Sivu 41/218

Lähetetty: 6.5.2005 18:26
Kirjoittaja Mikko_PKP
Täällä myös yksi helmasynneistä kiinnostunut, jos jollain on tietoa. Syö miestä noita kurmuuttaa joka kevät.

Lähetetty: 6.5.2005 20:29
Kirjoittaja pressa
helmamuoveja on kahdella eri varaosa numerolla toinen leveä ja toinen kapea mutta en tiedä kumpi on kampi
21104-8415122-12 oikea 21104-8415123-12 vasen ja
21104-8415122 oikea 21104-8415123 vasen
kuvassa tuo jälkemmäinen pari näyttäisi leveämmältä mutta paha sanoa kun en irrallisena ole noita nähnyt

Lähetetty: 7.5.2005 15:02
Kirjoittaja samara88
Noita helmoja saisi Timo Tuovisen kautta, asuu Vantaalla. Numero ois 0400-806345. Ne helmat mitä on nykyään uusissa 110:ssä, eivät suojaa lähellekään niin hyvin kuin nämä. Voisin laittaa kuvankin, mutta kun ei ole noita kotisivuja. Mikäli joku haluaa laittaa kuvan jonnekin näkyville, niin ottakoon yhteyttä minuun.

Lähetetty: 9.5.2005 8:13
Kirjoittaja Lada110
No nyt on meikäläisen 112 päässyt taas lehteen eli AKK-MotorSport lehdessä on juttu III Neste Street Slalom jutusta ja kuva Ladastani!!!! Eli nyt ollaan oltu jo Hesarissa,Mtv3:lla ja AKK:n lehdessä mutta missä seuraavaksi???

Lähetetty: 10.5.2005 17:57
Kirjoittaja samara88
Nyt noista helmoista olisi myös kuvakin, nimittäin Nettiautossa ja ID 224007.

Lähetetty: 13.5.2005 18:52
Kirjoittaja Jaska HKI
Koska Lada 110 ei ole mikään mersu niin hälyääniä kuuluu silloin tällöin esimerkiksi ovista ja ikkunamekanismeista.

-apukuljettajan puoleisen B-pilarin tienoilta kuuluu ajoittain metallista helinää,jonka sijaintia en ole saanut määriteltyä.Olen epäillyt turvavyön korkeudensäätömekanismia.Ääni voi olla välillä kuukausia poissa palatakseen jälleen.

-apukuljettajan puolimaisesta ovesta kuuluu epämääräinen ääni silloin kun ikkuna on noin 5cm auki.Muulloin ääntä ei kuulu.

-takaiskunvaimentimet suhahtelevat kuopissa

-pakoputki helisee 3500:lla kierroksella

-levyjarrut vinkuvat ajoittain jarruttaessa

Edellämainittu ei tarkoita sitä,että auto olisi mikään melutoosa.Tuulen suhinoita ei kuulu.Paremminkin olen yllättynyt siitä kuinka hiljainen niillä toppauksilla joita autoon on tehtaalla asennettu auto on..Lisä-äänieristyksellä ovissa,peräkontissa ym.Lada satakympistä saisi hiljaisen.

Lähetetty: 14.5.2005 23:37
Kirjoittaja Sepesusi
110 STW 00 ja melko tuttu lista näyttää olevan.Siis 110 ollu uudesta asti, mutta tänne eksyin vasta viime viikolla.Takuuseen korjattu lämppärin letku(onneksi hajosi kylällä,pääsin nilkuttaan huoltoon.)muutama keskuslukko hässäkkä.Heti uutena vetonivelet ja nopeusmittarin liittimet löysällä.Mulla kävi huono tuuri takuun kanssa kun olin reissutöissä takuuajan,meillä oli talon auto ajossa( MB vito bussi,melkonen riesa sekin)eikä tullut ajoa kun muutama tuhat.Eikä sitten viitsinyt kaikista vioista valittaa.Omaan piikkiin on mennyt termostaatti,lukkomoottori,tuulilasinpyyhinkoneisto,kaasuläpän asentotunnistin,mittariston kosketus häiriöt,takaäänenvaimennin.

Vielä on työn alla neste ja öljyvuodot .Välillä täristävät etujarrut,keskuslukitus toimii välillä ei.Väärät neste pintahälytykset.Ruostevauriot.Takasumu valokytkin.

