kokemuksia liikenteestä

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: kokemuksia liikenteestä

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Nonnis kirjoitti:
THI-900 kirjoitti:
Nonnis kirjoitti:Mitäs vikaa Tampere-Parkano välissä on? Mä ajan joka työpäivä Hämeenkyrö-Tampere-Parkano-Tampere-Hämeenkyrö ja valittamista on lähinnä välissä Hämeenkyrö-Tampere, jota hoitaa Tielaitoksen sijaan YIT.
Koko tie on yhtä vikaa... Nopeusrajoitukset vaihtuu koko ajan 60-80-100 jne. Sitten on ne vaihtuu typerissä paikoissa isommasta pienempään. Tästä esimerkkinä ikaalinen tampereelta päin tultatessa (100-80 ja 80-60). Toinen tyhmä paikka on sitten ennen hämeenkyröä siinä ohistuskaistan kohdassa, Mahnala & Timi liittymän paikkeilla.

Sitte on niitä stanan ohituskaistoja. Sillon ku vastaan tulevat saa ohittaa niin itte ei saa. Nyt on vielä pantu kaidekin eteen uusilla ohituskaistoilla, jotta vain ei pääsis ohittaan. Ja sitte kun niitä ei oo, on hitonmoisia mäkiä, että ei muuten pääse ohi. :D

Ja onhan siinä kameroitakin, mutta niistä mulle ei juuri ole haittaa.
Miten niin typerissä paikoissa vaihtuu? 60:n rajoitukset tolla välillä on Hämeenkyrön, Sammin Esson ja Parkanon kohdalla. Mitäs tyhmää Maisematien risteyksessä sitten on? (siis tuo "Mahnala/Timi"). Ja eikö oo täysin loogista että vastaantulijoiden ohituskaistan kohdalla ei itse voi ohittaa? Ohitukseen tuskin on tarvetta, jos on niin lussu auto, ettei ohitus onnistu Sasin/Patrakan/Teiharjun mäkeen.
Otetaanpas perusteellisemmin.

60 nopeusrajoitukset on sinällään ok, niitä en paheksu ollenkaan. Vaan ne paikat missä ne vaihtuu. Miksi niiden pitää vaihtua pienemmäksi alamäessä ==> joutuu usein painamaan jarrua. Ja taas toisaalta kasvaa ylämäkeen ==> joutuu runttaamaan kaasua tolkuttomasti että vauhdin saa kasvamaan.

Tämä aiheuttaa sen että vauhtia saa alkaa pudottaa jo hyvissä ajoin ennen kun nopeusrajoitus vaihtuu pienemmäksi ja taas toisaalta sitten körötellä mäki hiljempaa ylös kun suurin sallitu nopeus, kun rajoitus muuttu suuremmaksi ylämäessä. Tämä saa kanssa-autoilijat helposti polttamaan näppinsä, mutta polttakoot. Ainoastaan jos joku Scania tms merkki näkyy metrin korkuisena taustapeilistä, niin toimin vasten omia periaatteitani eli jarrutan alamäessä ja painan kaasua ylämäessä.

Tienpitäjällä kun olis vähän öögaa näiden hommien kanssa, niin päästöt olis liikenteestä hieman pienempiä.

Ja siihen auton tehottomuuteen. Kyllä mun Poloista tietysti se vaivaa. 64 konia (ja niistäkin varmasti osa kateissa) ja täysi kuorma ei hirveesti anna mahdollisuutta kikkailuun. Ohistuskaistojen sulkemisessa toisen puolen ohittajilta en pidä siitä, että taas mennään lähemmäksi holhousyhteiskuntaa. Ennen sai ohittaa myös toisella puolen tulijat, vain toinen puoli oli priorisoitu.

