Sivu 5/7
Lähetetty: 12.1.2006 22:18
Kirjoittaja Stefa
Kova se on tekemään
Napsippas arpati jokunen kuva siitä takasillan alituksesta, ja muutenkin jos putkesta auton alla on joku kuva.
Lähetetty: 13.1.2006 11:36
Kirjoittaja arpati
Lähetetty: 15.1.2006 20:07
Kirjoittaja arpati
Eilen siis palailin Punkalaitumelle ja sain vielä ehtoolla ton kaasarin ts AFR boksin pelittään niinkuin pitää eli nyt säätää tasakaasuajossa seosta (jännite vaihtelee 0.1 - 0.9 V välillä...) Vika oli siinä ettei täystehotunnistin saanut alipainetta kun tulpattu reikä johon ruuvasin alipainelähdön, ei ollutkaan porattu läpi asti
Tänään purkailin takapäästä rummut pois ja vaihdoin takasylinterit... Hilujen kasailu jää huomiseen kun tarvii hakee uudet stefat vetareille (vuotavat rumpuihin) ja kuparirasvaa männille... Mutta voinee taas sanoa että auto on hyvin suojattu ja vähän talvella ajettu koska jarruputket ovat edelleen alkuperäiset ja vielä sylintereiden vaihdonkin jälkeen ehjät

Itse asiassa kun harjailin paskat pois päältä eivät jarruputket olleet edes ruosteessa

Täytyy varmaan viedä kaverille muutama kahvipaketti tms kiitokseksi vinkistä jonka ansiosta tämä auto saatiin kotiin
Tuossa kun tungin päätäni takapyöränkoteloon havaitsin että massa on ympäriinsä kiinni koteloissa muutamia kiveniskemiä lukuunottamatta joten massauksessa pääsee melko pienellä esivalmistelulla, pesu ja kuivaus tietty ensin... Tänään koitan vielä vetää kotelosuojan luukkuihin...
Lähetetty: 17.1.2006 15:07
Kirjoittaja arpati
Luukut tuli suojailtua, pahvit täytyy vielä kasailla mutta täytyy koittaa hommata noita kiinnikkeitä ensin...
Taakse vaihdoin uudet jarrusylinterit ja stefat. Putsailin rummut ja kengät rasvanpoistoaineella ja hiukan raavin hiekkapaperilla liinoista paskat irti. Sitten vedin pakoputkeen isomman takavaimentajan kiinni...
Tänään kävin uusintanäytöllä ja leimahan sieltä tuli...
Jarruarvot takana oli nyt: käppäri 1.3 / 1.3 ja käyttöjarrulla oli eroa 19 % (max 30%) en nyt muista mitä ne arvot oli (arvalla 1.6 / 1.3). Eivätköhän tule aika tasoihin ajan mittaan
Käyntiin tuli jotain häröä sitten viimereissun ja tyhjäkäynti on jotenkin sekaisin eli käy joko korkeella 1500 ja sitten kun laskee niin meinaa sammua... No ei nuo ajossa haittaa mutta täytyy tutkailla noita säätöjä vielä... Toi saattaa johtua ihan siitä että säätelin tuon tyhjäkäynnin silloin kun toi täystehotunnistin ei saanut alipainetta (eli boksi ei säätänyt seoksia)
No kiva tuolla on pommittaa

Yläpään seoksia poljettaessa tarttis tsekata mutta näillä keleillä ei ite viitti juuri tota mittaria vilkuilla

Täytyy otta joku kyytiin testiajolle kunhan tulee kuivemmat kelit, Vois vaikka ottaa kameralla videoo mutta tarttis saada toi kiekkamittari samaan kuvaan yleismittarin kanssa...
Lähetetty: 17.1.2006 19:26
Kirjoittaja arpati
arpati kirjoitti: Käyntiin tuli jotain häröä sitten viimereissun ja tyhjäkäynti on jotenkin sekaisin eli käy joko korkeella 1500 ja sitten kun laskee niin meinaa sammua... No ei nuo ajossa haittaa mutta täytyy tutkailla noita säätöjä vielä... Toi saattaa johtua ihan siitä että säätelin tuon tyhjäkäynnin silloin kun toi täystehotunnistin ei saanut alipainetta (eli boksi ei säätänyt seoksia)
Näinhän toi tyhjäkäynti pitikin säätää kun haeskelin foorumilta vanhoja juttuja

No katellaan jumittaisko neulaventtiili vai mikä tuohon syynä
Niin ja virittelin tuohon puuttuvan kellon paikalle jännitemittarin ja aika reippaasti lykkää jännitettä kuten nää erillissäätöiset yleensäkin
EDIT:
Laitetaan taas vähän kuvia...
Kenkäsäätöiseen uudet sylinterit. Stefat vuotaa ja menivät vaihtoon. Kengät vielä kelpas putsauksella...
Melko hyvät jarruputket noin parikymppisiksi
Volttimittariasennus kellon paikalle...
RRRRRRRACE...

