Sivu 43/218

Lähetetty: 2.6.2005 22:15
Kirjoittaja Largoidi
jasu35 kirjoitti:Joo,Jaskan kanssa samaa mieltä,malmilla kyllä palvelu pelaa suhtkoht hyvin,mutta ladoista siellä ei huolto ymmärrä enään mitään,se on melkein sama mitä vikaa niille valittaa niin auto tulee samanlaisena huollosta takasin ja asentaja vaan sanoo "että ne ladat on kaikki tollasia,ei siitä mitään vikää löytyny". :lol: :lol:
Malmilla minustakin palvelu ja huolto toimii loppujen lopuksi ok. Huonoja päiviä noillekin sattuu...

Korjaus:
Heh, meni vastaus väärään viestiin mutta so not, asia ymmärretty.

Lähetetty: 2.6.2005 22:31
Kirjoittaja Largoidi
Ihmettelin outoa resonointia määrätyillä kierroksilla ja pienellä koputuksella syyllinen löytyi: pohjapanssari. Tai ei se mikään panssari ole vaan peltilevy koneen alla. Melkein kaikki ruuvit oikealta puolelta olivat lentäneet huisinv......n. Laitoin kunnon läpipultit ja prikat alle ja nyt ei särise. Vasemmalla puolella olivat löysällä, ne vain kiristin.

Tarkennuksena, että tämä tapahtui jo muutama viikko sitten, ei eilisen huollon jälkeen :-)

Lähetetty: 2.6.2005 22:40
Kirjoittaja jamppa110
jep samaa vikaa "pohjapanssarissa" kolusi vaan ei kolua enään vaihoin öljyt ja hokasin että sehän siellä kolkottaa ja kiristin kunnolla taitaa olla "tyyppivikaa" saa nähä löystyykö enää

Lähetetty: 2.6.2005 22:58
Kirjoittaja Largoidi
jamppa110 kirjoitti:jep samaa vikaa "pohjapanssarissa" kolusi vaan ei kolua enään vaihoin öljyt ja hokasin että sehän siellä kolkottaa ja kiristin kunnolla taitaa olla "tyyppivikaa" saa nähä löystyykö enää
Ja ihan uutuuttaan sai kiristellä kaikki etupään sisälokareitten ruuvit. Melkoinen rakennussarja tämä on, mutta kun on työkalut mukana, niin eiköhän tällä pärjää.

Laadunvalvonta on ilmeisesti ulkoistettu ostajille.

Lähetetty: 3.6.2005 8:52
Kirjoittaja pressa
tästähän on jo keskusteltu ennenkin
eli satakympissä pitää käyttäjän kiristää tai ainakin tarkistaa kaikkien näkyvillä olevien ruuvien kireys
momenttiavaimen kiristysheitto jolla ruuvit on laitettu on luokkaa jengat korkannut - lähes irti

Lähetetty: 3.6.2005 17:29
Kirjoittaja ladamaster
Huollosta ja huollon tasosta: ei huollon tasoon vaikuta automerkki; esim. audien huollon taso monissa merkkikorjaamoissa on ala-arvoista.

Yleisesti monissa merkkihuolloissa on enemminkin sanottavaa kuin kehumista.

Lähetetty: 3.6.2005 18:47
Kirjoittaja pressa
tänään odottelin volvon huollossa öljynvaihtoon 25min ja aika oli varattu jo viikkoa aikaisemmin että ei tarvitsisi odottaa
itse työhönhän ei kulunut kun 10min ja saihan sen hienon merkkiliikkeen huoltoleiman mitä hakemassa oltiinkin

Lähetetty: 3.6.2005 19:38
Kirjoittaja Mosse-Aksu
jamppa110 kirjoitti:joo ei se viiatillakaan niin hymy suussa se palvelu tullut oli tossa viime vuonna 04:nen punto ja palvelu oli samaa!

:P pitäs vissi kokeilla alffaa tai kia oisko jo sitte palvelussa eroa :P
Yhdellä kolleegalla on ollut Stilo Dieselin kanssa ongelmia. Ongelmaa on yritetty lykätä käyttäjästä aiheutuvaksi. Yhteydenotto maahantuojaan paljasti, että Karhulan Deltasta on annettu viasta aivan väärä kuva. En tiedä, missä nyt mennään asian tiimoilla.

Lähetetty: 3.6.2005 22:08
Kirjoittaja jamppa110
kyl mul on säkää ton vekottimenkaa!!
nyt hävis 110:n jarrut
taitas olla parasta ostaa joku kunnon auto tolle kaveriks farmari nappisimmu ois kova sana!

no kai se on TAAS marssittava delttaan ja kyseltävä osaiskos/viittiskös ne kattoo jarrui :P
polin menee lattiaa mitää ei tapahu ja kaikki näyttäs olevan kunnossa :?:

Lähetetty: 5.6.2005 10:26
Kirjoittaja lada 1200s
Minkähän hintasta olisi viedä 110 8v -00 deltaan
huoltoon, jos saisi ikävän nykimisen hitaassa ajossa
pois, ilmenee myös kaasua löysätessä? Tietysti vähintään
jotain 200€...

