Sivu 41/48
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 15.2.2011 14:28
Kirjoittaja lada.h.s
HavanaClub kirjoitti:Jaa meinasit pelkän glykolin hajun takia ruveta kansiremonttia tekemään? Runtua vaan niin kauan kun ei nestettä häviä liikaa tai öljyt ja vedet mene sekaisin..

No eipä tuolla virallisesti ajeta vielä missään ja koneremontti vasta muuten tehty niin en viitsi nesteitä päästää sekoamaan keskenään.
Korkeampipuristeisempi kansikin tulee laitettua. Paljon huononpiakin hommia voisi tehdä kuin autoa laittaa.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 15.2.2011 16:54
Kirjoittaja 'aatee'
Kehittääkö liika painetta jäähdytysjärjestelmään, nouseeko lämmöt liikaa, onko valkoista kuonaa öljykorkissa ?? ...
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 15.2.2011 17:38
Kirjoittaja lada.h.s
Syyläri vielä tällä hetkellä vuotaa joten ylimääräisestä paineesta on vaikea sanoa.
Lämmöt nousee silloin tällöin hieman yli normaalin, mutta ei vielä lähellekkään punaista rajaa.
Valkoista kuonaa on kyllä öljykorkissa, vähän normaalia enemmän. Ja kuten sanottua pakokaasu haisee todella oudolle normaaliin katalysaattorittomaan autoon verrattuna. Ei ole öljyn haju! Kylmäkäynnistyksessä haju muistuttaa vahvasti sitä jos nuuhkii vastakuorittua
päärynää! Eli makealta haisee.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 25.2.2011 7:45
Kirjoittaja lada.h.s
Alkavalla hiihtolomalla en aio hiihtää metriäkään vaan keskityn äSSän kunnostamiseen! Syyläriä pitäis ropeltaa yms yms...
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 3.3.2011 13:16
Kirjoittaja lada.h.s
Uudet umpiot HALOGEENI umpiot asennettu, kuin myös karvanopat! Syyläri on vieläkin työn alla.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 7.3.2011 14:43
Kirjoittaja lada.h.s
www.youtube.com/watch?v=xIytUgz3lqQ
Rupee se sisustakin siistiytymään pikkuhiljaa! Videon laatu ei ole aivan paras mahdollinen mutta ei huonoinkaan!
Kommentoikaa vapaasti!
Huomenna vien koululle laitettavaksi tähän autoon tulevan 2101 tyypin 8.8:1 puristeisen kannen. Sellainen tulee siksi että nykyinen siis on hieman
halki. Ja 2101 tulee sen takia että sellainen on vain helposti saatavilla.
Kyllähän se teoriassa tuo lisää vääntöä!

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 9.3.2011 19:08
Kirjoittaja lada.h.s
Nyt on kansi vaihdettu 2101 tyypin kanneksi. Hyvin toimii! Vähän täytyy vielä niitä venttiilinvälyksiä säädellä, tuntuu vielä vähän napsuttavan.
Mikä virka sillä kannen etupuolelle tulevalla putkenpätkällä on? Joku huohotin vai?
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 9.3.2011 21:12
Kirjoittaja pvdriver
lada.h.s kirjoitti:Mikä virka sillä kannen etupuolelle tulevalla putkenpätkällä on? Joku huohotin vai?

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 9.3.2011 21:18
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Mikäs muu sinne kannen yläpuolelle ilmanputsariin voisi tulla kun kampikammionhuohotinletku vai mitä ihmettä tässä tarkoitetaan?
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 10.3.2011 6:50
Kirjoittaja lada.h.s
Sehän se on, hämäännyin vaan kun muissa autoissa en ole sitä tavannut.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 10.3.2011 8:29
Kirjoittaja pvdriver
katsojassa vika jos ei muista autoista sitä löydä, ihan normaali ja varsin tarpeellinen moottorinosa...
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 10.3.2011 8:30
Kirjoittaja Jokari
Toi osa on noita ikivanhojen ladojen erikoisuuksia....
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 10.3.2011 12:31
Kirjoittaja lada.h.s
Jokari kirjoitti:Toi osa on noita ikivanhojen ladojen erikoisuuksia....
Pitää paikkansa.
pvdriver kirjoitti:katsojassa vika jos ei muista autoista sitä löydä, ihan normaali ja varsin tarpeellinen moottorinosa...
Jos löydät sellaisen putken 21011-XXXXXXXXX tyypin kannesta niin aikamoiset hallusinaatiot saa kyllä olla....

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 10.3.2011 12:33
Kirjoittaja pvdriver
aijaa, onko siellä sitten joku toinenkin huohotinletku venakopasta putsarikoteloon vai mitähän tässä tarkotettaan? hämäsi vaan tuo että eihän se missään kannessa ole tai sen etupuolella, vaan venakopassa...?
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 10.3.2011 12:47
Kirjoittaja lada.h.s
Kyllä se kannessa on. Ei venttiilikopassa, vaan melkein välittömästi venakopan reunan alapuolella, ja ilmanputsariin
sen pitäisi varmaankin mennä.