Lähetetty: 19.1.2006 11:10
Kirjoittaja arpati
No niin eka tankkausväli takana... Bensaa meni karvan alle 12 litraa/100 km

No tämä varmaan johtui pääosin siitä että tystehotunnistin ei ollut toiminnassa noin 200 km aikana (rikkaalla koko ajan) ja autoa tuli muutenkin poljettua kun se oli niin hauskaa

Katsotaan mihin kulutus tippuu nyt kun boksi oikeesti säätää seosta

Lähetetty: 19.1.2006 22:37
Kirjoittaja arpati
Autoon ilestyi jonkin asteinen "vika" tänään, eli kylmänä käymään ja yksi sylinteri pimeenä... Aamulla se oli 1 sylinteri mutta en sitten uudestaan tsekannu kun lämmetessään rupes aina käymään kaikilla. Taitaa olla tulppa hiukan viallinen eli tarttee huomenna vaihtaa ja kattoo miten lähtee käymään ja jos käy sitten ok niin menen koittaan myyntipaikkaan josko sais uuden tilalle

Kyllä tulpalla nyt enemmän pitäis voida ajaa kuin 300 km ilman käyntihäröjä vaikka ovatkin vaan ngk:n bp6essät... Olis ilkeetä jos tulppa päättäis tehdä tenän matka-ajossa ja joutuis ajeleen köröttelemällä kotiin, ja jos vaikka olis kiirekin samalla reissulla.

Kaveri jo käski hommata motonetista possin nelikärkitulpat ja saattavat ne tosiaan olla paremmat kestoltaan...
Huomenna tarttis saada raivattua työtilasta taas remonttien jälkiä ja koittaa välillä tota 2104 sisälle. Pitäis ne kaaret hitsata koriin kiinni että pääsee laikkaan helmat auki

Ikävän kylmät kelit vaan vetää hallin ovet auki

Toinen asia on että onko sen akkukaan enää hengissä... Tarttee varmaan laittaa narun jatkoksi aamulla niin lähtee heikommillakin virroilla

Lähetetty: 20.1.2006 0:00
Kirjoittaja Stefa
Mikäs mittari tuossa lasin ulkopuolella pyörii? Puristuspaineitakos olet mittaillut? Ei tuo taida bensapaineellekkaan olla
Tulppahan voi ottaa helposti itseensä jos nuo seokset ovat heitelleet hieman. Itse pimensin tc:stä 2 tulppaa kun ensimmäisiä kertoja käyttelin. Jännä oli noilla, kun käyttelin ensin niin pelasi kaikilla. Sitten hetki sammuksissa ja uudelleen tulille niin kävi enää kahdella. Uutta kyntteliä ja taas rokkasi. Täytyy myöntää että on nyt makea kone, mitä hieman huonoilla talvikumeilla on päässyt vedättelemään.
Lähetetty: 20.1.2006 0:57
Kirjoittaja arpati
Stefa kirjoitti:Mikäs mittari tuossa lasin ulkopuolella pyörii? Puristuspaineitakos olet mittaillut? Ei tuo taida bensapaineellekkaan olla
Tulppahan voi ottaa helposti itseensä jos nuo seokset ovat heitelleet hieman. Itse pimensin tc:stä 2 tulppaa kun ensimmäisiä kertoja käyttelin. Jännä oli noilla, kun käyttelin ensin niin pelasi kaikilla. Sitten hetki sammuksissa ja uudelleen tulille niin kävi enää kahdella. Uutta kyntteliä ja taas rokkasi. Täytyy myöntää että on nyt makea kone, mitä hieman huonoilla talvikumeilla on päässyt vedättelemään.
Öljynpaineita tuli vertailtua tohon sähköiseen kun väänsin ton painekellon koneen kylkeen. Sähköinen näyttää aikas alakanttiin
Joo voipi noi seoksetkin olla syynä tulpan pimenemiseen...

