Sivu 41/51

Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi

Lähetetty: 13.10.2011 9:43
Kirjoittaja Pavlovits
Olin varma, että tuohon Silvennoiseen tarvitaan lisävihje. Tässä semmoinen jälkikäteen:
http://www.youtube.com/watch?v=XBDpIHH4glE

Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi

Lähetetty: 15.10.2011 12:28
Kirjoittaja Jouska
Moi,

Pistetään helppo muhimaan.

168

Kuva


Vastaan itse itselleni. Oikea vastaus on tietenkin Sisu M-168 joka M-163 ohella tunnetaan nimellä "Niittikoppi" tai "Nakkikioski". M-168 oli mallin kehityskaaren huippua, johon sai Cummingsin 405 hv moottorin joka oli siihen aikaan pohjoimaiden suurin moottori ja siinä oli kaksi etuakselia.

Kuva

Kerran näin ohjaamosta version, jossa oli täydellinen lasitus myös hytin takana ja sivuilla. Se tosiaan näytti pyörille nostetulta kioskilta.

Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi

Lähetetty: 16.10.2011 21:19
Kirjoittaja Jouska
Uppia.

Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi

Lähetetty: 19.10.2011 19:06
Kirjoittaja Kustaa
Kustaa kirjoitti:Tervehdys, toinen 167

Kuva, tosin AP-uutistoimistolla ei liene mitään yhteyttä haettuun (kulkuneuvoon).
Avainkirjaimet ovat AP, englanti on vain johtamassa harhaan.
Venäjänkielen P-kirjain ollee meidän R-kirjain.
Hain AR-kirjainyhdistelmää.

Tarkoituksena oli löytää auto Alfa Romeo 167. :)

Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi

Lähetetty: 19.10.2011 19:26
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
169

Tätä teemaa on ollut aiemminkin, mutta nyt hieman uusi lähestyminen:

Kuva
Kuva

SvS

Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi

Lähetetty: 19.10.2011 19:52
Kirjoittaja Pavlovits
Voisi liittyä niihin Efta-junailuihin, mutta ei oikein yhdisty tuohon lukuun.

Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi

Lähetetty: 20.10.2011 8:24
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

Ei liity Eftaan, eikä EEC:henkään, EU on mukana.

Asiaan liittyvänä aikana ei kyseisistä kirjainyhdistelmistä kovin puhuttu.

Kuvan henkilökin oli reilu parikymppinen.

SvS

Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi

Lähetetty: 20.10.2011 13:40
Kirjoittaja samarai
Aikajana silloin ilmeisesti on jossain vuosien 1945-50 välissä? Muuta en saa päähäni kun miehitysvyöhykkeet ja Euroopan neuvoston perustaminen.

Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi

Lähetetty: 20.10.2011 15:27
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

Itse asiassa tarvitsee mennä vielä kauemmaksi historiaan, sillä ylipäällikkö nimitti 21.12.1944 vääpeli Esa Ukko Karjalaisen Mannerheim-ristin ritariksi. EU Karjalaisen ritarinumero on 169.

http://www.mannerheim-ristinritarit.fi/ritarit?xmid=40

SvS

Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi

Lähetetty: 21.10.2011 13:19
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
170

The Star-Spangled Banner liehui ja näitä värkättiin:

Kuva

SvS

Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi

Lähetetty: 21.10.2011 16:08
Kirjoittaja samarai
Vihjeen perusteella kuvassa oleva on mitä ilmeisemmin ollut USA:n miehitysvyöhykkeellä tuotannossa. En nyt tarkistamatta muista jäikö Opelilta jotain kuorma-autotuotantoa heidän käsiinsä. Veikataan kuitenkin Opelia.

Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi

Lähetetty: 21.10.2011 17:24
Kirjoittaja Kustaa
Tervehdys,

olisikohan tuo kulkuneuvo kuitenkin Mersu.

Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi

Lähetetty: 21.10.2011 17:30
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

Tov. samarai osui oikeaan valmistusmaassa ja tov. Kustaa merkissä.

Mercedes-Benz 170 V on kyseessä.

http://www.emercedesbenz.com/Feb09/16_0 ... Class.html

SvS

Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi

Lähetetty: 21.10.2011 19:30
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
171

Meille ehkä vähän erikoisempi ajoneuvo, josta kuitenkin irronnee 171:

Kuva

SvS

Re: NUMEROPELI osa 2 vaikeampi

Lähetetty: 21.10.2011 19:52
Kirjoittaja Kustaa
Tervehdys!

Tov. Sdelano tarkoittanee Panther panssarivaunua, Sonderkraftfahrzeug 171.