Näin puhuu kuski, jota varmaan kaikki pitää nyt sellaisena, joka on mielestään aina oikeassa ja muut väärrässä. Totta toinen puoli, Pohjanmaallahan usein ajatellaan "Minoon oikias, sinoot vääräs" :lol:
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
fordvaltonen

Re: kokemuksia liikenteestä

Viesti Kirjoittaja fordvaltonen »

Jos ei Ladalla saa ketään ohittaa ei saa vissiin Skodallakaan. Viime maanantaina ajelin Tampereella Hämeenpuistossa sitä sallittua 40km/h kun taakseni ilmestyi jostain sivukadulta Skoda Favorit. Hetken ajoi takanani kunnes vaihtoi toiselle kaistalle ja revitteli ohi leveä, tyytyväinen hymy naamallaan. Annoin herrasmiehenä mennä menojaan, ei viitsinyt pilata toisen iloa kun sai kerrankin onnistuneesti ohittaa :lol:
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: kokemuksia liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Aamulla n. klo 9 sai Opel uudet muodot, olin menossa Hurukselantietä pitkin Sunilaan päin, kun Neste Huttusen kohdalla moottoritien rampilta tuli Vw Passat STW kolmion takaa vauhdilla eteen, ehdin jarruttaa ja väistää, mutten tarpeeksi.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Klo 13 on vahinkokartoitus, saas nähdä meneekö lunastukseen, kolarissa vaurioitui ainakin:

- Konepelti
- Vasen etulokasuoja
- Vasen umpio
- Vasen etuvilkku
- Puskuri
- Maski
- Tuulilasi
- Pyöränkulmat (ratti 30 astetta vinossa vasempaan päin suoraan mentäessä)

Johan tässä oli 65tkm ajettukin ilman kolaria :? Onneksi ei ollut oma syy ja henkilövahingoilta vältyttiin.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: kokemuksia liikenteestä

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

mikko853 kirjoitti:- Konepelti
- Vasen etulokasuoja
- Vasen umpio
- Vasen etuvilkku
- Puskuri
- Maski
- Tuulilasi
- Pyöränkulmat (ratti 30 astetta vinossa vasempaan päin suoraan mentäessä)
Polosta joku vanhempi rouvashenkilö peruutti takaoven rutuun kesällä. Korjausarvio oli 1250€. Veikkaan että sun korjaus maksaa ainakin 2000€, jos vertaa vahinkojen määrään. Ei taida Opel olla ihan noin arvokas. Paska juttu, mutta onneksi ei käyny kellekkään pahasti.

Se on nyt vain niin, että sun kohtalo on hakea se samara sieltä Kauhavalta. Sinne pääsee muuten junalla ihan viereen. :D
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: kokemuksia liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

THI-900 kirjoitti:
mikko853 kirjoitti:- Konepelti
- Vasen etulokasuoja
- Vasen umpio
- Vasen etuvilkku
- Puskuri
- Maski
- Tuulilasi
- Pyöränkulmat (ratti 30 astetta vinossa vasempaan päin suoraan mentäessä)
Polosta joku vanhempi rouvashenkilö peruutti takaoven rutuun kesällä. Korjausarvio oli 1250€. Veikkaan että sun korjaus maksaa ainakin 2000€, jos vertaa vahinkojen määrään. Ei taida Opel olla ihan noin arvokas. Paska juttu, mutta onneksi ei käyny kellekkään pahasti.

Se on nyt vain niin, että sun kohtalo on hakea se samara sieltä Kauhavalta. Sinne pääsee muuten junalla ihan viereen. :D
Lunastukseenhan se meni. 500€ tarjosivat ensin, mutta kovan tinkaamisen jälkeen sai 837€ eikä senttiäkään enempää.. saman verran tuli takkiin kun mitä sai korvauksia.

