Sivu 42/52
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 24.1.2010 17:38
Kirjoittaja Ukki
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Venasäätö ja tarkastelu on taas jälleen aivan uusi homma. Siis tarkastetaanko nämä koneiston kautta eli venttiilikopan avaaminen riittää. Vai mitenkäs tarkastelen venttiilivälykset jos en irrota kantta?
Onhan noita ohjekirjoja kyllä tuossa pinokaupalla ja romppua. Josko tilaan Lesnaja Sobakan tähän viisariksi.
Huohottimet eivät jääneet tankin ja rungon väliin. Eikä alipaineilmiötä enää ole esiintynyt juurikaan.
Ja kaasuttimen ongelmana on paremminkin tulviminen kuin vähäinen polttoaineen saanti.
Eli nyt pitää pysyttäytyä tässä ongelmanratkaisussa todella yksinkertaisella tasolle.
Tervehdys.
Joko mittasit puristukset? Aloita vaikka siitä, jos ei ole isoja eroja homma selvä. Jos on huomattavia eroja, silloin ensimmäiseksi venttiilivälysten tarkastus siten, että jonkun paksuinen mitta menee rakoon. Sillä vain varmistetaan ettei venttiilit kanna. Siinä ensimmäinen hyökkäyssuunnitelma vian kimppuun.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 24.1.2010 19:02
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
No, puristuspaita ei ole uudelleen mittailtu. Kaasari on edelleen irti.
Mietiskelen tässä sitä männänrengasliuottelua vielä. Dieseliähän saa helposti, mutta voi olla vaikeaa ostaa liraus PolttoÖljyä näin kaupungista. Sen Oljan pitäisi olla kävely- tai pyörämatkan päässä.
Vai tilaisiko kotiin PolttoÖljyä. Kun kysyvät, että paljonko tuodaan niin sanoo vain että täyteen tulee. Sitten odotellaan portilla Puolen Litran Topposen kanssa. Olisipa mukava nähdä Öljyntoimittajan ilme.
Voisi kai sitä sitten huomenna rykäistä kaasarin kiinni, lämmittää lohkarilla, käyttää kuumaksi ja mittailla.
Ei tästä nyt tiedä. Näkeepä huomenissa.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 24.1.2010 20:03
Kirjoittaja 1500i
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Dieseliähän saa helposti, mutta voi olla vaikeaa ostaa liraus PolttoÖljyä näin kaupungista.
Dieselilläkö siellä suur kaupungissa työ- ym. koneet ajaa? Eli eiköhän sitä saa ihan mittarista niin kun diiseliäkin.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 25.1.2010 12:59
Kirjoittaja tinuri
Näin on, dieselillä ne ajaa, koska muuten pitäisi maksaa polttoaineveroa tjsp. Tietty osalla urakoitsijoista on omat säiliöt varikolla, mutta ei läheskään kaikilla. Ja minkäs takia sitä konetta ei voisi sillä löpöllä liuotella??? Täysin sama aine kuten diesel, mukana vain väri aine. Joten en itse ainakaan näe mitään järkeä ostaa dieseliä vain puhdistuksen takia. Tietty "raha miehet ei hehkuttele" ja niiden kukkarossa ei tunnu jos pesee moottorinsa dieselillä. Mutta tietenkin tässä tapuksessa jos muutakaan ei saa niin käyhän se dieselikin.
PS. Jos tilaatte löpöä, dieseliä, bensiiniä tai jotain muuta vastaavaa evästä vaikka 1500 litraa ja teidän säiliöön ei mahdukkaan kuin 1200 litraa niin maksatte muuten koko summasta.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 25.1.2010 13:28
Kirjoittaja 1500i
Tuota kaikkien dieselillä ajoa epäilen, mutta vissin niin raha miehiä että ajavat vaikkei tarttiskaan
Sitä en tiedä tointaako siihen eriksen hakea "löpöä" jos diiseliä on kerran pihassa. Noissa määrissä ei varmaan konkaan tule ostipa kumpaa tahansa jos sitä pitää kuitenkin hakea.
Mihin muuten perustuu tuo että polttoöljyä eikä dieseliä? kaikissa ohjeissahan kyllä neuvotaan pesemään polttoöljyllä mutta mikä ero siinä on dieseliin muu kun väri?
Itse on kyllä tullut aina käytettyä puhdistuksiin,liotuksiin,pesuihin ym. polttoöljyä siitä syystä kun sitä on pihassa muutenkin ja toisekseen autot kulkee pensalla.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 25.1.2010 14:43
Kirjoittaja pikku-maukka
diiselin ja polttoöljyn erot ovat tuo väri ja samalla hieman myös haju.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 25.1.2010 16:33
Kirjoittaja Jusu
No jos tuossa savotassa joku litrankin tilkka tarvitaan niin helpompaa se on kyllä normiautomaatista dieseliä liruttaa kuin ajella erikseen johonkin ostamaan polttoöljyä. Hintaerokaan ei tuossa mittakaavassa ole mitenkään huomattava.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 26.1.2010 15:39
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Nyt on sitten läträtty PolttoÖljyä sytytystulpanreijistä sisään. Meni aika raippaastikin. Ajattelin pyöritellä startilla vekotinta ensin ilman tulppia startilla.
Kaasari on taas kiinni ja letkuttelut paikoillaan. EGR -venttiilille ei sitten letkua kytketä, koska liitos katkesi kaasarista. En kyllä usko tuon ihan hirveästi vaikuttavan. Melko pieni pilli on kyseessä.
Tyhjäkäyntisolenoidin johdin oli kurtussa ja kumisuojuksen sisässä. Johtimen suojakuori oli myös rikki. Voihan tuollakin olla vaikutuksia tyhjäkäynnin ongelmiin ja muuhunkin.
Sittenpä näyttää siltä, että lohkolämmitin ei jostain syystä toimi. Tai sitten se kerrankin on niin hiljainen että muut äänet peittävät sen porinan.
Tiedä sitten miten taas tässäkin käy.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 26.1.2010 16:10
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Pyöräyttelin konetta ensin ilman tulppia.
Sitten muut lelut kiinni ja starttaamaan. Pyöritti jonkun kerran ja ei muuta kuin Kovaa NAPUTUSTA!
Menikö lie Startin rele taas. Kokeiltava on.
Ja mikä hemmetti tuon lohkolämmittimen hyydytti? No, tietysti on kokeiltava pistokkeet.
Kyllä tämä SÄMPY(LÄ) on aivan mahdoton Vastus. Saisi nuo puristukset edes kokeiltua. Olisi helpompi tehdä tuhoamispäätös.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 26.1.2010 16:18
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Kai se mahdoton on Mahdotonta!
Puhdistettu ja tarkastettu sulakertasia vain paukuttaa tai naputtaa kun starttaa.
Ei tästä tule HevonHemmettiä!

