Sivu 5/6
Re: Vanteista..
Lähetetty: 15.7.2008 20:55
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Ahaa, kiitti tiedosta.
Pitääkin noita ylimääräisiä Ladan sekavanteita mihin ei mene keskikuppia, pistää kierrätykseen.
Sorvautin Alfa Romeon vanteista keskireijät, jotta kupit mahtuvat.
Re: Vanteista..
Lähetetty: 17.8.2008 23:48
Kirjoittaja Susipoika
Alla ladassa 4x100 jakoset vanteet epäkeskopulteilla (2.5€/kpl) ei ongelmia. 15x8" et25 kumi 205/50-15 ja madallusta n.10cm hyvin mahtuu eikä ota kaariin kiinni.
http://s155.photobucket.com/albums/s293 ... _small.jpg
Re: Vanteista..
Lähetetty: 18.8.2008 0:12
Kirjoittaja Jokari
Susipoika kirjoitti:Alla ladassa...
Jossain toisessa topikissa taisinkin mainita että todella tyylikkäät vanteet ja kunnon pulteilla kiinni!
Nyt jäädään vaan odottamaan milloin alkaa taas nillitys vääräjakoisista peräkärryn vanteista, jotka irtoavat välittömästi
Meikäläisellä taas raapii kuskinpuolella sisälokarin reunan lakikohtaan vähänkään reilummassa töyssyissä ja reippaissa oikeissa...rengastus on 7*15 ET30 ja 195/55/15-kumit ja ja kottero about vakiokorkeudella. Muuten pelaa hienosti.

Re: Vanteista..
Lähetetty: 18.8.2008 2:20
Kirjoittaja ,_,/ukka
Puskurit

Eikös yleensä ne oteta ensin pois ja sitten vasta laiteta perälärryn renkaat
,_,/ukka
Re: Vanteista..
Lähetetty: 18.8.2008 9:29
Kirjoittaja Susipoika
,_,/ukka kirjoitti:Puskurit

Eikös yleensä ne oteta ensin pois ja sitten vasta laiteta perälärryn renkaat
,_,/ukka
Se on tyhmän näköstä, jopa "peräkärrin" renkaillaki
ps. Saattas näyttää perus peräkärri hienoilta noilla vanteilla

Re: Vanteista..
Lähetetty: 18.8.2008 9:32
Kirjoittaja Susipoika
puuttuukko täältä editti nappi vai oonko vaan sokee
Mut kyllä mää sisälokarit otin pois tuosta ladasta ja kumilekalla naputtelin sen pikkupokkauksen lyttyyn. Takaa ei tarvinnu. Ihan simppeli homma ei menny kauaa.
Re: Vanteista..
Lähetetty: 12.9.2008 21:44
Kirjoittaja Jokari
Lada ja Renault Clion vanne. Eikö näytäkkin siltä että voi irrota koska tahansa, nuo kun on peräkärryn jaolla?