Noh, Samaraa ei tullut tilalle, vaan pikkunen Fiesta, jostain piti saada nopeasti halpa ja hyväkuntoinen peli ja tämä oli kilometrin päässä joten kaupat tuli.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: kokemuksia liikenteestä

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

mikko853 kirjoitti:Noh, Samaraa ei tullut tilalle, vaan pikkunen Fiesta, jostain piti saada nopeasti halpa ja hyväkuntoinen peli ja tämä oli kilometrin päässä joten kaupat tuli.
Onnittelut uuden kinnerin johdosta. Kaverilla oli semmonen 1.4i. Oli melkoonen peli!

Ei muuten passaa mun kaaliin että sait siitä autosta vain ~850€? En nyt tietty niin tarkkaan sitä sun peliäs kattonu, mutta kyllä mä sen arvokkaampsi olisin arvioinu. :?
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: kokemuksia liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jokari »

THI-900 kirjoitti: Ei muuten passaa mun kaaliin että sait siitä autosta vain ~850€? En nyt tietty niin tarkkaan sitä sun peliäs kattonu, mutta kyllä mä sen arvokkaampsi olisin arvioinu. :?
No kuvitteleppa tilalle vaikka joku -97 ruutta takaveto. Korvaussumma max. 200€ :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
harka

Re: kokemuksia liikenteestä

Viesti Kirjoittaja harka »

Olihan mielenkiintoinen pohjanmaanreissu. Sunnuntaina en päässyt mobiliaan vaan jouduin lähteä ajelemaan tampereelta seinäjokea kohden ja tre-parkano väli oli kyllä yhtä taiteilua että pysyi tiellä. Kokoajan meinasi lada lähteä käsistä. Vähän ennen hämeenkyröä oli auto katollaan ojassa ja tuo oli tapahtunut ihan juuri meikäläisen edessä koska tuossa vaiheessa ihmiset juoksivat auttamaan autoon jääneitä. Myöhemmin luin että silminäkijän mukaan auto ajoi rajoitusten mukaan tai allekin. Siinä tuntui parin tunnin ajo ihan täydeltä työpäivältä.

Paluumatkalla tiistaina koettiin myös vaarallisia tilanteita, jälleen hämeenkyrön lähellä. Ajoin 80kmh eli rajoitusten mukaan. Tuossa kohdassa oli ohituskielto, mutta YITn pakettiauto painoi kovaa vauhtia ohi. Kaistojen välissä oli kunnon loskakerros ja kun tuo YITn ääliötyöntekjä päätti palata heti parin metrin päähän autosta niin kaikki paska tuli suoraan tuulilasiin. Ei ollut mukava yllätys tuossa nopeudessa kun pariksi sekunniksi katoaa täysin näkyvyys. Onneksi tie oli sula ja suora, muuten olisi ojaan tai vastaantulijankaistalle ajautuinen ollut todennäköistä. Mikä ihme siinä on kun ei voida ajatella yhtään omaa napaansa pidemmälle liikenteessä :evil:
Evreka
Viestit: 467
Liittynyt: 24.8.2008 20:45

Re: kokemuksia liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Evreka »

Tuli itsekin kolaroitua carinalla erään farmarivolvon kanssa joka liukasteli kolmion takaa alle.
Tuon näköistä jälkeä tuli.
Kuva

Vahinkotarkastaja tarjosi ensin 400e, mutta en kelpuuttanut ja seuraava tarjous olikin 750e jonka hyväksyin. Auto jäi itselle. Kesällä pistelen kasaan tuon ku löytyy varastosta osat ja väliajan ajelen eilen katsastetulla -88 nissan sunnylla josta köyhdyin muutaman satasen.

Minkä ikäinen ooppeli tuo on?

Muuten liikenteestä täytyy sanoa että en tajua mikä siinä on että ohituksen jälkeen kurvataan nenän edestä takaisin omalle kaistalle vaikka tyhjää suoraa on kilometri eteen. Näkyvyys menee kun lumi pöllyää ja muulloin lentää kurapaskat lasiin. Ja en mielestäni ole tientukkona tuolla teillä, gps:llä tarkistetun mittarin mukaan ajelen 85km/h.
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: kokemuksia liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

THI-900 kirjoitti:
mikko853 kirjoitti:Noh, Samaraa ei tullut tilalle, vaan pikkunen Fiesta, jostain piti saada nopeasti halpa ja hyväkuntoinen peli ja tämä oli kilometrin päässä joten kaupat tuli.
Onnittelut uuden kinnerin johdosta. Kaverilla oli semmonen 1.4i. Oli melkoonen peli!

