Sivu 44/46

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 2.9.2013 16:09
Kirjoittaja veli samara
freetechnics tai moposport.

ylempänä lukee mitä tarvii että kestää painetta

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 2.9.2013 22:14
Kirjoittaja larpanderi
mihinkähän asti yleesäki tommone weber riittää??100 120 150??? vai hommaisko sitte jonku muun kaasarin. :?

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 2.9.2013 22:25
Kirjoittaja veli samara
tuohon en osaa suoraan vastata, riippuu myös tekijöistä. Eiköhän dgv:llä ole vaparissakin päästy lähelle 120hv, joten ahdetussa pidemmälle. Ja ladassa on muita rajottavia tekijöitä ensiks, ennen kuin kaasari rupee ahistamaan.

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 3.9.2013 13:21
Kirjoittaja larpanderi
joo kunhan vaan arvelin ku itellä vaparina weberin kera oli joku 100hp 1500cc koneessa, että ne ahdistavat paikat on aika hyvin tiedossa ( luulisin) mietin vaan riittääkö mehut minne asti turbo kaverina. mutta ilmeisesti ihan riittävästi 8) aluksi ainaki :twisted:

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 4.9.2013 19:11
Kirjoittaja START
niin kysehän ei ole siitä riittääkö se mehu/bensa vaan riittääkö ilma määrä mitä saat sen läpi kulkemaan :roll:
kyllä silllä tehoa het toista sataa saa, juurikaan sen tarkemmin sitä ei pysty tässä määrittelemään näillä tiedoilla

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 6.9.2013 14:12
Kirjoittaja squide
Minkäs verran on hyvä keventää tota ladan omaa vauhtipyörää. Koneena ois 1.7 megasquirtilla ja ahtimella.

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 7.9.2013 11:40
Kirjoittaja START
varmaan pitäs sanoa että ei yhtään, lähtevät halkeemaan vakionakin..
mut johonkin reiluun viiteen kiloon niitä on taidettu tehä, takaa vaan ajaa tavaraa pois, mutta jättä nyt ainakin toista senttiä tavaraa siihen kytkin pintaan. tasapainottaa sit täytyy, jos yhtään keventää

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 8.9.2013 10:25
Kirjoittaja larpanderi
aa ja sit semmone kyssäri että paljonko tosta weeber dat kassusta on otettu tehoja ja ku kaikkilla ja muutamalla muulla tuntuu olevan tommonen käytössä. kumpi ois parempi dgv vai dat ku ei ikinä oo tommosta kaasaria tutkaillu, enempi olen kuitenki vapari miehiä. 8) jaa kysymyksee löyty vastaus ku njakso vaan vähän lukea... :lol: juu lukis vielä vähän lisää nii ei tarvis turhia kysellä...

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 6.6.2015 8:07
Kirjoittaja squide
Millasia sytkä ennakoita porukka laitellu ladan turbo koneesee e85 polttoaineella. Itellä 1.7 moottori turbolla ja toi sytkäkartta vähä hakuses... :?

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 6.6.2015 16:24
Kirjoittaja jaketech racinteam
squide kirjoitti:Millasia sytkä ennakoita porukka laitellu ladan turbo koneesee e85 polttoaineella. Itellä 1.7 moottori turbolla ja toi sytkäkartta vähä hakuses... :?
sytkäkartat on moottorikohtasia, ei välttämättä toimi sun moottori toisen moottorin kartoilla ja voi jopa mennä rikki.
sytkäennakoihin on monta muuttuvaa tekijää mikkä vaikuttaa.

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 6.6.2015 23:26
Kirjoittaja squide
jaketech racinteam kirjoitti:
squide kirjoitti:Millasia sytkä ennakoita porukka laitellu ladan turbo koneesee e85 polttoaineella. Itellä 1.7 moottori turbolla ja toi sytkäkartta vähä hakuses... :?
sytkäkartat on moottorikohtasia, ei välttämättä toimi sun moottori toisen moottorin kartoilla ja voi jopa mennä rikki.
sytkäennakoihin on monta muuttuvaa tekijää mikkä vaikuttaa.
No joo mut ois vähä suuntaa antavaa..

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 14.6.2015 13:09
Kirjoittaja saquzi
http://gyazo.com/697833cddf4bdecf8be5314891ca01e8

Tällänen kartta oli itellä 1200 koneessa.

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 1.10.2015 15:18
Kirjoittaja Mazak-
Kypehne kirjoitti:no nyt löytyi suuttimetkin purkaamolta :) ovat ilmeisesti jostain saabista ja korkeaohmiset ~16ohm ja 349 cc/min eiköhän näillä alkuun päästä, suuttimissa oleva numerosarja on 0 280 150 431 jos jotain sattuu kiinnostamaan.
Juu saabbiin näyttäis koodin perusteella olevan tarkoitettu. Sopivatko nämä suuttimet suoraan nivan imusarjaan ja suutinkiskoon? Ymmärsin että käytät niitä.

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 1.10.2015 19:31
Kirjoittaja START
jos jollain tarve niin 200heppasen 9000 2,3t suuttimet olis yhet ylimääräset..
ja arvauksena heittäisin että käy suoraan, ainakin saman kokonen runko muistaakseni ku 110 suuttimessa

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 1.10.2015 21:02
Kirjoittaja veli samara
Eli silloin siihen nivan imusarjaan käy myös fiatin suuttimet? olis yhet punto GT:n suuttimet jotka meinasin laittaa nivan sarjalla tuohon omaan nappikseen