Sivu 43/46

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 13.5.2013 19:38
Kirjoittaja speedy
Kyllä tuo tuloletku sais vähän isomalla halkaisijalla olla ja teräspunoletkua et kestää lämpöä,Kun se kuitenkin tulee siehen turbon kuumimmalle paikoille,Ja tuo paluu on itellä ihan perus kumiletkua oisko ollu 12mm.

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 13.5.2013 20:21
Kirjoittaja veli samara
Eikö se lähtöletkukin kuuluis olla jotain lämpöä kestävää? samasta palikasta lähtee sekin, mut vain toiseltapuolelta. Ja öljykin lämpimämpää kuin tulopuolen letkussa.

Ja jostain lukenut että perusletkut paluuletkussa olis ensimmäinen konerikon aiheuttaja, jos muut asiat kunnossa.... V*ttu minä mitään näistä tiedä :D

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 13.5.2013 20:30
Kirjoittaja START
no paine puolihan niissä vakiona on jotain 6mm kovaa putkea eli joku viis kuus milliä sisältä ainakin riittää. yleisempi ongelma on että on liian isoa putkea, jotkut on saanu sillä tavoin ehjän/uuden ahtimen savuttamaan
hydrauli liikkeessä teetetty teräspunos letku mulla on mutta en sen kokua muista
mulla on paluu putki siitä laipalta eka muutaman sentin teräs putkea ja siinä päässä on hitsattu 1/2 tuuman nippa ja hydeletkulla toiseen 1/2" nippaan mikä on öljypohjassa. oltava sitten letkua mikä oikeasti kestää öljyä, mikäli haluaa että kestää enempi kun kaks kuukautta (kokeiltu on)
se hydrauli letkukin on siinä rajoilla että miten kestää pisemmän päälle koska ei ole suunniteltu kestämään jatkuvasti 130 asteen lämpöjä, mutta eihän siellä painetta ole

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 13.5.2013 20:51
Kirjoittaja veli samara
En minäkään tuota painetta miettinyt, vaan juuri tuota parin viikon kestöikää :D . Pelaa varman päälle, ja tekee molemmat letkut hydeliikkeessä. Luulis hydeletkujakin olevan erilaisia, jotka kestää lämpöjä....

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 13.5.2013 21:02
Kirjoittaja START
mun mielestä niissä kunnon teräspunosletkuissa on jotain teflonia se sisäpinta, tai jotain, kestää kuitenkin kuumaa paremmin.
pitkään se tavan hydrauliletkukin paluuna kestää, jos nyt ei pakosarjaa vasten mene. veikkaan että hätää ei ole ekaan kymmeneen vuoteen

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 13.5.2013 22:29
Kirjoittaja toktornivako
Juu kummatkin letkut teräspunosta(sisällä on juurikin teflonia) ja paluu vaan reilun kokoista sisämitta 12-16mm, kaikki Hyd-firmat ei sitten tykkää tehdä mitään "turbon"putkia? Ettei kannat mainita siitä mitään.

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 15.5.2013 16:55
Kirjoittaja Kypehne
no eipä kauaa ehtinyt moottoria säädellä kun meni 2 ruiskusuutinta oikosulkuun missähän mahtaa olla vika :D suuttimet on 12ohmiset

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 15.5.2013 19:25
Kirjoittaja jaketech racinteam
Kypehne kirjoitti:no eipä kauaa ehtinyt moottoria säädellä kun meni 2 ruiskusuutinta oikosulkuun missähän mahtaa olla vika :D suuttimet on 12ohmiset
eihän olleet 100% auki pitkää aikaa? kaverilla teki pösössä tuollain ku oli liian pienet suutimet.

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 15.5.2013 20:09
Kirjoittaja Kypehne
eivät tietääkseni. suuttimet on 350cc säädin vain perusarvot ruuttaan ja sain vehkeen käymään tyhjäkäyntiä. sitten kun alkasin tuota trigger anglea ja sytytysennakkoa säätämään, niin alkas temppuilemaan eikä enää tahtonu lähteä käyntiin. toisen suutinpiirin 5A sulake oli palanut ja pistin uuden tilalle niin seki hajosi samantien sitten mittasin suuttimista yleismittarilla niin 2suutinta näytti 12ohm ja 2 muussa oli 6 ja 3 :?

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 9.7.2013 23:28
Kirjoittaja Asentaja
Isellä olisi nyt turbotettuna 1500 ladan kone, mutta olisi kysymys tuosta sytytyksestä että kannattaako virranjakajasta ottaa keskipako kokonaan pois käytöstä vai rajoittaa sitä vain jonkun verran?

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 11.7.2013 15:54
Kirjoittaja Jana
Sopiiko Weberin 32/36 DGAV kaasari turbo käyttöön? Takapotkussa 1600 kone..

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 11.7.2013 20:41
Kirjoittaja veli samara
Kyllä tietyillä muutoksilla. Muovikoho(vakio messinkinen ei kestä), tiivisteiden vaihtaminen kumisiin(paperiset ei kestä), neula venttiili vaihdettava kumikärkiseen, ja ja läppien akseloinnin tiivistäminen.
Mulla dgv ja ahdin tulossa kovaa vauhtia konehuoneeseen...

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 20.7.2013 10:18
Kirjoittaja squide
Itellä nyt kaikki turbo hilut kiinni 1500cc koneessa ja nyt ois suunnitelmissa alkaa tekemää kokonaa uutta moottoria! Itellä kaikki muut koneet löytyy paitsi 1700cc mut niitähän saa rahalla viel ostettua :D Mistä lohkosta kannattaa alkaa turbo konetta rakentamaa? Luin tän topicin ja mut en oikee saannu selvää vastausta.

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 20.7.2013 11:50
Kirjoittaja START
1700 taitaa olla paras
vakio kansipahvi kestää paremmin kun muissa on uivat tapit vakiona ja mäntää yms osaa löytyy parhaiten ja tietysti tilavuudeltaa paras lähtökohta. toki muistakin saa mutta joutuu ehkä näkemään enemmän vaivaa, kuutiotkin jää niissä väkisin pienemmäks

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Lähetetty: 1.9.2013 14:54
Kirjoittaja larpanderi
mistäköhän tommosee dgv webruun sais noita paineistus sarjoja, jos saa???? ja miten se on ton vakio kärettömänsytkän laita jos laittaa jku 0,5 -0,7 bar painetta. koittais aluksi vaan saaja toimimaan ton värkin ja leimalle ja sitte koittaas vasta ruveta innostumaa.