Ei muuten passaa mun kaaliin että sait siitä autosta vain ~850€? En nyt tietty niin tarkkaan sitä sun peliäs kattonu, mutta kyllä mä sen arvokkaampsi olisin arvioinu. :?
Tää on viimeistä vuosikertaa 1.4 kaasari fiestaa, weberillä ja käsiryypyllä luonnollisesti. Kyllähän tuommonen pikkukoppi liikkuu 75hv turvin ihan ok, ahtaanpaikan kammo vaan meinaa iskeä :lol: Kone on se entisistä escorteista ja orioneista tuttu 1.4 cvh, noilla on päästy alle 7 litran keskikulutukseen, tämän pitäis pari sataa kiloa kevyempänä mennä vielä pienemmällä.

Evreka, vm. 1992 oli ooppeli. Eipä nuo koskaan oo arvossaan olleet, varsinkaan nyt kun ooppeli menee konkkaan jollei saa 3,3 miljardia lainaa :D
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
lada-juntti
Viestit: 482
Liittynyt: 23.5.2006 8:42
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: kokemuksia liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lada-juntti »

Voisko joku viisaampi valaista mulle pari liikenteeseen liittyvää asiaa, kun mä normaalia tyhmempänä henkilönä en näitä ymmärrä.

1. Nopeusrajoitus. Omakohtaiseen kokemukseeni liittyen kun mä ajan 80kmh nopeusrajoitusalueella tasan 80kmh nopeutta ( tarkistettu tienvarsitutkasta ja navigaattorin nopeusnäyttöä seuraten sekä auton mittarivirhe tiedostaen eli ladan mittarin täytyy näyttää 87kmh), niin perseeseen kertyy kiukusta pihisevä autojono. Siis, kuinka paljon ylinopeutta pitää lainmukaan ajaa? Pitääkö takaa tulevaa ylinopeutta ajavaa liikennettä väistää ajamalla pientareelle?

2. Rampilla oleva kolmio. Tarkoittaako rampilta tuleville kolmio etuajo ja päälleajo oikeutta, kun ne tulevat täysin sokkona helvetinmoisella vauhdilla päätielle ( motarille, kantatielle tms.) VÄISTÄMÄTTÄ päätiellä ajavia. Miksi tätä kolmion merkityksen vaihtumista ei ole tiedotettu julkisesti, että pääväylällä ajavat tietäisivät väistää rampilta tulevia. Mulle aikoinaan autokoulussa opetettiin, että jos sä tulet rampilta ja huomaat, että ei ole sellaista rakoa mihin voisi vaaraa aiheuttamatta ajaa, niin sä pysähdyt ja odotat sellaisen raon syntymistä, etkä aja väkisin jonkun eteen tai kylkeen. Kai nämä jutut on sitten muuttuneet, mutta vieläkin kuulemma rampilta tulevien väistäminen aiheuttaa inssiajossa hylkäyksen.
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Avatar
pikku-maukka
Viestit: 655
Liittynyt: 18.1.2007 20:38
Paikkakunta: Starttila

Re: kokemuksia liikenteestä

Viesti Kirjoittaja pikku-maukka »

mikko853 kirjoitti:ahtaanpaikan kammo vaan meinaa iskeä
eipä itelle teettäny paljoo tuskaa ajaa fiestaa ja piituutta kuitenki 190cm ja painoo sen 200kg luokkaa oli kyllä ovenkahva toisen jalan alla ja käksä ja vaihekeppi kävi välillä toisen jalan alla.
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
Avatar
pikku-maukka
Viestit: 655
Liittynyt: 18.1.2007 20:38
Paikkakunta: Starttila

