Otetaanpas perusteellisemmin.Nonnis kirjoitti:Miten niin typerissä paikoissa vaihtuu? 60:n rajoitukset tolla välillä on Hämeenkyrön, Sammin Esson ja Parkanon kohdalla. Mitäs tyhmää Maisematien risteyksessä sitten on? (siis tuo "Mahnala/Timi"). Ja eikö oo täysin loogista että vastaantulijoiden ohituskaistan kohdalla ei itse voi ohittaa? Ohitukseen tuskin on tarvetta, jos on niin lussu auto, ettei ohitus onnistu Sasin/Patrakan/Teiharjun mäkeen.THI-900 kirjoitti:Koko tie on yhtä vikaa... Nopeusrajoitukset vaihtuu koko ajan 60-80-100 jne. Sitten on ne vaihtuu typerissä paikoissa isommasta pienempään. Tästä esimerkkinä ikaalinen tampereelta päin tultatessa (100-80 ja 80-60). Toinen tyhmä paikka on sitten ennen hämeenkyröä siinä ohistuskaistan kohdassa, Mahnala & Timi liittymän paikkeilla.Nonnis kirjoitti:Mitäs vikaa Tampere-Parkano välissä on? Mä ajan joka työpäivä Hämeenkyrö-Tampere-Parkano-Tampere-Hämeenkyrö ja valittamista on lähinnä välissä Hämeenkyrö-Tampere, jota hoitaa Tielaitoksen sijaan YIT.
Sitte on niitä stanan ohituskaistoja. Sillon ku vastaan tulevat saa ohittaa niin itte ei saa. Nyt on vielä pantu kaidekin eteen uusilla ohituskaistoilla, jotta vain ei pääsis ohittaan. Ja sitte kun niitä ei oo, on hitonmoisia mäkiä, että ei muuten pääse ohi.
Ja onhan siinä kameroitakin, mutta niistä mulle ei juuri ole haittaa.
60 nopeusrajoitukset on sinällään ok, niitä en paheksu ollenkaan. Vaan ne paikat missä ne vaihtuu. Miksi niiden pitää vaihtua pienemmäksi alamäessä ==> joutuu usein painamaan jarrua. Ja taas toisaalta kasvaa ylämäkeen ==> joutuu runttaamaan kaasua tolkuttomasti että vauhdin saa kasvamaan.
Tämä aiheuttaa sen että vauhtia saa alkaa pudottaa jo hyvissä ajoin ennen kun nopeusrajoitus vaihtuu pienemmäksi ja taas toisaalta sitten körötellä mäki hiljempaa ylös kun suurin sallitu nopeus, kun rajoitus muuttu suuremmaksi ylämäessä. Tämä saa kanssa-autoilijat helposti polttamaan näppinsä, mutta polttakoot. Ainoastaan jos joku Scania tms merkki näkyy metrin korkuisena taustapeilistä, niin toimin vasten omia periaatteitani eli jarrutan alamäessä ja painan kaasua ylämäessä.
Tienpitäjällä kun olis vähän öögaa näiden hommien kanssa, niin päästöt olis liikenteestä hieman pienempiä.
Ja siihen auton tehottomuuteen. Kyllä mun Poloista tietysti se vaivaa. 64 konia (ja niistäkin varmasti osa kateissa) ja täysi kuorma ei hirveesti anna mahdollisuutta kikkailuun. Ohistuskaistojen sulkemisessa toisen puolen ohittajilta en pidä siitä, että taas mennään lähemmäksi holhousyhteiskuntaa. Ennen sai ohittaa myös toisella puolen tulijat, vain toinen puoli oli priorisoitu.
Näin puhuu kuski, jota varmaan kaikki pitää nyt sellaisena, joka on mielestään aina oikeassa ja muut väärrässä. Totta toinen puoli, Pohjanmaallahan usein ajatellaan "Minoon oikias, sinoot vääräs"