Lähetetty: 5.6.2005 18:57
Kirjoittaja tahko
lada 1200s kirjoitti:Minkähän hintasta olisi viedä 110 8v -00 deltaan
huoltoon, jos saisi ikävän nykimisen hitaassa ajossa
pois, ilmenee myös kaasua löysätessä? Tietysti vähintään
jotain 200€...
Hinnasta en tiedä, mutta kun viet niin kannattaa tilauksen yhteydessä jos suinkin mahdollista:

-antaa kirjallinen kuvaus tilattavasta työstä

-koeajo työnjohtajan tai asentajan kanssa siten että vika on päällä. Voihan olla ettei korjaamo ota autoa edes työn alle jos kyseessä on ns. maksettu ominaisuus.

-ns. budjetäärinen kustannusarvio, l. se haarukka jonka ylityksestä on neuvoteltava erikseen (ettei ole pajalla avointa valtakirjaa)

-kun auto haetaan pajalta, niin käytte työnjohtajan (tai kuka auton luovuttaakin) kanssa läpi tilauksen, l. sinulla on siitä alusa korjamolle annetusta paperista kopio

-jos ja kun se ei pelaa, niin heti pajalle takaisin ja reklamoida suullisesti työn vastaanotossa

-jos ja kun se ei ensimmäisellä kerralla tule kuntoon, olet ainakin jonkinverran vahvemmalla jäällä keskusteltaessa jatkotöiden hinnoittelusta; alussahan oli pyydetty korjaamaan vika eikä se tullut kuntoon (varmasti korjaamon parhaasta yrityksestä huolimatta), paljonko korjaamo on valmis ottamaan kontolleen työn takuuna, entäpä paljonko jää asiakkaalle joka oikeutetusti oletti saavansa autonsa ehjänä takaisin.

Varmaa on että kun auto käy toisen kerran pajalla ja vika ei korjaantunut ensimmäisellä kerralla, joutuu uusintarempasta maksamaan - onhan korjaamo varmaan yrittänyt parhaansa. Sen lisämaksun suuruuteen voi omalla toiminnallaan jossain määrin vaikuttaa. Korostettakoon että kysymyksessä ei ole asiakkaan ja korjaamon välinen riita-asia, vaan hyvin perusteltu reklamaatio kuuluu normaaliin liiketoimintaan ja reklamaatio antaa toimittajalle mahdollisuuden korjata tilaajalle toimittamansa hyödykkeen puutteet tai virheet.

Lähetetty: 5.6.2005 19:01
Kirjoittaja tahko
Niin ja kaikenlaisen nykyelektroniikan (tietokoneet ym.) kanssa taas neuvotellaan aina siitä kipukynnyksestä minkälaiseen kuntoon hyödyke on saatettava että asiakas kykenee sen kanssa niine vikoineen elämään. Tuntuu ettei noita saa ikinä niiden elinaikana täysin toimimaan.

Lähetetty: 6.6.2005 19:46
Kirjoittaja Jaska HKI
Tänään poika havaitsi,että oikea takaovi ei ollut lukossa vaikka en ollut kerinnyt avata ovia keskuslukolla.Kokeilin kerran avata ja sitten sulkea.Taaskaan kyseinen ovi ei lukittunut vaikka tappi liikahti alaspäin.Tämän jälkeen kyseistä vikaa ei enää ilmennyt,vaan ovi lukittui normaalisti.Oliskohan rasvan puutetta mekanismeissa.Täytyy tarkkailla tilannetta.

Lähetetty: 6.6.2005 23:05
Kirjoittaja tahko
Koska en ole johdonmukainen ihminen, niin silloin kun lukitsen auton niin kierrän sen läpi ja reistaan joka luukkua ja tarkistan että vaihdekin on päällä ettei itsekseen rullaile pitkin kankaita. Toisaalta usein on ovet auki ja avaimet virtalukossa ja vaihdekin saattaa olla vapaallamilloin missäkin, välillä ihan hirvittäää. Hyvä tapa olisi kokeilla lukitus kun se on sähköisesti tai mekaanisesti kytketty. Saakos sen muuten mekaanisesti päälle - eli lukitsisi ovat vanhaan malliin?

Lähetetty: 7.6.2005 9:00
Kirjoittaja Ladaism
Jaska HKI kirjoitti:Tänään poika havaitsi,että oikea takaovi ei ollut lukossa vaikka en ollut kerinnyt avata ovia keskuslukolla.Kokeilin kerran avata ja sitten sulkea.Taaskaan kyseinen ovi ei lukittunut vaikka tappi liikahti alaspäin.Tämän jälkeen kyseistä vikaa ei enää ilmennyt,vaan ovi lukittui normaalisti.Oliskohan rasvan puutetta mekanismeissa.Täytyy tarkkailla tilannetta.

Mulla sama tilanne, joskus oikea takaovi jää auki.
Ärsyttävää käydä kokeilemassa vaikka on muka kauko-ohjattu lukitus.
Mietin et irrottasko molempien takaovien johdot, eihän mulla ole ketään ikinä edes kyydissä. Pitäis 50 % ovi vioistakin kadota ;D