Re: kokemuksia liikenteestä

Viesti Kirjoittaja pikku-maukka »

voi per*e ihmiset on tyhmiä!!! ei voi ees motorilla mennä kunnolla ohi ennenkun palaa oikeelle kaistalle,
ja rampeilla tullaa ihan per*****ä kiinni se on kiva kun vaikka nopeus vaan jotai 40km/h ja silti hakee sladin ja 4pyöräluiston väliä(pitäsköhä hommata paremmat renkaat)
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
Avatar
Ukki
Viestit: 1876
Liittynyt: 3.2.2007 9:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: kokemuksia liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Ukki »

lada-juntti kirjoitti:Voisko joku viisaampi valaista mulle pari liikenteeseen liittyvää asiaa, kun mä normaalia tyhmempänä henkilönä en näitä ymmärrä.

1. Nopeusrajoitus. Omakohtaiseen kokemukseeni liittyen kun mä ajan 80kmh nopeusrajoitusalueella tasan 80kmh nopeutta ( tarkistettu tienvarsitutkasta ja navigaattorin nopeusnäyttöä seuraten sekä auton mittarivirhe tiedostaen eli ladan mittarin täytyy näyttää 87kmh), niin perseeseen kertyy kiukusta pihisevä autojono. Siis, kuinka paljon ylinopeutta pitää lainmukaan ajaa? Pitääkö takaa tulevaa ylinopeutta ajavaa liikennettä väistää ajamalla pientareelle?

2. Rampilla oleva kolmio. Tarkoittaako rampilta tuleville kolmio etuajo ja päälleajo oikeutta, kun ne tulevat täysin sokkona helvetinmoisella vauhdilla päätielle ( motarille, kantatielle tms.) VÄISTÄMÄTTÄ päätiellä ajavia. Miksi tätä kolmion merkityksen vaihtumista ei ole tiedotettu julkisesti, että pääväylällä ajavat tietäisivät väistää rampilta tulevia. Mulle aikoinaan autokoulussa opetettiin, että jos sä tulet rampilta ja huomaat, että ei ole sellaista rakoa mihin voisi vaaraa aiheuttamatta ajaa, niin sä pysähdyt ja odotat sellaisen raon syntymistä, etkä aja väkisin jonkun eteen tai kylkeen. Kai nämä jutut on sitten muuttuneet, mutta vieläkin kuulemma rampilta tulevien väistäminen aiheuttaa inssiajossa hylkäyksen.
Tervehdykset toivottelen.
Kun ajan normaali nopeutta ja huomaan perään syntyvän jonon, niin sopivalla kohtaa ja hetkellä annan vilkulla merkin, että voi ohittaa 1-2 vilautusta oikealle ja siirryn niin laitaan kuin on mahdollista. Sen olen jo maininnut, että Lada ohitetaan aina olipa keli, kun keli ja peli, kun peli kaikissa olosuhteissa.
Minun mielipiteeni tälläisessä kolmio/etuajo-oikeus draamassa viisaampi väistää, taipuu ja antaa periksi. Tyhmempi itsekäs ei väistä, jousta, eikä taivu ja katkeaa. Eihän sen vahingon välttämisen pitäisi olla rangaistavaa, vaan päinvastoin.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: kokemuksia liikenteestä

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Ukki kirjoitti: Tervehdykset toivottelen.
Kun ajan normaali nopeutta ja huomaan perään syntyvän jonon, niin sopivalla kohtaa ja hetkellä annan vilkulla merkin, että voi ohittaa 1-2 vilautusta oikealle ja siirryn niin laitaan kuin on mahdollista. Sen olen jo maininnut, että Lada ohitetaan aina olipa keli, kun keli ja peli, kun peli kaikissa olosuhteissa.
Minun mielipiteeni tälläisessä kolmio/etuajo-oikeus draamassa viisaampi väistää, taipuu ja antaa periksi. Tyhmempi itsekäs ei väistä, jousta, eikä taivu ja katkeaa. Eihän sen vahingon välttämisen pitäisi olla rangaistavaa, vaan päinvastoin.
Itse olen ukin kanssa vähän samalla kannalla. Itsekin annan tilaa jos jonoa alkaa kertyä.