Lähetetty: 20.1.2006 8:45
Kirjoittaja pressa
kuinkahan jos vaihtaisi suoraan pienemmän jännitteen mittarin ja laittaisi lampdan näkymään mittarista??
Lähetetty: 20.1.2006 11:47
Kirjoittaja arpati
pressa kirjoitti:kuinkahan jos vaihtaisi suoraan pienemmän jännitteen mittarin ja laittaisi lampdan näkymään mittarista??
Kyllä mulla tollanen yleismittari on lambdan johtoon kytkettynä

Eli onnistuu kyllä...
Lähetetty: 21.1.2006 13:06
Kirjoittaja arpati
Eilen sain 2104 sisälle sulamaan

Lähti se käymään vaikka totesin ettei siinä ollut edes lohkolämppäriä

(tais olla eka auto missä ei ole) Akusta oli maajohto irti tän pihallaseisotusajan joten sekin pelitti vielä... Ajelin sen tohon alamäkeen ja jätin siihen useemmaksi tunniksi kun siirreltiin vähän tavaraa pois edestä. No sitten se ei enää lähtenytkään käymään eli joku vähän purki vissiin akkua vai olisko jäänyt puhallin päälle. No isä ja veli tuli sitten työntämään niin saatiin sisälle

Siivous on edelleen tekemättä mutta saatiin eilen yksi isompi vehjes pois kuitenkin tuolta hallista, eli oli lämminvesivaraaja varastoituna ja eilen heittelin paskaksi menneen pihalle navetalta ja yhdessä vietiin tuo uusi paikalleen. Saa maanantaina putkimies vetää putket ja sähkömies sähköt kine kun ehtii... Tuokin ollut tekemättä melko pitkään, no on se hyvä että nyt kunnon pakkasilla sai jotain aikaiseksi

No sisällä on pesuhuoneella lattiaremontti (vesivuoto lattiassa) eikä pääse suihkuun joten kai se on parempi laittaa tuo kuntoon että pääsee tuonne navetan pesuhuoneelle pesulle...
Niin juu tarttis varmaan vaihtaa se ykköspytyn tulppa vihreeseen ja vertailla noita nopeusmittarin lukemia kattipelin kanssa... Eilen löysin sopivan lämmitysjohdonkin isän romujemmasta navetalta

Saa narun jatkoksi... Tarttee vetää varmaan johdot sisälämppärillekin, noita johtoja pitäis olla purettuna ainakin yksi missä mukana se haarotuspalikkakin... Sitten tarttis vielä hommata uusi sisälämppäri kun edellinen tippui jostain ja siinä meni propelli rikki

No tarttee ostaa samanlainen niin on varaosia

Lähetetty: 21.1.2006 17:30
Kirjoittaja arpati
Jees käytiin sen verran kylällä kahdella autolla että vertailtiin mittarilukemia... Iskä ajoi mittarinopeutta 60 niin vihreessä oli 70 mittarissa

Ja tosiaan tossa kattipelissäkin mittari heittää sen ~10 km/h. Arvaus 20 heitosta pitänee melko hyvin paikkaansa, eli kun taannoin ajelin 80 alueella 110 mittarinopeutta niin ajelin sitä normaalia 90 km/h mitä muutkin

Pitäis vielä pyöritellä tota perää kun ottaa seuraavan kerran perän ylös että selviää toi välitys... Tarttee toi mittarilukema vertailu tehdä paremmin kun menee jonkun mittauspisteen ohi...
Lähetetty: 21.1.2006 20:28
Kirjoittaja arpati
Laitetaan nyt ajankuluksi uudet kuvat muutetusta vaimenninasennuksesta... Pönttönä vähän isompi Simonssi ja käänsin sitä vähän keskemmälle... Kiinnikkeet ladaosia ja kierretankoa

Eli moottorin tukikumit + suoraksi väännetyt vaidelaatikon ruuvien alla olevat nostokorvakkeet. Pöntön putkiklemmariin kine kartaanin kannakerauta ja näiden väliin siis M8 kierretangot... Kierretangon alapäähän laitoin vielä vaihdekepin pikkukumit kannakkeen ja prikan väliin ettei tullut liian jäykkä asennus (sellainen kumi rinkula joka siellä kepin ja vaihteiston tumpin välissä). Pöntön päähän vedin vielä pätkän isoa kumiletkua ettei kolise eikä vie maaleja takahelmasta

Lähetetty: 21.1.2006 20:31
Kirjoittaja Jokari
On varmaan aika räheet äänet

Eikös tuo pönttö jo kolise maahan kun se näyttää olevan noin matalalla...vai valehteleeko kuva