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 27.1.2010 5:51
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Tarkoittaneeko tuo Startin kiukkuaminen taas vihdoin sitä, että...
Eli Suomeksi: Heitä Helemettii Tollaset Pöyhöin!
Minkäs sille teet jos olet tehnyt lähes kaikkesi, etkä enempää osaa.
Sulakkeita en kyllä katsonut. StarttiRele ei ainakaan ollut viallinen, koska kokeilin toisia releitä.
Miksei millään eikä koskaan ONNISTU!

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 27.1.2010 6:52
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Päätinpä juuri, että tarkastan vielä sulakkeet ja kokeilen kerran starttailla. Jos pelkästään sulakerasia napsuttaa niin tuomio on julistettava.
KUUSKOSKELLE ROMUTUKSEEN!
Harmi on suuri näin suurten ponnistusten jälkeen, jos tuohon päädytään. Olen pitänyt SÄMPY(LÄ)ä hyvin ja yrittänyt sen laittaa hyvään kuntoon. Mitä en olisi tehnyt?
No, jos tällainen päästös on tehtävä, niin häviääpä samalla 2 Vekotinta pois Laivastosta. Ja sitten kai ollaankin pitkään ilman ajoneuvoa.
IIZI ei valmistu kuin vasta lämpimillä keleillä. Skoda Forman MiäHelle valmistuu vasta varmaan vielä pidemmän ajan päästä. Hemmetti kun sekin piti mennä repimää auki muka ruosteremonttiin. Aina sama moka.
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 27.1.2010 7:40
Kirjoittaja Jusu
Terve menoa sitten vain, sillähän siitä pääsee.
Minä en ole kyllä naputtavia sulakerasioita vielä tavannut. Naksahtaahan tavallinen rele aina hieman mutta ei se mitään kovaa naputusta kyllä ole.
Eikös se apurelekin ole erikseen asennettu jos sellainen yleensä siellä on?
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 27.1.2010 13:55
Kirjoittaja THI-900
tee siihen nappitartti

Maailman helpoin rakentaa, ja kelpaa katsastuksessakin, jos auto ei jää sillä käyntiin, starttaa vain. Olis se vain Ameriikkaa!
Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI
Lähetetty: 27.1.2010 17:23
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Tietysti. Nyt sitten vaihtostartin Solenoidi naputtaa kuin konekivääri.
Mitäs jos pannaan Pojat tämä PAALIIN!