Olen joutunut luopumaan periaatteesta. "Jos ajan suurinta sallittua nopeutta kenenkään ei tarvi päästä minusta ohi." Mutta joillekin tuntuu olevan vaikea ymmärtää, varsinkin huonommalla kelillä, että se numerokyltti siellä tien vieressä ei tarkoita nopeusmääräystä vaan rajoitusta. Jos rajoitus on 80 ajetaan 81 niin kyseessä on rajoituksen rikkominen, mikä ei ole lain mukaan sallittua... No meni nyt ehkä vähän överiksi. Sorry Folks!

---

Mutta jos ladan ohi tarvii päästä, niin niin tarvii kyllä kärryä vetävän autonkin. :D Ajoin tossa to-pe välisenä aikana noin 1200km kärry peräs ja on se kummaa että vaikka kuinka koitin pitää maantiellä vauhtia 90km/h niin aivan jonoksi asti oli ohittajia! Ja kuten viisaammat ymmärtävät ajoin itsekin ylinopeutta!

Mutta ei Polo kyllä oo vetoautoksi mikään sateentekijä. Nelosella tasamaalla sain juuri ja juuri 110km/h vauhtia. Piti motarilla koittaa kun yhtä rekkaa ohittaessani tuli pikku jono perään... :oops: Oli mielenkiintoista ohittaa muita kun vauhdin kerääminen kesti tovin jos toisenkin. Tosin tuli sitä kyllä ainakin puolentusinaa rekkaa ohitettua ihan kakskaistaisellakin tiellä, vaikka kuski todella kiihtyi enemmän kuin auto.

Kulutus nousi kärryn johdosta muuten vain, noin 1l/100km. Tosin sitäkään en osannut ottaa huomioon. Jouduin, perkule, jalkautumaan kakkostiellä hieman ennen Nummelaa. :lol: Tuli noin 5km pakkoliikuntaa. Nyt todella tyhmästä päästä kärsi koko kroppa! :D

Ja sitten. Miksi se aina se auto joka tekee reissun hulluimman ohituksen on merkiltään se yksi ja sama kolmikirjaiminen saksalainen. Ajoin Tampereelta Poriin, ennen Mouhijärven Nestettä (vai mikä se nyt oli), puskin alamäkeen yhden rekan ohi ääntäkin nopeammin. Kun lähdin ohittamaan takanani ei näkynyt ketään, vielä rekan rinnalla olessanikaan takanani ei ollut ketään. Sitten kun pääsin noin 50m rekan edellä takaisin omalle kaistalle huomasin kun valot välähti peilissä ja samassa isomman keskiluokan kolmikirjamista saksalaismerkkiä edustava sedan auto ajoi ohitseni noin +60km/h (persarvio) vauhdilla. Itselläni todellinen vauhti oli noin 95km/h. Ohituspaikalla oli alamäki muuttunut ylämäeksi ja keltainen viiva juuri alkamassa. EI V**** SITÄ PITÄÄ JONKUN OLLA TYHMÄ! Sain auton kiinni seuraavassa liikenneympärässä ja rekkarinkin ylös, mutta en sitten tehnyt jatkotoimenpiteitä kun sain vähän hengistystä tasaantumaan. EI IHME JOS MEITÄ KUOLEE TIENPÄÄLLÄ! Mutta jos tunnistat itsesi em. kirjoituksesta, niin tiedät, että sinut on nähty! :evil:
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Vastaa Viestiin