveniskemä, ns. häränsilmä. Samantapaisia pakettaja on saatavilla joillain muillakin maahantuojilla.

Lähetetty: 12.6.2005 17:42
Kirjoittaja lada 1200s
ladypaketin.. :lol:

Lähetetty: 12.6.2005 20:24
Kirjoittaja Jaska HKI
Tänään "check the engine" valo alkoi palaa ja moottorin veto meni ohueksi.Ajotietokone antoi vikakoodit:

E1-0300
E2-0303
E3-0302
E4-0300
E5-0303

Kuittasin sen pois ja meno tuli normaaliksi,kunnes puolen kilometrin jälkeen sama hommma taas.Avasin konepellin ja irroitin ruiskusta kaksi liitintä ja ilmamäärämittarin liittimen.Laitoin liittimet takaisin ja käynnistin auton.Varoitusvalo ei syttynyt enää ja meno oli normaalia.Täysikiihdytyksessä sain valon syttymään jälleen-kuittasin sen ja taas on meno normaalia.En tiedä pitäisikö liittimiin laittaa jotain "contact cleaneriä",vai missä vika.Koska vika on häilyvä joku kontaktijuttu sen täytyy olla.Ajotietokone osoitti tarpeellisuutensa jälleen kerran.

Lähetetty: 12.6.2005 22:40
Kirjoittaja esses
Nuo vikakoodit ovat sytytyshäiriön koodeja.
300 on yleinen ilmoitus sytytyshäiriöstä ja 302 ja 303 viittaavat kakkos- ja kolmossylintereihin.
Jos auto on 16v niin vika vois olla vaikka puolassa. Joskin muitakin mahdollisuuksia on, mutta aika usein puolavika.

Lähetetty: 12.6.2005 23:36
Kirjoittaja Mosse-Aksu
lada 1200s kirjoitti:ladypaketin.. :lol:
Sillä nimellä ne sitä tuotetta myyvät tai ainakin silloin möivät.

Lähetetty: 13.6.2005 6:31
Kirjoittaja Jaska HKI
Tosiaan...kulku oli kuin sytytyshäiriöisessä autossa.Tarviskohan tilata aika Delttaan?Onneksi tämän viikon ajan firman pakua :?

Lähetetty: 13.6.2005 12:53
Kirjoittaja jamppa110
nyt muuttu karhul deltan ääni kellossa ja aika huoltoon jo perjantaina :D
ei tartten ku sanoo et soittelin kuluttajaneuvojalle ja se sano näin.........
ja laitto ,ulle kaavake lomakkeen täytänkö vai saahaako joku järki tähä hommaa :?:

kehtas vat viel myöntää et ties koko ajan mitä niitten pitää korjaa mut ei vaa viittin sanoo :roll:

varmaan meinas et luovutan :D :D :P

perjantain jälkee pitäs 110:n olla iskussaan ja valmiina vallottamaan maailmaaa :twisted: :twisted: :!: