Jaska HKI kirjoitti:Samasta Warresta katkesi kaasuvaijeri ja koska 2-tahtisella ei voinut ryypylläkään ajaa korvasin vaijerin rautalangalla,jonka ujutin rintapellin läpi kuljettajan puolelle.Rautalangasta nykimällä pystyin annostelemaan kaasua.Rautalangan häntäpään kiersin käden ympärille.Aikani ajettuani poltin kaasuvaijerikäteni ja olin ajaa ojaan.
Oli tapahtunut seuraavaa:
Rautalanka oli osunut akun plus kenkään ja rintapellin läpi kulkiessaan se sai miinuksen.Rautalanka oli oikosulussa ja rupesi punottamaan.Lämpö siirtyi eteenpäin kaasuvaijerikäteeni polttaen sen.
Opetus:Kannattaa suunnitella ja harkita kunnolla,ennenkuin toteuttaa sen.
En tiedä tuleeko ennätyspitkät replyt minulta tähän aiheeseen, mutta kun bongasin tämän nyt taas uudelleen...
On sitä Fiatillakin ajettu pilkkikaasulla.
Päätettiin parin kaverin kans kerran että lähdetäänpä käymään Jyväskylässä teellä. Nämä oli meidän "teemareissuja", jotka tehtiin poikkeuksetta selvinpäin.
Takaisin tullessa oli pari nättiä liftarityttöä tien varressa, joista kuski ajoi komiasti ohi. Päätettiin siis, että heitetään uukkarit. Ainoa vaan, että kuski painoi uukkarissa vähän liian innokkaasti kaasua, ja kaasuvaijeri napsahti poikki.
Liftarit unohtui siinä vaiheessa, ja alettiin miettiä, että miten päästään takaisin kotio, matkaa kun oli vielä ainakin 100km.
Noh, vedettiin sitten vaijerin tähteet konepellin välistä ja kuskin puolen ikkunasta sisään. Oli vaan tuo kaasun annostelu aika hankalaa, kun kaasu oli samalla jäykkä ja herkkä. Jos parilla sormella otti ratista tukea, niin tuo kaasun käyttö onnistui ilman isompia kengurubensa-efektejä.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.