Mutta kertaakaan ei ole jättänyt tiellejavascript:emoticon(':D')
Very Happy(kerran oli lähellä(vesiletku).
Samara jätti kaksi kertaa,virranjakajasta johto poikki ja toinen kerta ohjausboksi sökö.Eiku kolmesti, vauhtipyörän hammaskehä irtosi startatessa.javascript:emoticon(':shock:')
Shocked

Lähetetty: 16.5.2005 20:19
Kirjoittaja Jaska HKI
Tulipahan eilen ajettua jotakuinkinkin 200km kun kävin Lohjalla sukuloimassa.Jotkut väittävät että Ladalla jää "jalkoihin".....enpä ole moista huomannut.Vaikka Turun moottoritiellä oli kova vastatuuli ja tie on yhtä mutkaa oli auto hyvin hallittavissa.Tuulen suhinat alkavat kuulua varsin voimakkaasti kun välillä mentiin 40m/s ja vastatuulen nopeus päälle.Eilinen reissu teki varmaan hyvää moottorin karstoittumisen estämiseksi kun viime ajat on tullut pyörittyä viiden kilometrin säteellä kotoa moottorin kierrosten ollessa 2000r/min.

Lähetetty: 16.5.2005 20:43
Kirjoittaja lada 1200s
ukon stw:ssä jää takaluukun lukko aina auki asentoon
kun avaa sen napilla. Jonkinlaisen moottorin pitäisi työntää
vivulla lukko vissiin takaisin kiinni?

Lähetetty: 16.5.2005 20:55
Kirjoittaja Jaska HKI
Luulempa että lukon mekanismi on vai niin jäykkä,että se ei palaudu alkuasentoonsa sähkösolenoidin voimakkaan sysäyksen jälkeen.Suosittelisin huolellista rasvausta.

Lähetetty: 20.5.2005 19:04
Kirjoittaja Jaska HKI
Kirjoitampa vaan tähän,että ei mitään uutta kuin vaan ajoa...ajoa...ajoa.Olisikohan niin että vuoden ja 9kk:n jälkeen Lada alkaa olla valmis :D

Lähetetty: 22.5.2005 17:39
Kirjoittaja Jaska HKI
Tänään huomasin,että kuljettajan puoleisessa kynnyskotelossa joka jää oven helman alle piiloon on naarmuja.Naarmut ovat tulleet hiekasta,joka on tarttunut kenkien pojiin ja sisään/ulos astuessa jalka on osunut kynnyskoteloon.Tähänkin kohtaan kannattaisi laittaa jotain maalipintaa suojaavaa teippiä.Minulla oli kerran eräs Fiat Regata,johon kyseiseen paikkaan oli ruostunut reikä hoitamattomuuden takia.

Lähetetty: 23.5.2005 17:04
Kirjoittaja Jaska HKI
Laitoin 30mm:n sähköteippiä kynnyskoteloiden kohtiin,jotka jäävät ovien alareunojen alle piiloon.Ovatpahan eri väriset kuin auto mutta suojaavuus on pääasia.

Lähetetty: 25.5.2005 16:15
Kirjoittaja Jaska HKI
Kuten olen maininnut takalasin pissapojan teho vaihtelee.Syynä epäilen olevan sen,että:
-matka pissapojan moottorilta takalasille on pitkä.
-suutin on paljon korkeammalla kuin moottori (vastapaine)
-suuttimelle menevä letku on ohutta (virtausvastus)

Mielipiteeni asiasta on että sillä etäisyydellä ja letkunpaksuudella pissapojan moottori toimii äärirajoillaan koska silloin kun säiliö on täynnä tehot ovat huomattavasti paremmat kuin säiliön ollessa lähes tyhjä.Eli jos haluaa sen toimivan jotensakin kunnolla on säiliötä täytettävä riittävän usein.

Lähetetty: 25.5.2005 17:42
Kirjoittaja Jaska HKI
Kurkistin konehuoneeseen taas pitkästä aikaa.Ruiskun imuputkessa päällimmäisenä olevassa palikassa on kolme letkua.Niistä keskimmäisen klemmari oli sen verran löysä,että klemmaria voi kevyesti kädellä kääntämällä kiertää-täytyy kiristää.Harvoin tulee katsottua konehuoneeseen kun ei sieltä mitään huolestuttavaa liiemmin ole enää ilmennyt.Öljynkulutus on niin minimaalista kuin olla voi.Kolmannet öljyt ovat hieman tummuneet niin kuin pitääkin.

Välikaukalon suojamuovin kahden keskimmäisen kiinnitysruuvin suojatulppien luota on alkavat halkeamat alaspäin.Ne ovat ehkä pari senttiä pitkät.Mutta mitenkähän muovin käy silloin kun koko hela hoito joudutaan irroittamaan esimerkiksi lämmityslaitteen puhaltimen huoltoa varten?Jos varovainen ei ole niin katkeaakohan koko lista kun sitä ängetään tuulilasin alareunassa olevan huulitiivisteen alle?Vanhanaikaisissa autoissa kysenen lista oli peltiä ja niin huonoa peltiä ei osannut kukaan tehdä,etteikö se kestäisi koko auton iän.