Re: Vanteista..
Lähetetty: 30.11.2009 21:17
Kirjoittaja Lada-Jussi
innostuin tekemään vannetutkimuksia, mutta Ladan vanne mallisto on niin laaja, että päätä huimaa
nappiksessa lähinnä käytetty, kyhmyllinen 4,5" leveä vannne
2101-3101015 ja siitä vaihtoehto 2101-3101015-01, liekö näissä vaihtoehdoissa väriero (hopea ja vaalea) ?
tuplavalosissa lähinnä käytetty, kyhmyllinen 5" leveä vanne, pyöreät reijät
2103-3101015 ja siitä vaihtoehdot 2103-3101015-01 ja 2103-3101015-02 värieroa?
tästä vanne tyypistä on kadonnut kyhmyt pois ja on saanut tubeles-urat vuonna 1990 ja mallit muuttunut
2103-3101015-03, 2103-3101015-04, 2103-3101015-05 näissä mahdollisesti värierot? samainen vanne on otettu sittemmin käyttöön ilmeisesti kaikissa uusissa takavetoisissa 90-luvun lopulta lähtien, itsellä on yhdet tuollaiset jotka on tullut kanttilamppuisen mukana suomeen, mutta ovat 90-luvun alusta
kanttilamppuisissa on ollut luonnollisesti kapselikyhmyttömät vanteet malli
2105-3101015 ja vaihtoehdot 2105-3101015-01 ja 2105-3101015-02
näistä on tullut 1990 tubeless versiot
2105-3101015-03, 2105-3101015-04 ja 2105-3101015-05 (erona väri kai taas)
2107:ssa oli vaihtoehtoisena ennen tulbelessa aikaa myös
2107-3101015, 2107-3101015-01 ja 2107-3101015-02
kukas ottaa selvää mitä vanteita nää on ollut? nämäkin on korvattu 2105 tubeleksilla ja sittemmin pyöreäreikäisillä tubeleksilla 2103-31010105-03/04/05
sit ku vielä päälle Samaran ja muiden mallien vanteet, niii kyllä näitä riittää
Miksi jokaista vannetta on 3 vaihtoehtoa?
mikä on 2107 tyyppinen vanne?
nyt mun silmissä vilisee nippu vanteiden numeroita
Re: Vanteista..
Lähetetty: 1.12.2009 0:54
Kirjoittaja Jaakkima
Nopea googletus löysi seuraavaa:
Vanne 2107-3101015 neljällä ovaalilla reiällä. Suunniteltu 2107:lle ja sen muunnoksille. ET 29 ja leveys 5 tuumaa. Tehty vain pieni sarja. Valmistus lopetettu ennen kuin saatu edes kunnolla käyntiin. Korvattu 2105-vanteella ja vuodesta 1995 eteenpäin 2103-vanteella. Muuta kuvaa vanteesta ei tietenkään löytynyt kuin
katalogi-kuva.
Samasta paikasta löytyy myös muuta tietoa vanteista. Mm. 2101-vanteen ET on 37.
Ja paikka löytyy
täältä.
Re: Vanteista..
Lähetetty: 1.12.2009 8:27
Kirjoittaja Lada-Jussi
ok, kiitos, mä jotain tollasta arvelinkin ja katalooki kuvaa olin katsellut, mutta se ei paljoa poikennut piirroskuvassa 2105 vanteesta, 2107 vanteita tuskin suomessa on yhtään, mutta tuning CMR vanteissa on toi ET-29
Re: Vanteista..
Lähetetty: 1.12.2009 8:44
Kirjoittaja Jusu
Minun mielestäni jossain nettiautossa myytävänä olleessa kanttiladassa oli joskus tuollaisia nelireikäisiä vanteita.
Vaikka saattoi se olla jokin muukin kuva jossain muualla mutta ihan suomikilpinen värkki muistaakseni kuitenkin.
Re: Vanteista..
Lähetetty: 1.12.2009 17:37
Kirjoittaja Flaiman
Jokari kirjoitti:Ei mahdu noi kromikupit mihin tahansa takavedon vanteisiinkaan, sopii pelkästään nollavitosen/seiskan viisreikäisiin vanteisiin, niissä on isommat keskireiät noita kuppeja varten.
http://englishrussia.com/images/new_2107/1.jpg Tämän kuvan monireikäisiin vanteisiin näyttäisi kromikupit menevän. Minkä mallin Ladassa tämmöiset on, vai onko missään?
Re: Vanteista..
Lähetetty: 1.12.2009 17:41
Kirjoittaja Jokari
Yleisesti ottaen kupit menee niihin vanteisiin joihin ne on suunniteltukkin menevän aka. keskireikä on väljähkö ilman kuppia

Esimerkiksi nappiksen kyhmyllisiin, pitkulaisilla rei'illä varustettuihin vanteisiin nuo ei tunnu menevän. Sanoisin että toleransseistakin voi olla kysymys...
Re: Vanteista..
Lähetetty: 1.12.2009 20:42
Kirjoittaja Lada-Jussi
noi vanteet on noi uudemmat 2103-tyyppiset, pyöreät reijät, mutta kapselikyhmyt puuttuu ja noi on tubeles-tyyppiset, noi on tullut 1990 Lada 2106 sarjaan ja onko sitten 1995 lähtien 2105 ja 2107 malleissa
Re: Vanteista..
Lähetetty: 1.12.2009 20:54
Kirjoittaja Lada-Jussi
tarkemmin luettuna toi Jaakkiman linkki kertoo aika kattavasti tuon historian, joskin vuosissa voi olla vähän hiomista, ainakin mitä varaosakirjat kertoo, mutta varmasti lähellä todellisuutta.
Так, при использовании на "Самаре" колес 2103 увеличится на 22 мм колея и резко возрастет нагрузка на подшипники ступиц.
eikös tuossa lue se sama totuus mitä täällä on yritetty sanoa, että takavedon vanteella Samarassa hajoaa pyöränlaakerit, kun raideleveys kasvaa ja vaikuttaa laakerin kuormitukseen?
mikähän toi "hampi" (хамп) mahtaa olla, joita jossain vanteissa on yksi ja joissain kaksi?